שתף קטע נבחר

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הגרלת הצ'מפיונס

תמונת העולות לשלב הבתים של ליגת האלופות הושלמה ואל ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס, ליברפול וכל היתר הצטרפו השנה לא מעט קבוצות מרעננות. רגע לפני ההגרלה מחר (חמישי, 19:00) נסו להרכיב את בית המוות שלכם

תמונת העולות לשלב הבתים של ליגת האלופות הושלמה הערב (רביעי) וכבר מחר (19:00) בעיר ניון שבשווייץ, תיערך ההגרלה שתקבע איזה משחקים ידביקו אותנו למסכים בחורף הקרוב. בנוסף כריסטיאנו רונאלדו, לוקה מודריץ' ומוחמד סלאח יגלו מי מהם נבחר לשחקן השנה של אופ"א.

 


 

העונה נערכו שינויים בפורמט וכתוצאה מכך 26 מתוך 32 קבוצות העפילו אוטומאטית. אליהן הצטרפו הצטרפו אא"ק אתונה, פ.ס.וו איינדהובן, יאנג בויז השווייצרית והכוכב האדום בלגרד שהדיחה את זצלבורג ומואנס דאבור. את הרשימה משלימות אייאקס ובנפיקה ליסבון שעלו דרך המסלול לקבוצות שאינן אלופות.

 

לאו מסי חוגג (צילום: AFP)
לאו מסי. רוצה להחזיר את הגביע לקטאלוניה(צילום: AFP)

 

כמו בכל עונה הקבוצות חולקו לארבע קבוצות דירוג. הדרג הראשון מורכב מאלופת אירופה, ריאל מדריד, אלופת הליגה האירופית, אתלטיקו מדריד וכן אלופות ספרד, גרמניה, אנגליה, איטליה, צרפת ורוסיה, שהן המדינות בעלות הדירוג הכי גבוה.

 

יתר קבוצות הדירוג נקבעו על פי הניקוד שצברו הקבוצות בחמש השנים האחרונות באירופה. על פי חוקי ההגרלה קבוצות מאותה המדינה לא יכולות להיפגש בשלב הבתים ולכן לא ניתן לדוגמא לקבל דרבי בין אלופת אנגליה, מנצ'סטר סיטי (דרג 1) ומנצ'סטר יונייטד שנמצאת בדרג השני.

 

פאריז סן ז'רמן ניימאר קיליאן אמפאבה   (צילום: רויטרס)
ניימאר קיליאן אמפאבה. ילכו הפעם עד הסוף?(צילום: רויטרס)

 

הקבוצות שהעפילו לשלב הבתים

דרג 1: ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, יובנטוס, פריז סן ז'רמן ולוקומוטיב מוסקבה.

 

דרג 2: דורטמונד, פורטו, מנצ'סטר יונייטד, שחטאר דונייצק, בנפיקה ליסבון, נאפולי, טוטנהאם ורומא.

 

דרג 3: ליברפול, שאלקה 04, ליון, מונאקו, איאקס, צסק"א מוסקבה, איינדהובן ו-ולנסיה

 

דרג 4: ויקטוריה פלזן (צ'כיה), קלאב ברוז', גאלאטאסריי, יאנג בויז (שווייץ), אינטר, הופנהיים, הכוכב האדום בלגרד ואא"ק אתונה.

 

שחזור גמר השנה שעברה כבר בשלב הבתים?

מבט זריז על החלוקה מראה שהדרג הראשון כולל שבע קבוצות שיכולות ללכת עד הסוף ובפער גדול מהן נמצאת לוקמוטיב מוסקבה אותה יקוו לקבל כל שאר הקבוצות. בדרג השני אפשר למצוא את מנצ'סטר יונייטד שפתחה רע את העונה, אבל תנסה להתנחם בעונה אירופית מוצלחת וכן את טוטנהאם החזקה ואת רומא שכזכור הדיחה את ברצלונה ברבע הגמר בעונה שעברה.

 

כריסטיאנו רונאלדו יובנטוס (צילום: AFP)
כריסטיאנו רונאלדו. לא יוכל לפגוש את ריאל בבתים(צילום: AFP)

 

בדרג השלישי, אף אחת לא תרצה לקבל את ליברפול, שלפחות מבחינת איכות שייכת לדרג גבוה יותר, כשגם איאקס שנבנתה מחדש יכולה לעשות הרבה צרות. בדרג הרביעי נמצאת אינטר שחוזרת למפעל אחרי שש שנות היעדרות וזה גם מסביר את הדירוג הנמוך שלה.

 

ועכשיו לחלק הכיף. אין אוהד כדורגל שלא ראה רשימה כזאת ולא ניסה לבנות את בית המוות האולטימטיבי וכשגם השנה ההגרלה השנה סיפקה מספר אפשרויות מעניינות. למשל, בית שיפגיש שתי הפיינליסטיות של השנה שעברה, ריאל מדריד וליברפול של יורגן קלופ. אליהן יצטרפו קבוצתו הקודמת של קלופ, דורטמונד ואינטר. בית מסקרן אחר יכלול את יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו, קבוצתו לשעבר, מנצ'סטר יונייטד ואיאקס המסקרנת.

 

מוחמד סלאח (צילום: רויטרס)
מוחמד סלאח. הזדמנות לנקום בריאל על הגמר?(צילום: רויטרס)

 

הבית ה"אפור" ביותר שעל פניו מתאים יותר לליגה האירופית יכול לכלול את לוקומוטיב, בנפיקה, פ.ס.וו ויאנג בויז. בית על טהרת אלופות אירופה בו ישחקו למשל, ברצלונה (או כל קבוצה אחרת חוץ מאלופת רוסיה), פורטו, ליברפול ואינטר. גם בית שיכלול את באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד, ולנסיה ואינטר יכול להיות מעניין מאוד. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כריסטיאנו רונאלדו , ניימאר, לאו מסי
מומלצים