שתף קטע נבחר

הצלחה תחת הפצצה

בין התמודדות עם האשמות בנוגע להעלמת מס לבין מטח ביקורות בלתי פוסק על הסגנון ההגנתי, מוריניו מביא תוצאות ליונייטד. הערב (18:30) הוא בחוץ מול האקסית צ'לסי

לא מגולח, עם מבט מותש בעיניים ולוק חסר אנרגיות באופן כללי, ז'וזה מוריניו הגיע שלשום לבית המשפט במדריד והוקף מיידית על ידי עדת עיתונאים וצלמים.

 

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד נאלץ לחזור בנסיבות לא נעימות לעיר שעזב אחרי הכישלון בריאל, כדי להתמודד עם האשמות בהעלמת מס בגובה ארבעה מיליון אירו בתקופה שבה עבד בספרד - ממש כמו לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו לפניו. וגם כאן מדובר בסיפור המוכר של תשלום על סכום שהרוויח מזכויות השימוש בצילומיו. הוא סירב להתייחס למה שנאמר במהלך השימוע, אך נציגיו מכחישים כי נהג שלא כשורה.

 

מה הוא צריך את זה לפני צ'לסי? מוריניו בבית המשפט במדריד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מה הוא צריך את זה לפני צ'לסי? מוריניו בבית המשפט במדריד(צילום: EPA)

 

הוא ממש לא היה צריך את זה לפני הביקור הערב (א', 18:30) בסטמפורד ברידג' למשחק מול האקסית המיתולוגית צ'לסי. הוא הבטיח שהנסיעה החפוזה לספרד לא השפיעה על ההכנות, אבל זו גם לא הדרך האידיאלית להגיע למפגש נגד האלופה.

 

זו לא הסחת הדעת היחידה שאיתה מתמודד מוריניו, שסופג ביקורות מקצועיות קשות מתחילת העונה - ובאופן משונה, זה קורה למרות שהשדים האדומים חזרו חזק למאבק האליפות אחרי מספר שנים ומשיגים תוצאות טובות גם באירופה.

 

אחרי עשרה מחזורים יונייטד היא היחידה שעוד קרובה איכשהו למנצ'סטר סיטי האימתנית, ובליגת האלופות ניצבת על ארבע מארבע בשלב הבתים. בשבעת המשחקים האחרונים היא ספגה רק פעמיים, שני השערים בהפסד 2:1 המפתיע בהאדרספילד, ובמחזור הקודם בפרמייר ליג אילפה את ההתקפה המיוחדת של טוטנהאם והשיגה 0:1 גדול.

 

מרסיאל אחרי שער הניצחון מול טוטנהאם (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מרסיאל אחרי שער הניצחון מול טוטנהאם(צילום: רויטרס)

 

בין רומנטיקה ליעילות

אבל כאן מקור הטענות כלפי מוריניו. הוא חזר להיות מנג'ר יעיל מאוד, אבל משמים. המבקרים חותכים לגזרים את יונייטד המשעממת, ולא מפסיקים לציין שמוריניו מעדיף כדורגל הגנתי וחסר ברק. "המיוחד" מסרב לקבל את זה. בשריקת הסיום בניצחון על טוטנהאם הוא הצמיד אצבע לשפתיו, והסביר: "יש אנשים שמדברים יותר מדי. תרגיעו". ואחרי שטוטנהאם נתנה הצגה מול ריאל, מוריניו יצא למתקפה, אמר שיש קבוצות שמקבלות מחמאות בקביעות, וסיכם: "תנו לשחקנים שלי קרדיט".

 

זו לא הייתה הפעם היחידה בזמן האחרון שבה מוריניו ספג ביקורת דומה. אחרי ה־0:0 באנפילד מול קבוצה התקפית נוספת, ליברפול, הדעה הרווחת הייתה שיונייטד הגיעה כדי לשחק בונקר. השוער האגדי של הקבוצה, פיטר שמייכל, רתח עליו: "המשחק היה ממש משעמם. אולי זו תמימות או גישה רומנטית, אבל אני חושב שיונייטד חייבת לבוא לכל משחק כדי לנצח".

 

כולם נגדו, אבל זה מה שהוא אוהב (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כולם נגדו, אבל זה מה שהוא אוהב(צילום: AFP)

 

מצד שני, אי אפשר לומר שמוריניו לא בא כדי לנצח – זו פשוט הדרך שלו, לטוב ולרע. ב־16 המשחקים של הקבוצה בכל המסגרות העונה היא ספגה שישה שערים בלבד, ומחזיקה בהגנה הטובה בפרמייר־ליג. דויד דה חאה נמצא בכושר הטוב בקריירה. גם בעונות הגרועות של יונייטד הוא החזיק אותה, והשנה הוא מביא נקודות בתצוגות אדירות בשער.

 

ובגלל התוצאות, למוריניו אין כל סיבה להוריד את הראש ולהיכנע למבקרים. אחרי שהוא בעצמו האשים את הקהל ביצירת אווירה משעממת באולד טראפורד, הוא סירב למפגש פתוח עם האוהדים. לעיתונאים הוא עונה בעצמו, והשחקנים הולכים בינתיים בדרכו. הוא גם דואג לגונן עליהם אחרי שהקבוצה סופגת אש, ונזף באוהדים שלא תומכים ברומלו לוקאקו.

 

את השורה התחתונה נשאיר למוריניו: "ממה שאני קורא בתקשורת האנגלית, לפעמים התגוננות כמו שצריך נתפשת כפשע, אבל היא לא". אל תצפו למשהו שונה מול צ'לסי הערב. מוריניו לא בא לנגן סימפוניה של כדורגל, אלא להחזיר את יונייטד לטופ. וגם אם רבים לא אוהבים את הדרך, זה בדיוק מה שהוא עושה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים