שתף קטע נבחר

הפייבוריטית שלי - ליברפול / טור

רוני רוזנטל, ששיחק בשתי הקבוצות שהעפילו לגמר ליגת האלופות (ש', 22:00), מנתח בטור מיוחד ל-ynet את הסיכויים. אז מה הוא חושב על ההתקפה של האדומים, על ההגנה של טוטנהאם, ומי השחקן המסוכן ביותר של התרנגולים?

אין ספק שמדובר בהרגשה מיוחדת. נדיר ששתי קבוצות ששחקן ספציפי שיחק בהן עולות לגמר ליגת האלופות. במיוחד כשמדובר בשחקן ישראלי. נשאלתי לא פעם איזו קבוצה הייתי מעדיף שתנצח. התשובה הייתה ותישאר: אני לא מעדיף שום קבוצה, לשתיהן יש לי סנטימנטים. במוצ"ש אני אשב בבית, אצפה במשחק שאני משוכנע שיהיה טוב, ומי שתזכה - תזכה. אני בטוח שיהיו שערים במשחק הזה כי מאמני שתי הקבוצות, קלופ ופוצ'טינו, נותנים לכשרון השחקנים לדבר.

 

מבחינת פייבוריטית לניצחון, אני הולך עם ליברפול. היא קיבעה את עצמה כאחת הטובות באירופה ובעולם, בדרג של ברצלונה וריאל מדריד, היא יותר מנוסה ויש לה יתרון כמעט בכל חלקי המגרש. בעקבות הקאמבקים המטורפים שראינו משתי הקבוצות העונה אומרים כי יש להן יכולת מנטאלית יוצאת דופן, אני דווקא לא חושב כך מכיוון שמנטאליות יש לכל הקבוצות בדרג הזה וכאשר משחקים מוכרעים על הקשקש, מה שמכריע הוא המזל והמומנטום. יצא לי לשחק במדי קלאב ברוז' במשחק כפול מול דורטמונד. במשחק הראשון בחוץ הפסדנו 3:0, ובגומלין, כשאף אחד לא ציפה מאתנו, כל מה שעשינו הצליח, ניצחנו 0:5 והגענו עד לחצי הגמר.

 

רוזנטל במדי טוטנהאם (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
רוזנטל במדי טוטנהאם(צילום: Getty Images)

 

ובמדי ליברפול (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
ובמדי ליברפול(צילום: Getty Images)

 

אני ועוד רבים כמונים חושבים שליברפול כמעט מושלמת. היא נמצאת בטופ כבר הרבה זמן. הרכב השחקנים שלה מעולה. בהתקפה יש לה שחקנים מהירים ואינטליגנטים כמו מוחמד סלאח וסאדיו מאנה והם יכולים להכריע כל הגנה. לטוטנהאם יש פחות שחקנים כאלה. לוקאס מורה אולי שחקן טוב, אבל לא יציב. העובדה שהארי קיין אמור לחזור להרכב לא מבטיחה הצלחה מראש, כי צריך זמן כדי לחזור לכושר משחק אחרי פציעה והאימונים הם לא ממש אינדיקציה ליכולת. אם קיין ישפיע על המשחק, זה די יפתיע. הכי מסוכן בחלק הקדמי של טוטנהאם הוא דווקא הקוריאני סון יונג-מין.

 

לטוטנהאם יש יתרון אחד משמעותי: לא מצפים ממנה לנצח. העלייה שלה היא לא רק נס ספורטיבי, אלא העלייה הראשונה לגמר. לליברפול יש כבר חמישה גביעים. מצד שני, אם טוטנהאם הגיעה עד לגמר זה סימן שביום נתון היא גם מסוגלת לזכות בו. אמנם הפתעה, אבל בכדורגל תמיד יש הפתעות. במיוחד בעונת ליגת האלופות הזו בה הרבה דברים בלתי אפשריים הפכו למציאות.

 

ליברפול חוגגת (צילום: AP)
"ליברפול? כמעט מושלמת"(צילום: AP)

 

ועוד משהו לפני שאנחנו מתיישבים מול הטלוויזיה ורואים שתי קבוצות ראויות. צריך לזכור שלליברפול יש יותר מה להפסיד. אחרי שנגעה באליפות ולא השיגה אותה, יישאר לה טעם חמוץ אם לא תניף את הגביע עם האוזניים הגדולות.

זה לא ימחק את העונה הנהדרת עם כמות הנקודות וההצלחות בליגה, אבל בליברפול לא אוהבים להיות הסגנים של... האם הנתון הזה ישפיע על המשחק? אני חושב שליברפול מנוסה מספיק כדי להתגבר ולשחק כמו שהיא יודעת.


פורסם לראשונה 30/05/2019 08:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים