שתף קטע נבחר

קריאות גזעניות נגד שחקן נבחרת אנגליה במונטנגרו

מגן טוטנהאם דני רוז ספג נהמות במהלך ה-1:5 של נבחרתו בפודגוריצה במוקדמות יורו 2020. ראחים סטרלינג הגיב לאוהדים לאחר שכבש את החמישי ואמר בסיום: "צריך להיות עונש כבד על כך". המאמן גארת' סאות'גייט: "זה לא מקובל - נדווח לאופ"א"

מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט וחלק מהשחקנים התלוננו כי הם שמעו אתמול (שני) קריאות גזעניות שהופנו לעבר המגן דני רוז מצד אוהדי מונטנגרו ב-1:5 של נבחרת שלושת האריות במוקדמות יורו 2020.

 

לטבלאות מוקדמות יורו 2020

  

ראחים סטרלינג, שכבש את השער החמישי, הגיב לאוהדים בפודגוריצה כששם ידיים על האוזניים. לאחר המשחק הוא פירסם פוסט בטוויטר עם תמונה שלו: "זו הדרך הטובה ביותר להשתיק את השונאים (וכן, אני מתכוון לגזענים)", והוסיף אימוג'י של קוף עם ידיים על האוזניים. סטרלינג אמר ל-BBC בסיום: "אני לא חושב שאלה היו רק שני אנשים, אלא יציע שלם. צריך להיות עונש כבד על כך".

 

דני רוז מול מונטנגרו (צילום: AP)
לא הפעם הראשונה שזה קורה לו. דני רוז (צילום: AP)

 

הפוסט של סטרלינג

 

סאות'גייט סיפר: "שמעתי את הקריאות בסוף המשחק, כשרוז קיבל כרטיס צהוב. אין לי ספק שזה קרה, אנחנו נוודא שהמקרה ידווח לאופ"א - זה לא מקובל. אני לא יודע אם סטרלינג גם ספג קריאות".

 

זו לא הפעם הראשונה שרוז סופג קריאות גזעניות במשחק בינלאומי. במשחק שנערך בסרביה ב-2012 במסגרת הנבחרת עד גיל 21 הוא ספג קריאות מהאוהדים המקומיים. סרביה נקנסה אז ב-65,000 פאונד ובמשחק ללא קהל.

 

פורטוגל, סרביה (צילום: רויטרס)
קאלום הדסון-אודוי(צילום: רויטרס)

 

גם השדרים האנגלים שסיקרו את המשחק טענו כי הם שמעו את הקריאות לעבר מגן טוטנהאם שש דקות משריקת הפתיחה והם תיארו אותם כ"מגעילים". חלוץ צ'לסי, קאלום הדסון-אודוי, אמר: "אני לא חושב שיש מקום לאפליה, כולם שווים. זה לא בסדר ולא מקובל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים