שתף קטע נבחר

מודריץ': "התוצאה חשובה, שימחנו את העם בקרואטיה"

למרות ה-0:0 בפיראוס מול יוון, הקרואטים יהיו בפעם החמישית בגביע העולמי: "לא היה איום רציני של קאמבק". אוניל וצפון אירלנד יישארו בבית, אחרי תיקו (0:0) בשווייץ: "הודחנו בגלל החלטת שיפוט רעה במשחק הראשון"

שווייץ וקרואטיה הפכו אתמול לנבחרות ה-27 ו-28 שמעפילות לגביע העולמי ברוסיה, למרות ששתיהן סיימו את משחקיהן ב-0:0 ללא שערים. הקרואטים העפילו בפעם החמישית לגביע העולמי ונעזרו ב-1:4 המוחץ במשחק הראשון בזאגרב. בפיראוס הם לא ממש איימו על השער, מלבד בעיטה אחת לקורה במחצית הראשונה של איבן פרישיץ'.

 

"התוצאה היא הדבר החשוב ביותר", סיפר הקפטן לוקה מודריץ'. "יוון הייתה טובה מאוד, אבל לא היינו בסכנה ולא היה איום רציני של קאמבק. זו הייתה דרך לא פשוטה, שלב המוקדמות היה מאוד קשה ועכשיו אנחנו שמחים עבורנו ועבור העם הקרואטי".

 

מודריץ' מודה לבורא עולם, אתמול בפיראוס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מודריץ' מודה לבורא עולם, אתמול בפיראוס(צילום: רויטרס)

 

המאמן זלאטקו דאליץ', שמונה לתפקיד רק בחודש שעבר, חגג גם הוא את ההישג: "יש לנו מספיק שחקנים איכותיים, אסור לשכוח את זה. מה שכן, היה צוות נהדר לפניי, כמובן שגם לו יש חלק מרכזי בהעפלה". מודריץ' התייחס דווקא למאמן הנוכחי: "זה יהיה מטורף אם דאליץ' לא יוביל אותנו ברוסיה. אני חושב שהוא עשה עבודה יוצאת מהכלל בחודש האחרון".

 

גם שווייץ, כאמור, סיימה ב-0:0 מול צפון אירלנד, רק שהיא הזיעה לא מעט והצליחה לשמור על ה-0:1 בבלפסט כדי להעפיל למונדיאל הרביעי ברציפות שלה. "זה היה תהליך ארוך ואני גאה בנבחרת הזאת על מה שהיא השיגה", סיפר המאמן השווייצרי, ולדימיר פטקוביץ'.

 

קשה, אבל מתוק. נבחרת שווייץ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קשה, אבל מתוק. נבחרת שווייץ(צילום: רויטרס)

 

השוער יאן זומר הוסיף: "זה היה מאוד קשה, היה עלינו המון לחץ. אני נרגש מאוד, עמדנו במשימה שלנו. חבל שלא היינו יעילים יותר, ואז היינו עושים את זה קצת יותר קל".

 

הצפון אירים נותרו בבית, לאחר שהיו כל כך קרובים להעפיל לגביע העולמי לראשונה מאז 1986. "בסופו של דבר הודחנו בגלל החלטת שיפוט רעה במשחק הראשון", טען המאמן מייקל אוניל. "השחקנים פשוט מרוסקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים