שתף קטע נבחר

פדרו גלבאן: "את הכלב שלי לא גירשו, אותי כן"

הכדורגלן (34) שנאלץ לעזוב את ישראל וחתם באולימפו באהיה בלנקה מארגנטינה סיפר: "בגלל שכביכול גורשנו קיבלנו כרטיסו טיסה על פי חוק, אבל כשביקשתי כרטיס גם עבור הכלב אמרו לי שהוא לא מגורש ויכול להישאר"

פדרו גלבאן כבר מצא קבוצה חדשה. שבוע לאחר שעזב את ישראל עם משפחתו הספיק הכדורגלן (34) לחתום על חוזה לעונה הקרובה באולימפו באהיה בלנקה מהליגה השנייה בארגנטינה. הוא יקבל שכר של 3,000 דולר בחודש.

 

הליגה תיפתח בספטמבר ועד אז משפחתו של גלבאן כבר התמקמה בדירה שכורה, עבורה הם משלמים שכירות של 300 דולר בחודש. "אנחנו בפרבר של בואנוס איירס, מקום עני יחסית", הוא סיפר בראיון ל-ynet ספורט. "זו מדינת עולם שלישי ורחוקה מלהיות ישראל, מה גם שנחתנו לחורף קשה. מזל גם שחתמתי ישר כשהגעתי, אחרת היה סיכוי שאכנס למשבר".

 

פדרו גלבאן חותם על החוזה באולימפו (צילום: פרטי)
פדרו גלבאן חותם על החוזה באולימפו(צילום: פרטי)

 

גלבאן סיפר על תחושותיו: "זה בהחלט קשה ולא פשוט, אבל זאת המציאות החדשה. פמלה אשתי לקחה מאוד קשה את המעבר. אנחנו מאוד אוהבים את ישראל וכולם כבר הבינו את זה. השארתי אצלכם את הלב שלי. אני כועס ופגוע, אבל עדיין אוהב. השארתי בישראל הרבה מאוד חברים ונקשרתי לכולם. אפילו אמרו לי שברמת החיבור לקהל של בני יהודה אני אחרי אהוד בן טובים ברשימה, שזה אומר הכל".

 

יש סיכוי שתחזור? 

"אני מאוד פגוע. עזבתי כדי למצוא את הכבוד העצמי שלי . גם אם ראש הממשלה יבוא אליי הביתה עם תעודת זהות לא בטוח שאחזור".

 

פדרו גלבאן ומשפחתו (צילום: יובל חן)
גלבאן עם משפחתו והכלב מנולו(צילום: יובל חן)

 

ואם תירגע ובכל זאת תקבל תעודת זהות?

"אז אולי יכול להיות, כי כמו שזה ניראה היום מאוד קשה לבנות שלי ולאשתי לקבל את הגזרה הזו. הבנות שלי לא מכירות כלום חוץ מישראל, כולל את השפה העברית".

 

אבל לפחות עכשיו אתה קרוב למשפחה.

"זה נכון, רק שיצא הגורל וביום שעזבתי את ישראל אמא שלי קיבלה אירוע מוחי. מצבה השתפר קצת. כניראה הכל מלמעלה ואני צריך להיות קרוב אליה".

 

מעבר לפרידה הקשה ולדמעות, מה תזכור במיוחד מהעזיבה? 

"את זה שהכלב שלי מנולו לא גורש. בגלל שכביכול גורשנו קיבלנו כרטיסי טיסה מהמדינה על פי חוק, אבל כשבקשתי גם לכלב כרטיס נאמר לי שהוא לא מגורש ושהוא יכול להישאר ולכן לא נתנו לו כרטיס. שילמתי 200 אירו עבור כרטיס טיסה בשבילו והוא איתנו פה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים