שתף קטע נבחר

בעונה הבאה: ה-VAR ייכנס גם בפרמייר-ליג

בצל טעויות השיפוט הרבות, הנהלת הליגה האנגלית החליטה להכניס את השימוש בשופטי הווידאו החל מעונת המשחקים הבאה

 

 

גם באנגליה החליטו - עוברים ל-VAR. בצל טעויות השיפוט הרבות בליגה האנגלית, הנהלת הפרמייר-ליג החליטה היום (חמישי) להכניס את השימוש בשופטי הווידאו החל מעונת המשחקים הבאה. יש לציין כי מדובר באיחור אופנתי של עונה, לאחר כל שאר הליגות הגדולות באירופה (אפילו בישראל זה ייכנס כבר העונה - במהלך הפלייאוף).

 


 

הנהלת הפרמייר-ליג כינסה וקיימה בהסכמת וידיעת כל ראשי הקבוצות. ההנחיות לגבי ה-VAR הן שהמערכת תופעל רק בנוגע לארבע סוגיות: שערים, פנדלים, כרטיסים אדומים ישירים וטעויות בזיהוי. לגבי יתר האירועים - כרטיסים צהובים, בעיטות חופשיות, קרנות והוצאות חוץ - השופטים ימשיכו לפסוק על פי מראה עיניים בלבד.

 

חדר בקרה (צילום: MCT)
באיחור אופנתי ה-VAR ייכנס גם באנגליה(צילום: MCT)

 

כידוע, אין בכלל ספק שה-VAR שינה את הכדורגל. העובדה שכל השערים ומרבית האירועים מעוררי המחלוקת נבדקים על-ידי צוות של שופטי וידאו, מפחיתה למינימום את הטעויות. כך למשל אין יותר שערים שמובקעים מעמדת נבדל. כשאיראן כבשה מול ספרד במהלך שלב הבתים במונדיאל, השער אושר תחילה על-ידי שופט המשחק - אבל נפסל על-ידי שופטי הווידאו. וכאשר ספרד כבשה מול מרוקו שער שהקוון טעה לחשוב שהובקע ממצב נבדל - שופטי הווידאו בדקו ואישרו את השער שהיה חוקי.

 

כשדרום קוריאה כבשה בדקה ה-90 מול גרמניה, הקוון הניף דגל לנבדל. אבל רק לאחר בדיקה של צילומי התקריב מכמה זוויות התברר שהכדור פגע קודם ברגל של שחקן גרמני - מה שהפך את השער לחוקי – והוביל להדחתה של אלופת העולם כבר בסיבוב הראשון. רווח נוסף הוא שאין כמעט ויכוחים עם השופטים אחרי החלטה שנעשתה בסיוע צילומי הווידאו. כי לכולם ברור שאי אפשר להתווכח עם צילומים. השופטים במונדיאל סיפרו שהשחקנים שניגשו אליהם שאלו: "בדקו את האירוע במצלמות?". מהעונה הבאה, גם באנגליה יהנו מזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שופט מאשר שער דרך ה-VAR
צילום: רויטרס
מומלצים