שתף קטע נבחר

שושלת: דניאל מלדיני ימשיך את דרכה של המשפחה במילאן?

את הסב צ'זרה והאב פאולו כולם מכירים, אבל עכשיו הנכד והבן, דניאל, עושה את צעדיו הראשונים בקבוצה הבוגרת של מילאן ועתידו ורוד. על הכישרון הגדול, שצפוי לקבל את המספר של אביו שהופרש, ולנסות להשיב את מועדון הפאר לימיו הגדולים

1954: צ'זרה מלדיני, צעיר בן 22, עושה את הופעת הבכורה שלו במדי מילאן. 1985: בנו פאולו, רק בן 16, נכנס כמחליף במשחק ליגה ורושם את הופעת הבכורה שלו במדי מילאן. 34 שנים אחרי, שלשום (שלישי), דניאל הבן של פאולו והנכד של צ'זרה, ממשיך את השושלת ועושה את הופעת הבכורה שלו במדי מילאן, פותח בהרכב במשחק הידידות של מילאן בארה"ב מול באיירן מינכן.

 

צ'זרה היה שחקן הגנה גדול, רשם יותר מ-400 הופעות במדי מילאן, שיחק במדי הנבחרת והשתתף במונדיאל ובהמשך גם אימן את הנבחרת וגם את מילאן. פאולו הוא הגדול מכולם, אולי גדול המגינים בעולם, אין כמעט אוהד כדורגל, בטח לא איטלקי שיערער על כך שהוא מהגדולים בהיסטוריה של המשחק.

 

דניאל מלדיני בפעולה (צילום: gettyimages)
דניאל מלדיני בפעולה(צילום: gettyimages)

 

כשפאולו פרש לפני עשור, במילאן החליטו להפסיק להעניק את חולצה מספר 3 האגדתית ומאז אף שחקן מילאן לא קיבל את המספר הזה. מלדיני הסכים למחווה וביחד עם המועדון החליטו כי רק אם דור ההמשך ישחק בהרכב מילאן בעתיד, אז הוא, ורק הוא, יוכל לקבל מחדש את המספר הנחשק. אז שלשום מאמן מילאן החדש מרקו ג'מפאולו הפתיע רבים כשהעלה את מלדיני הצעיר בן ה-17 בהרכב הפותח.

 

בניגוד לסבא ולאבא הגדולים, מלדיני ג'וניור הוא לא שחקן הגנה אלא קשר התקפי שמשחק מאחורי שני החלוצים. הוא זכה לשבחים רבים על המשחק שלו ואף היה קרוב מאוד להבקיע את שער היתרון עבור מילאן כשכדור שבעט פספס במילימטרים בודדים את המסגרת. בסוף מילאן הפסידה 1:0, אבל מה שאוהדיה ייקחו מהמשחק הזה זה המראה המדהים של דניאל, שדומה בהחלט לאביו, על המגרש במדי הרוסונרי.

 

צ'זרה מלדיני ביציע (צילום: AP)
צ'זרה מלדיני. הכל עובר במשפחה(צילום: AP)

 

את המספר 3 עוד לא קיבל. זה היה משחק ידידות בלבד. בעונה שעברה דניאל היה מכוכבי קבוצת הנוער ותרם 9 שערים ב-22 הופעות. הוא היה בין הבודדים שהצליחו ממש לבלוט לטובה בעונה נוראית עבור קבוצת הנוער, ה"פרימוורה", שהסתיימה בירידה מביכה לליגה השנייה. אבל דניאל נראה כרגע בשל לעשות את הקפיצה הגדולה ולדרוך בקרוב על הדשה בסן סירו.

 

אחיו הגדול יותר, כריסטיאן, שדומה עוד יותר לפאולו, היה אמור כבר להיות הכוכב הבא במשפחה כשעשה גם הוא את הדרך בכל מחלקות הנוער של מילאן, אולם מאז התקדמותו קצת נתקעה והוא משחק כרגע בקבוצת "פאנו" בליגה האיטלקית השלישית כדי לצבור ניסיון. נראה שדווקא דניאל הוא זה שיצליח לעשות את הקפיצה הגדולה והוא זוכה כבר להערכה ממאמניו ומהמומחים שמזהים את הפוטנציאל שיהפוך לשחקן משמעותי מאוד.

 

פאולו מלדיני. חזר למועדון (צילום: איי פי)
פאולו מלדיני. חזר למועדון(צילום: איי פי)

 

בתקשורת האיטלקית העריכו אתמול כי ייתכן ובמועדון יעדיפו להשאיל את דניאל בעונה הקרובה לקבוצה מהליגה השנייה כדי שיקבל שם דקות משחק רבות, מה שיאפשר לו לבלוט, לתפוס ביטחון וניסיון, ואז לחזור הישר להרכב הפותח של מילאן. בין היתר דווח כי קרוטונה מעוניינת להשאיל את היהלום הלא מלוטש עדיין.

 

פאולו האבא חזר בעונה שעברה למועדון כחבר הנהלה, והעונה קודם להיות המנהל המקצועי של הקבוצה, ויחד עם עוד כוכב מילאן מהעבר, זבונימיר בובאן הקרואטי, מהווה את הצוות המקצועי והטכני הקובע והמשפיע של המועדון, בתקווה לבנות סוף סוף שלד שיוכל לשוב ולהתחרות על תארים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
דניאל מלדיני
צילום: gettyimages
מומלצים