שתף קטע נבחר

לוקה מודריץ' זכה בפרס כדור הזהב

הקרואטי, שזכה עם ריאל מדריד בליגת האלופות והוביל את נבחרתו לגמר המונדיאל, הפך לשחקן הראשון זה 11 שנה שלוקח מלאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו את פרס שחקן השנה בעולם. הפורטוגלי סיים שני, הפרעוש רק חמישי. קיליאן אמבאפה נבחר לשחקן הצעיר של השנה

 

לוקה מודריץ' (צילום: רויטרס)
ווינר. לוקה מודריץ'(צילום: רויטרס)

 

לקח את כל הקופה. לוקה מודריץ' הוכרז הערב (שני) רשמית כזוכה בכדור הזהב של המגזין פראנס פוטבול. הקרואטי ניצח את חברו לשעבר בריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו (שסיים במקום השני) וחתם שנה חלומית עבורו עם "טרבל" שכלל גם זכייה בתואר שחקן השנה של אופ"א ופיפ"א. 

 

ההישג של מודריץ' מרשים במיוחד נוכח העובדה שהוא הראשון מאז קאקה ב-2007 שהצליח לקחת את הפרס מידיהם של לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, שזכו בתואר חמש פעמים כל אחד. מודריץ' הוא גם הקרואטי הראשון שזכה בתואר היוקרתי. מודריץ' זכה לברכה מיוחדת מנשיאת קרואטיה שאמרה: "הפכת לדמות לחיקוי עבורנו ועבור ילדינו. אני בטוחה שתמשיך להצליח ותמשיך להביא כבוד לאומה הקרואטית שגאה בך".

 

לוקה מודריץ' (צילום: AFP)
הזוכה הטרי לוקה מודריץ' עם המשפחה(צילום: AFP)

 

למקום השני בפער ניכר הגיע רונאלדו, שלישי סיים אנטואן גריזמן, את המקום הרביעי תפס קיליאן אמפאבה שלקח גם את פרס השחקן הצעיר ואת החמישייה סגר מסי, שלא נכלל בין שלושת המובילים לראשונה מאז 2006. 

 

מודריץ' זכה השנה עם ריאל מדריד בליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות. בקיץ הקשר המנוסה (33) סחב את נבחרת קרואטיה לגמר המונדיאל לראשונה בתולדותיה, עם שני שערים (אחד מהם נפלא ב-0:3 על ארגנטינה) ובישול אחד. הוא נבחר לשחקן המצטיין של גביע העולם ברוסיה, שבסופו הפסידה קרואטיה בגמר לצרפת.

 

קיליאן אמבאפה (צילום: רויטרס)
דויד ז'ינולה מעניק לקיליאן אמבאפה את תואר השחקן הצעיר(צילום: רויטרס)

 

ההכרזה על זכייתו של קשר ריאל מדריד ממשיכה את הרצף המדהים של הליגה הספרדית ממנה יוצא הזוכה, מאז רונאלדו קטף את התואר ב-2008 כששיחק עדיין במנצ'סטר יונייטד.

 

העשירייה הראשונה:

1. לוקה מודריץ'

2. כריסטיאנו רונאלדו

3. אנטואן גריזמן

4. קיליאן אמבאפה

5. לאו מסי

6. מוחמד סלאח

7. רפאל וראן

8. אדן הזאר

9. קווין דה בריינה

10. הארי קיין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים