שתף קטע נבחר

המטרה, לונדון: צ'לסי וארסנל בקרב על הליגה האירופית

שתיים מהיריבות הגדולות ביותר בכדורגל האנגלי ייפגשו הערב (22:00) בבאקו למשחק על תואר אירופי. התותחנים רוצים כרטיס לצ'מפיונס, הבלוז מתפללים להחלמתו של קאנטה וכולם מאוכזבים שהאוהדים נשארו בבית

המפעלים האירופים התנהלו העונה בשליטה אנגלית מוחלטת. גמר ליגת האלופות שיתקיים ב-1 ביוני בוונדה מטרופוליטנו במדריד יפגיש בין ליברפול וטוטנהאם ועוד לפני כן, הערב (רביעי, 22:00) תתקיים ההצגה המוקדמת כאשר צ'לסי וארסנל יתמודדו זו מול זו בגמר הליגה האירופית בבאקו.

 

זוהי הפעם העשירית בה נפגשות שתי קבוצות מאותה המדינה בגמר של המפעל המשני והשנייה בה מגיעות אליו שתי קבוצות אנגליות. צ'לסי כבר הבטיחה את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה אחרי שסיימה את העונה בפרמייר ליג במקום השלישי, אבל ארסנל, שסיימה חמישית, צריכה לזכות בגביע כדי להשיג את הכרטיס לצ'מפיונס.

 

הזאר מול אומביאנג (צילום: getty images)
לאיזה חלק בלונדון יגיע הגביע? אובמיאנג והזאר(צילום: getty images)

 

מאמן התותחנים אונאי אמרי כבר מכיר מצוין את המפעל וזכה בו שלוש פעמים ברציפות (2016-2014) כשאימן את סביליה. הקבוצה שלו קצת פחות טובה בזירה האירופית ובפעם האחרונה שארסנל זכתה בתואר יבשתי הייתה אי שם ב-1994, אז הניפו התותחנים את גביע המחזיקות שכבר מזמן לא איתנו.

 

"יש לנו שתי מטרות, אבל החשובה ביותר עבורנו היא לזכות בגביע", אמר אמרי במסיבת העיתונאים לפני המפגש המרתק. "המטרה השנייה היא להגיע לליגת האלופות. כל תואר חשוב לנו מאוד, וגם לצ'לסי. אנחנו רוצים ליהנות מהרגע הזה, עבורנו ועבור האוהדים שלנו. צ'לסי חושבת בדיוק אותו הדבר".

 

אונאי אמרי (צילום: AFP)
רוצה להביא את הגביע שהוא מכיר כ"כ טוב גם לארסנל. אמרי(צילום: AFP)

בלם הבלוז דויד לואיז הסכים עם דבריו של המאמן הספרדי ואמר: "המפעל הזה לא קיים כדי להגיע לליגת האלופות, זה על זכייה בגביע אירופי – כולם רוצים לעשות את זה כשהם מתחילים את העונה, ואנחנו רוצים לחזור על מה שעשינו ב-2013 עם ניצחון".

 

אם כבר לואיז, אז האיש והתלתלים היה אחד האחראיים לכך שהמאמן שלו מאוריציו סארי נטש בזעם את האימון המסכם – למרות הטענות של המועדון שאין קשר בין העימות שלו עם גונסאלו היגוואין לכך.

 

הדיווחים האחרונים מדברים על כך שסארי כבר נמצא עם רגל וחצי בחוץ ורק רוצה לסיים עם המשחק הזה. מי שמועמדת לקלוט אותו היא יובנטוס, שמחפשת את האיש שיוביל אותה סוף סוף לזכייה בליגת האלופות – תואר בו לא זכתה מאז 1996 – ואין אדם מתאים יותר לעשות זאת מאשר אחד שמסיים את העונה עם גביע אירופי ביד.

 

מאוריציו סארי (צילום: getty images)
נטש את האימון בזעם. סארי(צילום: getty images)

 

"יש לי חוזה בצ'לסי לשנתיים נוספות", אמר האיטלקי לעיתונאים שהגיעו לבאקו והתייחס לדיווחים שקושרים אותו ליובה. "אז דבר ראשון אני אדבר איתם, אבל זה לא הרגע לעשות זאת".

 

"בתחילת העונה היה לי קשה מאוד להבין את השחקנים שלי", טען סארי. "אבל אחרי החודש הקשה בינואר, בפברואר הם החלו להשתנות, אני חושב, או אולי אני השתניתי – אני לא יודע. כרגע אני אוהב אותם כי יש תחתיי 20, 22 אנשים מדהימים ושחקנים מדהימים. אז עכשיו אני מרוצה מאוד מהם".

 

אנגולו קאנטה בספק

הבשורה הבעייתית ביותר מבחינתו של סארי מגיעה מכיוונו של אנגולו קאנטה. הקשר הצרפתי הנפלא עדיין לא החלים לחלוטין מהפציעה בברכו ונמצא בספק גדול לגמר. "זו לא פציעה רצינית, אבל הבעיה היא התזמון שלה", הסביר מאמן הבלוז. "יש כרגע 50 אחוז סיכוי שהוא ישחק. ננסה להכשיר אותו, אבל אני עדיין לא יודע מה יהיה המצב שלו".

 

רובן לופטוס-צ'יק וקאלום האדסון-אודוי בכל מקרה לא ישחק, ועם ההיעדרות הצפויה של קאנטה, הקישור של צ'לסי נראה דליל במיוחד, כשנותרו רק שלושה קשרים טבעיים בסגל (ג'ורג'יניו, מתאו קובאצ'יץ' ורוס בארקלי).

 

אנגולו קאנטה (צילום: getty images)
צ'לסי חייבת אותו כשיר. אנגולו קאנטה(צילום: getty images)

"יש לנו בעיה בקישור. כרגע אנחנו עם שלושה קשרים בלבד בשלוש עמדות", הוסיף סארי. "אנגולו חשוב מאוד עבורנו. הוא הקשר האחורי היחיד שלנו ואנחנו מנסים לעשות הכל כדי שיהיה כשיר למשחק".

 

לאן נעלמו האוהדים?

מי שציפה לראות יציעים מלאים וחגיגת כדורגל בבאקו עם שתיים מהיריבות הגדולות ביותר בכדורגל האנגלי, עשוי להתאכזב, שכן רק 5,000 אוהדים של צ'לסי וארסנל (ביחד) אמורים להגיע לאצטדיון הענק (70,000 מקומות), כששאר הקהל אמור להיות מקומיים ואוהדים נייטרלים.

 

"זה לא בידיים שלי", טען אמרי. "הם החליטו שהגמר ייערך כאן ואני חייב לכבד את ההחלטה שלהם. ברור שהייתי מעדיף אם הרבה יותר אוהדים שלנו ושל צ'לסי היו יכולים להגיע, אבל זה קשה להם לעשות את הדרך לכאן".

 

אוהדי צ'לסי (צילום: AP)
יבלטו בחסרונם. אוהדי צ'לסי (וגם אלו של ארסנל)(צילום: AP)

 

סארי הוסיף: "אני מאוד מאוכזב מהמצב. אנחנו בתחום הזה בדיוק בשביל משחקים כאלו והיינו רוצים לראות כמה שיותר אוהדים שלנו מגיעים ומעודדים אותנו. אני לא יודע מה לומר מלבד שננסה לנצח, גם עבורם".

 

הבלוז טרם תיכננו איך הם יחגגו עם האוהדים שלהם במקרה של זכייה, אבל היריבה הלונדונית שלהם דווקא כן. קפטן צ'לסי ססאר אספיליקווטה מקווה שאלת הנאחס תגיע לבקר בבאקו: "יש להם כבר תוכניות, אבל בתקווה אנחנו נצליח להרוס להם אותן. העבודה שלנו היא לשחק ולזכות בגביע. לא עשינו תוכניות, אבל זה לא אומר שאנחנו לא רעבים ונחושים לזכות בגביע". 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
אובמיאנג מול הזאר
צילום: getty images
מומלצים