שתף קטע נבחר

בעקבות התפרעות אוהדי ריבר: הסופר קלאסיקו נדחה לראשון

גומלין גמר גביע ליברטדורס נדחה ביממה (לראשון, 22:00) לאחר שהאוטובוס של האורחת נרגם באבנים ורוסס בגז מדמיע. שחקני בוקה ג'וניורס הקיאו בחדרי ההלבשה, חלקם נפצעו ושניים מהם פונו לבית חולים. למרות לחצים מצד קונמבול ופיפ"א, שתי הקבוצות התנגדו לקיום המשחק בשבת

הערב שהיה אמור להיות חגיגת כדורגל הפך לפארסה אדירה ולכתם שחור עבור הכדורגל הארגטינאי והדרום אמריקאי. משחק הגומלין בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס בגמר גביע ליברטדורס, שהיה אמור לצאת לדרך הערב (שבת) ב-22:00 שעון ישראל, נדחה ביממה בעקבות התפרעות אוהדי ריבר - שתקפו את האוטובוס של שחקני בוקה וניפצו את השמשה.

 

לפי דיווחים בכלי תקשורת בארגנטינה, לפחות שישה שחקנים (ביניהם קרלוס טבס ופרננדו גאגו) הקיאו בחדר ההלבשה כתוצאה מגז מדמיע שרוסס על ידי אוהדי ריבר. חלק משחקני בוקה ג'וניורס נפצעו משברי זכוכיות וסבלו מחתכים בפנים. שניים מהם, פבלו פרס וגונסאלו למארדו, פונו לבית החולים.

 

האוטובוס של בוקה מותקף על ידי אוהדי ריבר

 

שחקני בוקה בחדר ההלבשה

 

אנשי בוקה מתקשים לנשום

 

שחקני בוקה ג'וניורס מפונים לבית החולים

 

מראה מבפנים על האוטובוס שהותקף

 
פרס חזר מהטיפול בבית החולים אל המגרש באמבולנס, שהותקף גם הוא. קרלוס טבס טען שמכריחים את השחקנים להתייצב למשחק ואמר לכתבים: "אנחנו לא במצב לשחק. אף שחקן של ריבר לא בא לחדר ההלבשה לראות מה מצבנו ולשאול לשלומנו".
 

גרסאות סותרות, שעות של אי ודאות

לאורך שעות ארוכות לא היה ברור האם המשחק יתקיים הערב. שלוש פעמים הודיעו שהמשחק נדחה (ל-23:00, ל-23:20 ול-00:15), ואחרי שגם ב-00:15 השחקנים לא עלו לשחק כבר דווח שהכרוז באצטדיון הודיע על 00:45 כשעה שבה תהיה לכאורה שריקת הפתיחה. קונמבול (ההתאחדות של דרום אמריקה) ופיפ"א הפעילו על פי הדיווחים לחצים כדי לקיים את המשחק בכל זאת ביום שבו הוא נקבע, אבל כדורגל לא היה הלילה במונומנטל.
 
אוהדי רביר פלייט מחכים (צילום: AP)
אוהדי ריבר פלייט מחכים למשחק שלא הגיע(צילום: AP)

אוהדים של ריבר פלייט לפני גומלין גמר גביע ליברטדורס (צילום: רויטרס)
אוהדים של ריבר פלייט באצטדיון(צילום: רויטרס)
 
המשחק היה אמור להתקיים ב-22:00 שעון ישראל. הנשיאים של שתי הקבוצות נפגשו עם נשיא הקונמבול באחד המשרדים באצטדיון כדי להכריע האם המשחק יתקיים הערב. נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, היה במקום והצטרף לפגישה.
 
בוקה הודיעה שאינה מעוניינת לעלות לשחק. לפי אחד הדיווחים, אינפנטינו איים על נשיא בוקה דניאל אנחליסי שאם הקבוצה לא תעלה לשחק, היא תספוג הפסד טכני ותאבד את התואר. מאמן ריבר פלייט, מרסלו גז'ארדו, הודיע למאמן בוקה ג'וניורס (גיז'רמו בארוס שלוטו) שאם בוקה תחליט לא לשחק - ריבר תצטרף אליה בהחלטה.
 

רופאים מטעם קונמבול: "לא רואים סיבה לדחות את המשחק"

 

הרופא של בוקה ג'וניורס שחרר תמונות שמוכיחות אחרת

 
רופאים מטעם קונמבול שהגיעו כדי לבדוק את שחקני בוקה ג'וניורס פרסמו חוות דעת שלפיה לא זוהו פגיעות עיניים מיוחדות אצל השחקנים ולכן אין מניעה לקיים את המשחק. הרופא של בוקה ג'וניורס, חורחה פבלו באטיסטה, הפיץ תמונות של פבלו פרס וגונסאלו למארדו שבהן רואים היטב שעיניהם של השניים דווקא נפגעו ואף נחבשו.
 
גם נשיא ההתאחדות הארגנטינאית, קלאודיו טאפיה, הותקף על ידי מספר אוהדים במהלך האירועים האלימים הערב.
 

שוטרים בגמר הליברטדורס (צילום: AP)
שוטרים בגמר הליברטדורס(צילום: AP)

 

אוהדי ריבר פלייט נחנקים  (צילום: AP)
אוהדי ריבר פלייט נחנקים מהגז המדמיע(צילום: AP)

אוהדי בוקה ג'וניורס (צילום: EPA)
אוהדי בוקה ג'וניורס(צילום: EPA)

 

המשחק הראשון בין השתיים הסתיים ב-2:2 במגרשה של בוקה. לשערי חוץ אין משמעות בגמר ואם משחק הגומלין ייגמר בתיקו, תהיה הארכה ואחריה במקרה הצורך פנדלים. ריבר רוצה להניף את הגביע בפעם הרביעית, בוקה בפעם השביעית.

 

זו הפעם הראשונה אי פעם ששתי היריבות הגדולות מארגנטינה נפגשות בגמר המפעל היבשתי הבכיר, ולקראת הגומלין הייתה התרגשות עצומה סביב המשחק בקרב אוהדי הכדורגל במדינה. כמה חבל שהאלימות העיבה על האירוע ההיסטורי.

 

כוכב העבר גבריאל באטיסטוטה: "מתכונן לראות את המשחק ושוב עומד במצב לא נעים מול הילדים שלי... עד מתי?"

 

קרלס פויול: "כמה חבל על החדשות שמגיעות מארגנטינה... ככה לא חיים כדורגל. בושה!"

 
 

פורסם לראשונה 24/11/2018 20:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים