שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

ברוס, כרוב ושאר ירקות

סיפור השלכת הכרוב לעברו של סטיב ברוס, המנג'ר המפוטר של אסטון וילה, הוא ממש לא הביזארי ביותר בכדורגל לאורך ההיסטוריה. מראש של חזיר שהושלך על לואיס פיגו בקלאסיקו, דרך אופנוע שנזרק מהיציע העליון בסן בסירו ועד לכדור ים שכבש שער בפרמייר-ליג. נדב יעקבי עם העשירייה הפותחת

ברגע הראשון זה יישמע לכם כמו מערכון של חבורת "מונטי פייטון", אבל זהו סיפור אמיתי לגמרי: אוהד מתוסכל של אסטון וילה השליך השבוע כרוב על המנג'ר סטיב ברוס. יום לאחר מכן ברוס פוטר.

 


 

ברוס (57), כוכב העבר של מנצ'סטר יונייטד, העלה את מועדון הפאר אסטון וילה לפלייאוף של ליגת המשנה באנגליה בעונה שעברה, אבל את העונה הזו פתח ברגל שמאל. הקבוצה ניצחה רק באחד מתוך עשרת משחקיה האחרונים ורחוקה שנות אור מצמרת הטבלה. ביום שלישי אירחה וילה, אלופת אירופה ב-1981, את נועלת הטבלה פרסטון. היא כבר הובילה 0:2, אבל נאלצה להסתפק ב-3:3. פחות מ-24 שעות לאחר מכן ברוס קיבל את הודעת הפיטורים. הפיטורים, כמו שבטח כבר הבנתם, כנראה לא קשורים לכרוב.

 

סטיב ברוס (צילום: רויטרס)
סטיב ברוס. "כבר אין כבוד לאף אחד"(צילום: רויטרס)

 

האמת היא שהאוהדים דרשו את ראשו של ברוס כבר כמה שבועות קודם לכן, אבל הכרוב שהושלך לעברו היה השיא. ברחבי אנגליה לא הפסיקו כמובן להתלוצץ על חשבונו של המנג'ר הוותיק, שבמסיבת העיתונאים אחרי המשחק אישר: "זה נכון. הכרוב נזרק לעברי, אבל לא פגע בי. לצערי זה מראה באיזה סוג של חברה אנחנו חיים. כבר אין כבוד לאף אחד".

 

"פרשת הכרוב" היא כמובן לא הפעם הראשונה בה אוהדי כדורגל משליכים חפצים משונים למגרש. זה קורה לא רק בעולם, אלא גם בארץ. ואני לא מדבר על זריקה של ארטיק או שקית במבה, אלא על משהו הרבה יותר מסיבי. לפני כשבע שנים, במהלך משחק נגד בית"ר ירושלים, השליכו אוהדי הפועל ת"א מאות כדורי ים בצבעי אדום-לבן אל כר הדשא בבלומפילד. האירוע הביזארי התרחש כשתי דקות מפתיחת המחצית השנייה ולכן השופט נאלץ להפסיק את המשחק לכמה דקות, עד שאנשי האצטדיון ניקו את המגרש מכדורים. אגב, הסיבה לאירוע המוזר הייתה שיר חדש שחיברו אוהדי הקבוצה.

 

כרוב וכדורי ים הם רק חלק קטן ממבחר הסיפורים שהתרחשו במגרשי הכדורגל לאורך ההיסטוריה, אבל ממש לא הביזארים. הנה העשירייה הפותחת.

 

מארס אנגלי

פול גאסקוין היה אחד מהכוכבים הגדולים ביותר בכדורגל האנגלי בשנות ה-90. הקשר הנפלא שהדהים בטכניקה האישית שלו ובשערים הנהדרים, בעיקר בשנים היפות שלו בניוקאסל ובטוטנהאם, היה בחור שמנמן שלא התנזר מחטיפי שוקולד. הפייבוריט שלו היה חטיף "מארס".

 

האוהדים היו נוהגים להשליך לעברו את הממתק במהלך המשחקים, ופעם אחת, כשטוטנהאם שיחקה מול ניוקאסל בסיינט ג'יימסס פארק, "גאזה" להרים את החטיף מהדשא, הסיר באלגנטיות את העטיפה ונתן ביס מכל הלב.

 

פול גאסקוין ניוקאסל (צילום: gettyimages)
גאסקוין. לא רואה ממטר(צילום: gettyimages)

 

סלט סלרי

ב-2007 השעתה הנהלת צ'לסי שלושה אוהדים והחליטה למנוע מהם כניסה לסטמפורד ברידג'. זה אמנם דבר שכיח ברחבי העולם, אבל כמה פעמים זה קרה בגלל שאהודים השליכו למגרש.. סלרי?

 

במהלך משחק בגביע האנגלי נגד טוטנהאם שלושה מאוהדי הבלוז עשו זאת וספגו את העונש, למרות שאוהדי הקבוצה נהגו לזרוק ראשי סלרי למגרש במשך שנים. הסיבה לכך היא שיר שמהלל את הירק הזה. זו גם הייתה הפעם הראשונה שהמועדון התייחס לעניין.

 

חמש שנים לאחר מכן הורחקו חמישה אוהדים נוספים אחרי תקרית סלרי נוספת, הפעם במשחק חצי גמר הגביע באצטדיון וילה פארק. החמישה הובאו בפני שופט, ואחד מהם אמר: "אני שמח שלא קיבלתי השעייה ממושכת, כך שאוכל להמשיך ולצפות במשחקים של צ'לסי. מה שכן, אני מתחייב לא להשליך סלרי וגם לא לאכול אותו יותר אף פעם".

 

אוהדי צ'לסי (צילום: AP)
אוהדי צ'לסי. שרים שירים לירקות(צילום: AP)

 

מסיבת צ'יפס

בשנה שעברה נאלץ שופט להפסיק את המשחק בין צ'רלטון לפליטווד אחרי שמהיציע הושלחו עשרות שקיות צ'יפס לעבר הדשא באצטדיון "ואלי". בסיום התברר כי זו הייתה מחאה של אוהדי צ'רלטון נגד הבעלים של המועדון, רולאן דושאטלה הבלגי. הסיבה למחאה הספציפית הזו? דיווחים על כך שבמסגרת קיצוצים שעשה המועדון פוטרו מנקות והעובדים היו צריכים לבקש רשות כדי לאכול צ'יפס במשרדים.

 

זו לא הייתה הפעם הראשונה שאוהדי צ'רלטון בחרו בדרך יצירתית כדי למחות נגד דושאטלט, שבתקופה מסוימת המאמן היה גיא לוזון. ב-2016, במהלך המשחק מול קובנטרי, השליכו האוהדים הזועמים מאות חזירי צעצוע לכר הדשא. המחאות הללו ועוד רבות אחרות לא עזרו. דושאטלה, אם התעניינתם, עדיין הבעלים של צ'רלטון.

 

אוהדי צ'רלטון (צילום: gettyimages)
אוהדי צ'רלטון מוחים נגד דושטלט. עניין שבשגרה(צילום: gettyimages)

 

החזיר האמיתי

עולם הכדורגל היה בהלם כאשר לואיס פיגו, הקפטן והכוכב הכי גדול של ברצלונה, עבר בקיץ 2000 ליריבה המושבעת ריאל מדריד. מבחינת אוהדי בארסה מדובר היה בבגידה בלתי נסלחת, והם המתינו להזדמנות הראשונה כדי להביע את זעמם.

 

בנובמבר 2002 הגיעה ריאל לקאמפ נואו, למשחק הקלאסיקו הטעון ביותר בהיסטוריה. מהרגע הראשון כל האנרגיה של אוהדי בארסה הופנתה לכוכב הפורטוגלי. זה החל בשריקות בוז מחרישות בכל פעם שנגע בכדור, נמשך בהשלכת מטבעות וחפצים אחרים, אבל השיא היה כאשר אחד האוהדים זרק לעבר פיגו ראש של חזיר. לכתוב את זה שוב? ראש של חזיר!

 

פיגו רצה להגביה את הקרנות, אבל זה היה כמעט בלתי אפשרי בגלל האוהדים שקיללו, ירקו וזרקו חפצים בלי הפסקה. המגן מיצ'ל סלגדו סיפר: "בדרך כלל הוא היה מוסר לי מסירה קצרה מנקודת הקרן, אבל אחרי הפעם השנייה או השלישית, כשהאוהדים לא הפסיקו לזרוק דברים ולירוק, אמרתי לו, 'עזוב, תישאר אתה פה לבד עם זה'".

 

לואיס פיגו ריאל מדריד (צילום: gettyimages)
פיגו. רגע לפני שהצטרף עוד שחקן למגרש(צילום: gettyimages)

 

קיבל אייס

דייויד לויד היה טניסאי מפורסם בבריטניה ובעלה של הכוכבת האמריקאית כריס אברט. לויד היה גם איש עסקים עשיר שרכש ב-1997 את מועדון הכדורגל האל סיטי.

 

כעבור זמן קצר הצליח לויד להרגיז את אוהדי הקבוצה כשהתנהג באגרסיביות וכינה את תושבי העיר "מסריחים". הכל בשל העובדה שעניינים בירוקרטיים מנעו את תכניות הפיתוח הגרנדיוזיות שהיו לו למתחם האצטדיון. בתגובה האוהדים החליטו לזרוק אלפי כדורי טניס למגרש. לויד הזועם לא צחק - והחליט למכור את המועדון.

 

דייויד לויד (צילום: gettyimages)
נכנע למחאת האוהדים. לויד(צילום: gettyimages)

 

קטנוע שרוף בסן סירו

לא ברור איך הם הצליחו לעשות זאת, אבל במאי 2001 גנבו כמה מאוהדי אינטר קטנוע של אוהד אטאלנטה והעלו אותו למרומי היציע העליון באצטדיון סן סירו. למרות כל מעגלי האבטחה הצליחו האוהדים להגיע עד ליציע הגבוה ביותר, שם שרפו את הקטנוע והשליכו אותו למטה.

 

למרבה המזל הקטנוע הבוער נפל ליציע התחתון הריק ולא לכר הדשא, בו התנהל המשחק בין אינטר לאטאלנטה. בנס אף אחד לא נפגע באחד האירועים ההזויים בהיסטוריה.

 

אחד האירועים ההזויים בהיסטוריה. אוהדי אינטר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אחד האירועים ההזויים בהיסטוריה. אוהדי אינטר(צילום: רויטרס)

 

מריצה מעל הראש של השחקנים

כמה מאוהדי קבוצת הפאר המקסיקנית קלוב אמריקה שמעו על הקטנוע הבוער בסן סירו והחליטו לעשות מעשה דומה. ב-2004 הם הכניסו ליציע באצטדיון האצטקה במקסיקו סיטי מריצה. כן כן, כזו של גננים.

 

זה קרה במהלך משחק רבע גמר גביע הליברטדורס המותח מול סאו קאטאנו הברזילאית. בסיום המשחק החלה מהומת ענק על כר הדשא, כשגם אוהדים הצטרפו לחגיגה. לפתע נראתה מריצה מתעופפת באוויר מעל לראשי השחקנים. גם כאן, רק בנס אף אחד לא נפגע.

 

אוהדי קלוב אמריקה (צילום: gettyimages)
אוהדי קלוב אמריקה. בנס לא נהרגו אנשים(צילום: gettyimages)

 

ילדי הג'ויסטיקים

זה אחד הטרנדים החדשים בכדורגל העולמי: קבוצות שנכנסות לעסקי הגיימינג. מנצ'סטר סיטי ורומא, למשל, יצרו שיתוף פעולה עם חברת "פנאטיק", שמייצגת כמה גיימרים מקצוענים.

 

אבל לא כולם אוהבים את העידן החדש והמודרני הזה, כמו אוהדי אלופת שווייץ יאנג בויז, ששמעו על רצונו של אחד מראשי המועדון להיכנס לשוק הגיימינג. וכך, במהלך המשחק מול פ.צ. באזל הושלכו מהיציע לעבר המגרש עשרות ג'ויסטיקים. מהמועדון, אגב, לא דווח אם החליטו לרדת מהרעיון.

 

כשכדור ים כבש בפרמייר-ליג

הסיפור ההזוי הבא התרחש באוקטובר 2009, במהלך משחק בין סנדרלנד לליברפול. אחד מאוהדי ליברפול זרק לפתע למגרש כדור ים מפלסטיק, שנחת ברחבה של קבוצתו.

 

המשחק היה בעיצומו ואף אחד לא הספיק להוציא את כדור הים החוצה, סנדרלנד יצאה להתקפה, דארן בנט בעט למרכז השער – אבל הכדור פגע בכדור הים המנופח, שינה כיוון, הטעה את השוער פפה ריינה וחדר לרשת. סנדרלנד ניצחה 0:1! ומי היה מנג'ר סנדרלנד באותו משחק? נכון, סטיב ברוס.

 

אוהדי ליברפול כדור ים (צילום: gettyimages)
כדור הים מטעה את ריינה. מדהים(צילום: gettyimages)

 

גשם של בובות

ולפעמים יש גם אירועי השלכת חפצים חיוביים, כמו זה שקרה בעונה שעברה בדרבי של רוטרדאם בין פיינורד ואקסלסיור בליגה ההולנדית. הנהלת המארחת הזמינה לאצטדיונה ילדים המאושפזים בבית החולים המרכזי בעיר. בדקה ה-20 החל לרדת גשם, אבל לא של מים - אלא של בובות פרווה. האוהדים השליכו מאות צעצועים לעבר האזור בו ישבו הילדים החולים, שלא ציפו להפתעה המדהימה שהכינו להם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים