שתף קטע נבחר

הראשונה מאפריקה: ניגריה עלתה למונדיאל

הנשרים הבטיחו את מקומם ברוסיה אחרי שניצחו 0:1 את זמביה משער של אלכס איוובי (70) מארסנל. דרום אפריקה גברה 1:3 על בורקינה פאסו ושמרה על סיכוייה להעפיל

ניגריה ניצחה 0:1 את זמביה בבית 2 והיא הנבחרת האפריקאית הראשונה שמבטיחה את עלייתה למונדיאל 2018 ברוסיה. שחקנה של ארסנל, אלכס איוובי, כבש את שער הניצחון היקר בדקה ה-70 אחרי שנכנס כמחליף כמה דקות לפני כן.

 

זו תהיה הופעה שלישית ברציפות של הנשרים במונדיאל ושישית בסך הכול. טוני ווקאמה וג'ון אוגו מהפועל באר שבע נכללו בסגל וישבו על הספסל, אך לא שותפו.

 

אלכס איוובי (מימין) במדי ארסנל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אלכס איוובי (מימין) במדי ארסנל(צילום: רויטרס)

 

בבית 1, טוניסיה קרובה לרוסיה לאחר ניצחון גדול 1:4 בחוץ על גינאה. תיקו במחזור הסיום מול לוב (הפסידה 2:1 לקונגו השנייה) יספיק לה כדי לסיים את המקום הראשון בבית.

 

עוד במוקדמות באפריקה, גאנה התרחקה מרוסיה אחרי תיקו מאופס נגד אוגנדה. הכוכבים השחורים, שעלו לשלושת גביעי העולם האחרונים, יפנו את מקומם בטורניר ככל הנראה למצרים, שתבטיח העפלה אם תנצח מחר בבית את קונגו.

 

דרום אפריקה נותרה בתמונה אחרי ניצחון 1:3 על בורקינה פאסו. פרסי טאו כבש בדקה הראשונה מנגיחה, טמבה זוואנה (34) וסיבוסיסו וילאקאזי (45) הכריעו את היריבה כבר במחצית הראשונה. אלן טראורה (87) צימק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
נבחרת ניגריה
צילום: getty images
מומלצים