שתף קטע נבחר

עוד שתיים לאוסף: גרמניה ואנגליה עלו למונדיאל

אלופת העולם שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון 1:3 בצפון אירלנד שסידר לה את הכרטיס לטורניר בקיץ. הארי קיין העניק לאנגלים 0:1 בתוספת הזמן על סלובניה. ניצחון יקר לדנמרק

 

שחקני גרמניה חוגגים (צילום: getty images) (צילום: getty images)
שחקני גרמניה חוגגים(צילום: getty images)

 

זה היה עניין של זמן והערב (חמישי) גרמניה הבטיחה את מקומה בגביע העולם 2018. הנבחרת של יואכים לב ניצחה 1:3 בצפון אירלנד והעפילה מבלי ששמטה אפילו נקודה אחת לאורך המוקדמות. היא תסיים את הקמפיין בבית 3 כשתארח את אזרבייג'ן ביום ראשון.

  

 

גם אנגליה תהיה ברוסיה אחרי 0:1 ביתי על סלובניה משער בתוספת הזמן של הארי קיין. תיקו היה מספיק לגארת' סאות'גייט ושחקניו בגלל ההפסד של סלובקיה 1:0 בסקוטלנד, שעלתה למקום השני בבית 6. בבית 5 דנמרק ניצחה בחוץ את מונטנגרו 0:1, ויש לה עוד סיכוי תיאורטי לעבור את פולין שהרשימה ב-1:6 בארמניה.

 

קיין. בסוף אנגליה ניצחה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קיין. בסוף אנגליה ניצחה(צילום: AFP)

גורצקה. פתיחה נפלאה לגרמניה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גורצקה. פתיחה נפלאה לגרמניה(צילום: רויטרס)

גארת' סאות'גייט. גם אנגליה במונדיאל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גארת' סאות'גייט. גם אנגליה במונדיאל(צילום: רויטרס)
 

בית 3

צפון אירלנד - גרמניה 3:1

78 שניות מפתיחת המשחק סבסטיאן רודי כבר סיפק את השער הגדול של הערב. הקשר האחורי ירה מ-25 מטרים לחיבורים פצצה יוצאת דופן. סנדרו ואגנר התחמם בנגיחה לקורה (18) ושלוש דקות מאוחר יותר הוא הסתובב מחוץ לרחבה ובעט ברגל שמאל לרשת.

 

תומאס מולר כמעט כבש בפתיחת המחצית השנייה, אבל מייקל מקגוברן הדף בקצות האצבעות את הנגיחה שלו. בצד השני קונור וושינגטון מצא את המשקוף אחרי שהיתל בג'רום בואטנג (77). ארבע דקות לסיום ג'ושוע קימיך בעט מהאוויר לפינה הקרובה את השלישי (86), וג'וש מגינס צימק בתוספת הזמן (90+3).

 

סן מרינו - נורווגיה 8:0

לאורחת היו שמונה שערים בכל הקמפיין לפני המשחק והערב היא הכפילה את המכסה. נורווגיה עלתה ליתרון משער די מקרי אחרי שבעיטה של מרקוס הנריקסן פגעה בדוידה סימונצ'יני ושינתה כיוון (8). שש דקות חלפו וג'ושוע קינג הכפיל את היתרון בפנדל. קינג השלים צמד מקרוב כבר בדקה ה-18. עוד לפני ההפסקה מוחמד אליונוסי דייק בכדור חופשי (40), ובמחצית השנייה הוא השלים שלושער (48, 69). אולה סלנאס המחליף כבש בעוד בעיטה ששינתה כיוון (59), ומרטין לינס התכבד בשער השמיני (87).

 

ואגנר. גרמניה תהיה ברוסיה (צילום: getty images) (צילום: getty images)
ואגנר. גרמניה תהיה ברוסיה(צילום: getty images)

לב. יכול להיות מרוצה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לב. יכול להיות מרוצה(צילום: רויטרס)

 

בית 5

מונטנגרו - דנמרק 1:0

שתי הקבוצות ראו מה פולין עשתה מוקדם יותר וקיוו לשמור על סיכוי לעקוף אותה. כריסטיאן אריקסן העלה את הדנים ליתרון בבעיטה ברגל שמאל מחוץ לרחבה (16). השער שלו החזיק עד לסיום המשחק, ודנמרק רחוקה שלוש נקודות מפולין. מונטנגרו שלישית ותיאורטית היא עוד יכולה להשיג את הכרטיס לפלייאוף.

 

רומניה - קזחסטן 1:3

צ'יפצ'יו החמיץ הזדמנות גדולה עבור הרומנים ובעט מעל המשקוף אחרי שאנדונה הוריד לו בתוך הרחבה (22). השער הגיע בדקה ה-33 מרגלי קונסטנין בודסקו שהשחיל למגן בין הרגליים ובעט מזווית בלתי אפשרית לרשת. אותו בודסקו גם סחט פנדל כעבור ארבע דקות וכבש בעצמו את השני של רומניה. קלאודיו קשרו ניצל רכות בהגנה של קזחסטן כדי לכבוש את השלישי (74). באורז'ן טוריסבק נגח פנימה שער מצמק (83).

 

אריקסן. שער יקר לדנמרק (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אריקסן. שער יקר לדנמרק(צילום: רויטרס)

 

בית 6

אנגליה - סלובניה 0:1

השחקנים של גארת' סאות'גייט הכתיבו את הטון מפתיחת המשחק, אבל לא הצליחו להכניע את יאן אובלק. השוער הסלובני הדף בעיטה טובה של ג'ורדן הנדרסון (26). כל הצופים בוומבלי כבר היו בטוחים שהרשת תזוז, אבל קוסטיאן סזאר הצליח להרחיק לקרן את הבעיטה של סטרלינג, תוך כדי שהוא על הדשא. השופט הוסיף שש דקות תוספת הזמן, ובדקה ה-94 הארי קיין המשיך מסירת רוחב של קייל ווקר לרשת.

 

מלטה - ליטא 1:1

המארחת השיגה את השער השלישי שלה בסך הכל בקמפיין ועלתה ליתרון בדקה ב-23. אמיליוס זובאס מבני יהודה נכנע לבעיטה מכמעט 40 מטר של אנדריי אגיוס. ליטא השוותה בדקה ה-54 משער של ויקינטס סליבקה.

 

הנדרסון לא מאמין (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הנדרסון לא מאמין(צילום: רויטרס)

סטרלינג מול מבליה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
סטרלינג מול מבליה(צילום: רויטרס)

 

סקוטלנד - סלובקיה 0:1

האורחת הסתבכה בדקה ה-23 בעקבות כרטיס צהוב שני לרוברט מאק על התחזות ברחבה, שהותירה את סלובקיה בעשרה שחקנים. מאותו רגע זה היה סקוטלנד נגד מרטין דוברבקה והשוער הסלובקי סירב להיכנע. כשזה כבר קרה, היה זה המשקוף שמנע מכריס מרטין (72) ומלי גריפית'ס (75) לכבוש. בדקה ה-89 השער סוף-סוף הגיע ודווקא מהרגל של הבלם הסלובקי מרטין שקרטל. סקוטלנד במקום השני בבית.


פורסם לראשונה 05/10/2017 21:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים