שתף קטע נבחר

קבוצת הבנות שזכתה באליפות ליגת הבנים

מעורר השראה: קבוצת AEM ליידה, שמורכבת מנערות בגילאים 13-14, לקחה את האליפות בליגה המחוזית לנוער בכדורגל, היא הייתה קבוצת הנשים היחידה בליגה

אנדראה גומס בת ה-14 לקחה את הכדור, עברה את השוער, כבשה את השער ה-38 שלה העונה בליגה והעניקה לקבוצתה AEM ליידה את האליפות. לא סיפור מעניין במיוחד, אלמלא ליידה הייתה קבוצת הנערות היחידה בליגה לנערים.

 

זאת לא טעות, במועדון AEM ליידה לקחו החלטה אסטרטגית לרשום את קבוצת הנערות שלהן לליגת הנערים בכדורגל. "כדי שהבנות יתפתחו הן צריכות לשחק מול יריב חזק", אמר חוסה מריה סלמרון, המנהל המקצועי של הקבוצה. בהתאחדות הספרדית מותר לרשום לליגות עד גיל 14 גם בנים וגם בנות, ובליידה החליטו להיות הראשונים שמנצלים את החוק.

 

 

חוגגות אחרי משחק האליפות (צילום: ניו יורק טיימס) (צילום: ניו יורק טיימס)
חוגגות אחרי משחק האליפות(צילום: ניו יורק טיימס)

הגביע שלהן (צילום: ניו יורק טיימס) (צילום: ניו יורק טיימס)
הגביע שלהן(צילום: ניו יורק טיימס)

 

בעונה הראשונה זה לא היה קל והקבוצה סיימה במקום ה-12 מתוך 18. אך העונה הנערות עשו התקדמות מרשימה וזכו באליפות. "לבנים לא היה אכפת לשחק נגד בנות", סיפר סלמרון, "רק ההורים שלהם חשבו שזה לא רעיון טוב". מאמן הקבוצה, דניאל רודריגס, סיפר כי פעם אחת השופט שאל אם קבוצתו התבלבלה והגיעה למגרש הלא נכון.

 

לצד התלונות, הנערות זכו למחמאות מהיריבים: "זאת קבוצה מאוד מרשימה מבחינה טקטית, הן עושות כל מה שהמאמן אומר להן וזה עובד", סיפר מאמן של קבוצה אחרת. "קשה לי להפסיד לבנות, אבל הן ממש טובות", סיפר שחקן מקבוצה יריבה. בליידה מתכוונים לנצל את ההצלחה כדי להגדיל את תמיכת ההתאחדות בכדורגל נשים. לדברי המנהלים במועדון: "בעוד קבוצות אחרות זוכות למימון של ציוד והסעות, הבנות צריכות לממן את עצמן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניו יורק טיימס
AEM ליידה
צילום: ניו יורק טיימס
מומלצים