שתף קטע נבחר

גביע האש: רונאלדו מחכה לסלאח

מוחמד סלאח, האיש שמפחיד את ריאל יותר מכל לקראת גמר הצ'מפיונס מול ליברפול, כבר מוזכר כיורש אפשרי של כריסטיאנו רונאלדו. איך הפורטוגלי מרגיש אתם שואלים? "כרגע הגיל הביולוגי שלי הוא 23"

התפרצות הר הגעש בהוואי מרתקת כבר ימים ארוכים אנשים ברחבי העולם. הלבה פורצת מבין הסלעים כמו מלוע של דרקון, מעלה עשן, חורכת את האדמה. אבל אם כך נראה כוח טבע אחד בפעולה, בשיא עוצמתו, מה יקרה בשבת בקייב כאשר שניים כאלה יתנגשו ראש בראש.

 

הקרב בין ליברפול לריאל מדריד יהיה מאבק בין שתי אימפריות אירופיות, אחת שמנסה לחזור לגבהים של העבר ושנייה שמחפשת זכייה שלישית ברציפות שתקבע את המיתוס. אבל יותר מהכל, זה יהיה המשחק בו מוחמד סלאח ינסה להוכיח שהוא כבר גדול יותר מכריסטיאנו רונאלדו, רגע לפני ששוק ההעברות ייפתח בסימן האפשרות שהמצרי יגיע לברנבאו כדי לרשת את הפורטוגלי.

 

כריסטיאנו רונאלדו מוחמד סלאח (צילום: AFP)
היורש של הפורטוגלי? סלאח ורונאלדו(צילום: AFP)
 

ראש בראש ואז זה לצד זה?

"כרגע הגיל הביולוגי שלי הוא 23", אמר אתמול רונאלדו בראיון לטלוויזיה הספרדית לקראת הגמר. "יש לי עוד הרבה לתת. אני יכול לשחק עד גיל 41. אני מאושר, מרגיש טוב, אין לי על מה להתלונן". בגיל 33, רונאלדו הוא באמת יצור חריג מבחינה פיזית. הוא שומר על עצמו בקפידה, דואג לטפח את הגוף. אחרי שכבש במחזור הסיום בליגה הספרדית מול ויאריאל, הוא הגיע ל-44 שערים עבור ריאל העונה, ו-50 בדיוק כולל משחקי הנבחרת. המעבר ההדרגתי שלו לתפקיד החלוץ הפך אותו לרלוונטי מתמיד, והדברים שעשה אחרי פגרת החורף לא הגיוניים בעליל.

 

אבל בריאל מודעים היטב לכך שהם יהיו זקוקים בעתיד הקרוב לשחקן עם פוטנציאל נפיץ שיתפוס לאט-לאט את מקומו של הפורטוגלי. הוא מרגיש כמו ילד, אבל גם נוטה בעונות האחרונות לפציעות בגלל העומס האדיר, ואינו מהיר כמו פעם. איסקו ומרקו אסנסיו יהיו המנהיגים, אבל נראה שגם במצב אופטימלי הם לא מסוגלים לתרום כמויות שערים בסגנון רונאלדו, מסי וניימאר. והחל מהעונה, גם סלאח.

 

רונאלדו חוגג (צילום: AFP)
"כרגע הגיל הביולוגי שלי הוא 23". רונאלדו(צילום: AFP)

 

שוב, כל זה לא אומר שרונאלדו לא מגיע לגמר הזה כשחקן המשמעותי ביותר על המגרש, משני הצדדים, אבל אי אפשר להתעלם מכך שריאל כבר חושבת קדימה ולראיה, המרדף אחרי ניימאר. ואם המהלך להבאת הברזילאי לא יצליח, יכול להיות שהאיש שמפחיד אותה יותר מכל לקראת שבת גם יהיה הרכש הענק שלה הקיץ.

 

על פי הדיווחים שעלו באירופה בשבוע האחרון, לא רק שריאל מוכנה לשלם כל סכום עבור סלאח (ליברפול לא תיפרד ממנו עבור פחות מ־200 מיליון יורו), אלא שהמצרי עצמו מרגיש שמדובר בהזדמנות של פעם בחיים וידרוש לעבור לברנבאו. קשה לדעת עד כמה הדברים מדויקים, ואין ספק שבריאל יעדיפו ללכת על ניימאר שמסומן בקבוצה כבר זמן רב, אבל גם השמועות עצמן הן היבט נוסף שמצטרף למספרים ומוכיח שסלאח הקפיץ את עצמו תוך עונה גדולה אחת למעמד של אחד הגדולים בעולם.

 

מוחמד סאלח (צילום: AFP)
ריאל מוכנה לשלם כל סכום עבורו. מוחמד סלאח(צילום: AFP)

 

מבחן התוצאה

יותר מאשר גמרים קודמים בשנים האחרונות, נראה שמבחן התוצאה יהיה משמעותי במיוחד, בכל פיניש שלא נקבל. כי עד כמה שזה נשמע מגוחך, זינדין זידאן שוב ימצא עצמו תחת לחץ במקרה של הפסד, למרות שתי הזכיות הרצופות שהביא.

 

במקרה כזה, פלורנטינו פרס יערוך סיכום ויגלה עונה עם אפס תארים ומקום שלישי בליגה, עונה שבחלקה הגדול זידאן לא הצליח לשנע כמו שצריך את חילופי הדורות המתבקשים במועדון (כשבמוקד ההתעקשות הנמשכת על כוכב חצי הגמר קארים בנזמה). הוא מוכן להשקיע בגדול בקיץ, אבל אם ירגיש שהקבוצה לא מתקדמת, חלק מההשקעה עשוי להיות במאמן חדש. תארו לכם מצב בו יוגי לב – מישהו שפרס שם עליו עין מזמן, יזכה במונדיאל נוסף וירגיש מיצוי בנבחרת גרמניה.

 

זינדין זידאן (צילום: AFP)
"לחץ במקרה של הפסד". זינדין זידאן(צילום: AFP)

 

הזווית מעט שונה מהצד של ליברפול, וקריטית בנוגע לעתידו של סלאח בקבוצה. רונאלדו, כך נראה, יישאר בכל מצב בריאל. היחסים עם הקהל התייצבו, ויש לו השפעה גדולה על הדרך בה הדברים מתנהלים. פרס ייתן לו את החוזה הענק שהוא מבקש כי לא יוכל להיפרד משם כל כך דומיננטי. אבל סלאח זה סיפור אחר לגמרי.

 

המצב של ליברפול מזכיר במידה רבה את זה של טוטנהאם. שתיהן בנו כוח אמיתי שהלך והתעצם העונה, אבל בסופו של דבר נותרו מחוץ למאבק האליפות באנגליה ונכשלו בגביעים המקומיים. ממש כמו הארי קיין ודלה עלי של הספרס, גם סלאח יכול למצוא עצמו בשבת חושב ברצינות על עתיד בקבוצה שמותאמת יותר לזכייה בתארים.

 

מוחמד סאלח עם יורגן קלופ (צילום: רויטרס)
"השיטה של קלופ הפכה את סלאח למגה סטאר"(צילום: רויטרס)

 

זה לא שלליברפול אין כוח כלכלי, אבל בלי ההישגים המוחשיים כוח המשיכה שלה נפגע. אין ספק שסלאח מרוצה מהמקום אליו הגיע, בגלל שהשיטה של יורגן קלופ הפכה אותו למגה־סטאר. אבל בדיוק כפי שניימאר נטש את ברצלונה כדי להתבלט לבדו במקום אחר, סלאח עשוי לעשות זאת כדי לשדרג את מעמדו העולמי – בכל הנוגע לשכר, הנפות גביעים וסיכוי לקבל "כדור זהב".

 

בסיכומו של דבר, לא מדובר בקרב רגיל בין שניים מהכדורגלנים הטובים בעולם. העובדה שיהיו שחקני המפתח של קבוצותיהם מובנת מאליה, ולכך אפשר לצרף את כל הקשור לעתיד: החיבור האפשרי, החשיבות של התוצאה הסופית, הנקודה בה ייתכן ונקבל שינוי במאזן הכוחות העולמי. כאשר הגביע יהיה באוויר והעונה האירופית תסתיים, הפרקים החדשים בסיפורים המרתקים של סלאח ורונאלדו רק יתחילו.

 

לשאלות ודיונים על כל ענף שיש, היכנסו ועקבו: יאיר קטן - כל הספורט שבעולם 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים