שתף קטע נבחר

אגדה בלקנית: דברים שלא ידעתם על סרביה

צוקים עצומים ונחלים שוצפים נמצאים באחד האזורים היפים והפראיים בעולם, אבל האם ידעתם שהסרבים גבוהים במיוחד? קבלו עשרה דברים שלא ידעתם על חבל הבלקן – רק שעתיים טיסה מישראל

בכל שנה הן בוחרות יעד גאוגרפי אחר, בכל שנה הן חוזרות משם עם חוויות לכל החיים. מסע מאגמה צ'אלנג'  יוצא השנה ליעד קסום במיוחד - חבל הבלקן וביתר פירוט: סרביה (המכונה "פנינת הבלקן") ובוסניה – השכנה לה.

 

רק שעתיים של טיסה יביאו את המשתתפות לנופים מרהיבים ולא מוכרים של הרים ירוקים, יערות עבותים, צוקים עצומים ונחלים שוצפים ואל חבל אחד האיזורים המרתקים בעולם. כמו תמיד במאגמה ישולבו במסע פעילויות אתגריות ותרומה לקהילה המקומית אבל לפני הכל, הנה כמה עובדות מרתקות על סרביה.

 

הכנסי לעמוד של מאגמה צ'אלנג' ותגלי הרפתקה חדשה

 

עשר עובדות מרתקות על סרביה.

1. פירוש השם בלקן הוא "הר" - ואכן מדובר באיזור הררי, מצוקי ומרהיב.

 

מאגמה צ'אלנג' – מסע שטח נשי (צילום: איה בן עזרי) (צילום: איה בן עזרי)
מאגמה צ'אלנג' – מסע שטח נשי(צילום: איה בן עזרי)
 

2. מדריך הטיולים העולמי לונלי- פלנט הגדיר את בלגרד, בירת סרביה, כאחת הערים התוססות בעולם וכיעד מומלץ למטיילי 2015.

 

3. אפרופו בלגרד - העיר ממוקמת במפגש נהרות מרהיב (בין נהר הדנובה ונהר הסאבה).

הסרבים מאמינים שמי שעומד בנקודת התצפית על שני הנהרות ומביע משאלה- משאלתו תתגשם.

 

4. לסרביה אין ים - מאז חלוקת יגוסלביה ובהמשך - הפרידה של סרביה ממונטנגרו (בשנת 2006) הפכה סרביה למדינה יבשתית ללא יציאה לים. לעומת זאת , יש בה עשרות אגמים, נהרות ונחלים שוצפים.

 

5. הסרבים גבוהים - תושבי רכס הרי האלפים הדינריים החוצים את סרביה נחשבים לאנשים הגבוהים בעולם עם ממוצע גבוה במיוחד לגברים (185.6 ס"מ) ולנשים (171 ס"מ).

 

6. והם לא סתם גבוהים - במרץ 2014 הפסידה מכבי תל אביב במסגרת היורוליג לקבוצת הכדורסל הסרבית "פרטיזן בלגרד" בהפרש כואב של 15 נקודות.

 

7. במאי הסרטים המפורסם אמיר קוסטריצה הקים בסרביה כפר משלו. הכפר המרהיב שנבנה בסגנון האופייני לכפרים סרביים עתיקים משמש את הבימאי לצילומים, לאירוח ולהקרנת סרטים. דרך אגב, משתתפות מסע מאגמה צ'אלנג' יתארחו בכפר של קוסטריצה.

השנה הן יוצאות לחבל הבלקן  (צילום: איה בן עזרי) (צילום: איה בן עזרי)
השנה הן יוצאות לחבל הבלקן (צילום: איה בן עזרי)

8. דואז פואה - ההשתתפות הראשונה של סרביה כמדינה עצמאית בתחרות הארוויזיון התרחשה בשנת 2007 (בהלסינקי, פינלנד) והייתה הצלחה מסחררת! הסרבים זכו במקום ראשון עם השיר "תפילה" בביצוע הזמרת מריה שריפוביץ. היתה זו הפעם הראשונה והיחידה שבה מדינה שמשתתפת באירוויזיון בפעם הראשונה - גם זוכה במקום הראשון! מאז מצבה של סרביה בארוויזיון רק הידרדר.

 

חבל ארץ של נהרות שוצפים  (צילום: איה בן עזרי) (צילום: איה בן עזרי)
חבל ארץ של נהרות שוצפים (צילום: איה בן עזרי)

9. נהר הדרינה (Drina) הסרבי יוצר קניון קרסטי אדיר ממדים (באורך 346 ק"מ!) והוא הנהר הארוך ביותר באלפים הדינריים ומהווה גבול גיאוגרפי בין סרביה לבוסניה.

 

10. ואי אפשר בלי הנקודה היהודית - היהודים היגרו לסרביה מאיטליה, מהונגריה וגם מספרד (בעקבות גירוש ספרד). אחרי מלחמת העולם הראשונה, עם קבלת האוטונומיה הדתית בסרביה, הוקמו מוסדות חינוך ובתי כנסת של הקהילה האשכנזית והספרדית ומספר היהודים במדינה עלה. עם פרוץ מלחמת העולם השניה חיו בבלגרד הבירה, כ-10,400 יהודים. רובם ניספו בזמן השואה. הניצולים, ברובם, עלו לישראל. כיום חיה בסרביה קהילה המונה כאלף יהודים, רובם חיים בבלגרד הבירה.

 

מתאים לך בלקן עכשיו? בואי למאגמה צ'אלנג' – מסע שטח נשי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איה בן עזרי
עושים מקום למראות לא שגרתיים
צילום: איה בן עזרי
מומלצים