שתף קטע נבחר

צפו: פינלנד חגגה עד אור הבוקר

אחרי ההעפלה ההיסטורית ליורו, המדינה הקטנה בטירוף. עשרות אלפים חגגו ברחובות. וגם: הנאחס שנשבר, ומה הקשר לנבחרת ישראל

חגיגות בפינלנד (צילום: רויטרס)
הטירוף בפינלנד(צילום: רויטרס)

חגיגות בפינלנד (צילום: רויטרס)
עשרות אלפים בכיכרות(צילום: רויטרס)

 

בכל קמפיין מוקדמות גדול יש את הנבחרת שמפתיעה את כולם ומעפילה לטורניר, בין אם זה מונדיאל או יורו. אמש (שישי) הגיע תורה של פינלנד הקטנה שניצחה 0:3 את ליכטנשטיין, והבטיחה את המקום השני בבית 10, מחזור אחד לפני סיום המוקדמות.

 

מיד עם סיום המשחק אלפי אוהדים פרצו לכר הדשא באצטדיון בבירה הלסינקי וחגגו את ההעפלה הראשונה בהיסטוריה של המדינה ליורו. בהמשך החגיגות עברו לכיכרות המרכזיים בעיר בהשתתפות עשרות אלפי מתושבי המדינה הקטנה (5.5 מיליון אזרחים).

 

 

הפינים, שעד אתמול היו הנבחרת שהשיגה הכי הרבה ניצחונות לאורך ההיסטוריה של מוקדמות היורו (32) ולא העפילה לאליפות היבשתית, שברו את הנאחס הגדול. דרך אגב, במקום השני מדורגת ישראל עם 28 ניצחונות.

 

שני גיבורים גדולים היו לניצחון הפיני: הראשון הוא יאסה טומינן בן ה-24, שחקנה האלמוני של באטה בוריסוב הבלארוסית, שכבש את השער הראשון במשחק. על פי האתר Transfer Market השווי שלו הוא רק 300 אלף אירו. כנראה שאחרי המשחק המספר הזה יעלה.

 

טימו פוקי חוגג (צילום: AFP)
טימו פוקי חוגג(צילום: AFP)

יאסה טומינן חוגג (צילום: EPA)
טומינן. אלמוני(צילום: EPA)

 

השני הוא הכוכב הגדול של הנבחרת, טימו פוקי מנוריץ' שסיים עם צמד ועלה לתשעה כיבושים בקמפיין. פוקי, שנמצא בכושר נהדר גם בקבוצתו, גם היה זה שאחראי לחגיגות בחדר ההלבשה מיד בסיום המשחק. הפינים יסגרו את המוקדמות במשחק חסר חשיבות נגד יוון ביום שני.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים