שתף קטע נבחר

טיפים קטנים למסע גדול

מה עושים אם הנייד נפל למים, מה הכי חשוב לארוז, מה אפשר לעשות עם חבילת אורז חוץ מתבשיל ולמה להאמין שהכל לטובה? משתתפות ותיקות במסע מאגמה עם עצות מועילות למסעות הקרובים

ביקשנו מנשים שהשתתפו במסעות מאגמה צ'אלנג' לצייד את המשתתפות שעתידות לצאת למסע בטיפים מכל סוג: מה לארוז, מה להשאיר, איך להסתדר בלי קליטה ועוד. קיבלנו תגובות שונות, משונות, מעניינות ומפתיעות. לא תאמינו מה אפשר לעשות עם אורז וקופסת עוגיות.

 

רוצה להיות חלק ממשפחת מאגמה? הירשמי למסע קוסטה ריקה  

 

הנייד נפל לנחל?

חשבתן שאורז זה רק אוכל? מתברר שאורז גם מציל סלולארי שנפל לנחל, או אפילו סתם לאסלה. מניחים את המכשיר בתוך שקית עם אורז והוא כבר סופח את הנוזלים המיותרים. (איריס בירותי).

 

חשמל זורם בכפות ידיך? במקום להסתבך, תביאי מתאם חשמלי אוניברסלי. זה עדיף מלסמוך על המטענים של הג'יפ שמתחברים למצת ויוצרים סרבול ויותר מדי חוטים ליד הנהגת. (רוני)

 

די ג'יי מאגמה. אם אומרים לכן שהאפשרות היחידה לשמוע מוסיקה בג'יפים היא עם דיסקים, זה כנראה נכון. אל תחליטו ש"בטח אפשר גם דיסק און קי". חבל, כי תתקעו בלי מוזיקה. (ענבר שור)

 

תשמעי מוזיקה שלך ותכירי מוזיקה שאחרות הביאו (צילום: יעל יעיש) (צילום: יעל יעיש)
תשמעי מוזיקה שלך ותכירי מוזיקה שאחרות הביאו(צילום: יעל יעיש)

 

בנוסף, גם אי אפשר לקלוע לטעם של כולן! תביאי את המוזיקה שאת אוהבת ועושה לך כיף. ככה גם תשמעי את המוזיקה שלך וגם תרוויחי ותכירי מוזיקה שאחרות הביאו ולא הכרת. ומה שלא יהיה, תביאי קצת אריק איינשטיין וקצת בלאגן לריקודים. שיהיה. (חני)

 

אין קליטה. נסעתי כדי להתנתק. להיות רגע עם עצמי ועם החוויה שאני נוכחת בה. אז הטיפ שלי הוא לדעת שלפעמים אין קליטה, פשוט תודיעו שאתן לא זמינות. זה משחרר מהצורך לענות, לתקשר, לשלוח תמונות לפייסוש, לאינסטוש ולווטסאפ המשפחתי. ובעיקר: זה משחרר מהתלות המטורפת במטען. (אפי)

 

והמחמירות אפילו ממליצות פשוט לא להביא טלפון. את במסע, איך תעני? (גילי)

 

לק ורוד זוהר והרבה מגבונים

לק אדום? רק ברגלים. אין דבר יותר מבאס מלהסתובב עם לק חצי מקולף באצבעות הידיים אחרי שהחלפת גלגל. (דינה)

 

אז מה אם זה מסע שטח? כדאי לך להביא איתך לק. מתברר שילדות בכל העולם אוהבות לק ורוד זוהר ורוצות בדיוק בדיוק את מה שיש לך על הציפורניים. (אסנת ביטון)

 

שקיות סנדביצ'ים הן לא רק לסנדביצ'ים. במאגמה לא משאירים ניירות בשטח (ותחסכי לנו את התיאורים כרגע). כשהשקיות הקטנות האלה זמינות בכל מקום – הן עושות את העבודה. (יעל מלל)

 

יש לך שעה חופשית בעיר? עזבי אותך מקניות. רוצי למספרה הקרובה ותני להן לחפוף לך את השיער. את חוזרת משם חדשה ועם אנרגיה לעוד מסע (תמי)

 

ילדות בכל העולם אוהבות לק ורוד זוהר (צילום: ענת פרץ קקון) (צילום: ענת פרץ קקון)
ילדות בכל העולם אוהבות לק ורוד זוהר(צילום: ענת פרץ קקון)

 

אל תמעיטי בערכם של מגבונים לחים וחבילות טישו. אלו הם, ללא ספק, המוצרים היעילים במסע: החל מהגיינה אישית, דרך ניקיון הדשבורד והחלונות אחרי נסיעה במסלול שטח מאובק, ועד לעזרים לבדיקת שמן ומים. (ציפי)

 

לא משנה מתי קיבלת את המחזור האחרון שלך, במסע שטח נשי את צפויה לקבל אותו שוב במתנה. בואי מצוידת. (חלי שדה)

 

מה לארוז?

זה הזמן להשתמש בכל בקבוקי השמפו והקונדישינר הקטנים שקיבלת במלון בחופשה האחרונה בים המלח (דינה).

 

תביאי מעט. ממילא מקבלים ממאגמה את רוב הדברים שצריך ומבקרים בתרבויות שההיבט החומרי בהן לא מעניין. אנחנו רגילות לשפע והפעם הוא פשוט לא רלבנטי. (מיכל שחר)

 

לא לשכוח אטמי אוזניים. יש להם בהחלט שימוש כשאת יוצאת למסע עם נשים שאת לא מכירה. הלילה מביא איתו מגוון של קולות ולפעמים כל מה שתרצי זה דווקא לישון (אסנת ביטון)

 

יש לך רישיון? קחי אותו איתך למסע. זה נשמע הכי בסיסי, אבל גם מאגמה וגם חברות השכרת הרכב מאוד מקפידים על כך שהרישיון יהיה איתך וזה כמובן מוצדק. בואו נגיד שמצאתי את עצמי שולחת מונית ספיישל מהבית לשדה התעופה כדי שיביאו לי את הרישיון ואוכל לנהוג במסע.(עפרה).

 

"איפה הדרכון שלי?!" אחרי שנכנסתי להיסטריה ועיכבתי את כל המסע, הטיפ שלי הוא זה: שימי את הדרכון שלך במקום קבוע וידוע, ותגידי לעוד מישהי איפה שמת אותו. במהלך המסע אין צורך להוציא אותו וברגע האמת, לא כדאי לאבד אותו (שרון)

 

קפצי למים: אם את לא מאלה שנלהבות להסתובב בבגד ים, טייץ קצר הוא בגד נפלא להיכנס איתו למים. שימי אחד כזה בתיק, למקרה שיהיה שם איזה נחל שיעשה לך חשק (אורית)

 

פריטי החובה שלי: שפתון לחות, מיני לדרמן (כן יש דבר כזה והוא גאוני), פנס ראש, כדורים נגד כאב ראש, טישו קטן, מטען נייד, צילום של הדרכון ושל רישיון הנהיגה. מים, קרם ידיים, טוש בלתי מחיק ומשהו מתוק. (דורית שגיא)

 

תביאי עט ומחברת. (נויה)

 

תביאי מעט (צילום: נועה לוי קולקר) (צילום: נועה לוי קולקר)
תביאי מעט(צילום: נועה לוי קולקר)

 

איך לארוז

ארזי בשקיות. סדרי לכל יום שקית יומית: שימי בה חולצה, תחתונים וזוג גרביים. את הולכת להתקלח? רק עם השקית! לא מחפשת באמצע הלילה והופכת את כל התיק עם פנס ראש. ולא, אין צורך לכתוב על כל שקית לאיזה יום היא מיועדת, כל החולצות במאגמה הן אותו דבר. (דינה)

 

פרנויית התיק הקטן והיסטריית אובדן המזוודה הגדולה. כשאת יוצאת לטיסה, הכי חשוב זה התיק הקטן. זה שעולה איתך למטוס. למה? כי למקרה שהתיק הגדול לא יגיע, חס וחלילה. מה צריך לשים בתיק? בתא הגדול: שני זוגות תחתונים (כי אם התיק שלך לא מגיע את צריכה לפחות יומיים להתארגנות) גרביים וחולצה קצרה להחלפה למקרי חירום. עוד בתיק הקטן מברשת שיניים, ומברשת שיער. משחת שינים ודאודורנט כבר תלווי מהחברות שלך, לכולן הרי יש. (מיכאלה)

 

ארץ חדשה

מה אוכלים? צוות המנהלה של המסע ידאג שתטעמו אוכל מקומי. אני ממש ממליצה לטעום מכל דבר. זו הזדמנות מעולה להכיר טעמים וריחות מקומיים. (גילי)

 

שפה קשה: דבר קטן אבל חמוד, כדאי לך ללמוד איך אומרים כמה מילים בסיסיות בשפה המקומית כמו כן, לא, תודה רבה ושלום. כשתפגשי מקומיים הם יחייכו אליך בעיקר בגלל הג'סטה וכי התאמצת. (דפנה)

 

אל תצלמי בלי רשות: רוצה לצלם את הילדה המקסימה הזאת או את הזקנה שהרגע פגשת? בקשי רשות. זה גם מנומס וגם יכול למנוע צרות (ליבי)

 

עם הצוות בג'יפ

סדרי את החפצים שלך: נסי לא לפזר את כל החפצים שלך בג'יפ. איפה הארנק? איפה האייפון? מי ראה את הטישו שלי? מה עם העוגיות? גם אם את מכירה את הבלאגן שלך, הוא לא תמיד מתאים לכולן. (יונית)

 

צ'פרי את הצוות: תביאי משהו קטן, כיפי, מרגש לצוות שלך. זה יכול להיות ממתק, שיר או משהו קטן שמחמם את הלב. למתי? לרגע הזה שבו תרגישי שזה נחוץ. (דנה).

 

מה שמספרים בג'יפ - נשאר בג'יפ. אין דבר יותר מבאס מלדעת שמשהו שסיפרת לחברות שלך בג'יפ יצא החוצה. זה החוק הלא כתוב של המסע. (יעל)

 

מה שמספרים בג'יפ - נשאר בג'יפ (צילום: חלי אלקובי) (צילום: חלי אלקובי)
מה שמספרים בג'יפ - נשאר בג'יפ(צילום: חלי אלקובי)

 

אל עצמי

לכל אחת מאיתנו השופט הפנימי: אותו שדון קטן שיושב בתוכנו ומחליט עבורינו מה אפשרי ומה בלתי אפשרי. לפני המסע שחררי אותו לחופשה ותודיעי לו: למסע הזה אני יוצאת לבד. את רוצה ליהנות מהחוויה הזו בכל עוצמתה בלי שישפטו מה את יכולה, מסוגלת, מסוגלת, מפחדת, פדיחות וכו'. שחררי הכל ופשוט תיהני מהרגע. השדון ידאג לבקר לפעמים אז אל תפני לו מקום והמשיכי ליהנות מהחופש המוחלט הזה. (מיכל שטיינמץ)

 

נתקי את כבלי השגרה. שחררי את דרכי החשיבה המוכרות והידועות לך ופשוט תני לעצמך ליהנות, להרגיש, להתחבר ישר ללב, לגוף ולנשמה. פשוט תהיי. (ורדית שם טוב)

 

הכל לטובה: את יוצאת למסע שטח. יש בו רגעים מעייפים, קשים, מתישים, רגעים בהם משהו נראה לך נורא קריטי למרות שהוא לא. אם תתעכבי על קטנות ושטויות סתם תבזבזי זמן יקר של שמחה. צאי למסע כשאת מבטיחה לעצמך דבר אחד: לא להתעסק בשטויות ולא להתבאס מקטנות. פשוט כי חבל על האנרגיה. יש כל כך הרבה טוב במסע הזה, לא חבל? (מרגלית)

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חלי אלקובי
שחררי את המוכר ופשוט תני לעצמך ליהנות
צילום: חלי אלקובי
מומלצים