שתף קטע נבחר

חופשת סקי – לא לגברים בלבד

אחוז הגברים על הפסגות המושלגות גדול בהרבה מאחוז הנשים. למה? אפרת כהן, מונדה קנצפולסקי ומיטל דה רזון התחברו למגלשיים, נחתו בפאסו טונלה האיטלקי לשבוע עמוס שלג – וחזרו עם מסקנות

שבילי הריצה, מסלולי האופניים, מכוני הכושר ומועדוני הצלילה מתמלאים בשנים האחרונות בעוד ועוד נשים שמתחברות לצד הספורטיבי שלהן. ועדיין, דווקא בעיירות הסקי יש רוב גברי מובהק בקרב המבקרים.

הכושר? אין ממה לפחד. חופשת הבנות בפאסו טונלה (צילום: עדן רם) (צילום: עדן רם)
הכושר? אין ממה לפחד. חופשת הבנות בפאסו טונלה(צילום: עדן רם)

 (צילום: עדן רם) (צילום: עדן רם)
(צילום: עדן רם)

 (צילום: עדן רם) (צילום: עדן רם)
(צילום: עדן רם)

שלוש בנות קראו תיגר על המציאות הזו: אפרת כהן, בת 31 מתל אביב, מאמנת כושר ויזמית בתחום הספורט; מיטל דה רזון, בת 32 מרמת גן, זמרת ויוצרת; ומונדה קנצפולסקי, בת 28 מהרצליה, בעלת מועדון גלישה. השלוש הרכיבו גוגלס, רכסו מעילים ויצאו להוכיח שחופשת סקי יכולה להיות גם חופשת בנות בלתי נשכחת, ושבניגוד לדעה הרווחת – שום גיל אינו מאוחר מכדי להתחיל.

 

נוחתות באיטליה

"סקי נחשב לספורט גברי נורא", מסבירה אפרת כהן. "יש משהו באתגר הפיזי שמרתיע נשים. יש תחושה שאם עברת את גיל 20 ואם את לא בכושר שיא – זה כנראה לא בשבילך". כהן, שמוציאה קבוצות נשים לאתגרי ריצה ברחבי אירופה, מכירה את החסמים האלה מקרוב, אבל יודעת גם כמה כיף לנצח אותם. "אני מאמינה שספורט אתגרי מאלץ אותנו לצאת מאזור הנוחות שלנו ומלמד אותנו שיעור בתחושת מסוגלות, בביטחון ובהערכה עצמית. הידיעה שנלחמת בחששות שלך, ניסית והצלחת היא תחושה מעצימה שממלאת אותך באושר ".

בבוקר גולשות, בערב - מבלות. בחופשה באיטליה (צילום: עדן רם) (צילום: עדן רם)
בבוקר גולשות, בערב - מבלות. בחופשה באיטליה(צילום: עדן רם)

עם מזוודות מלאות בביגוד מחמם, גוף מלא התרגשות וחיוך מאוזן לאוזן נחתו השלוש בפאסו טונלה האיטלקי והשתכנו במלון מירמונטי, השוכן במרחק מדרכה אחת מהמסלולים והמעליות. במושגים של איטליה זה הופך אותו למלון עם גישת Ski In/Out. שבוע של שהייה במלון הבטיח להן חגיגה של טעמים בכל ארוחה, חדרים מעוצבים, שירות חם ונעים וכניסה חופשית לספא הכולל בריכה מחוממת, סאונות ג'קוזי.

 

פאסו טונלה שוכן בגובה 1,884 מטר בעמק השמש (Val Di Sole) ונהנה מממוצע מרשים של 70% ימי שמש בשנה. הם לא מפריעים לו להיות אחד האתרים שירידת שלג בהם היא המובטחת ביותר. מרחב הגלישה כולל 120 ק"מ של מסלולים רחבים וידידותיים המיועדים לגולשים בכל הרמות, ויש בו גם מרחבי אוף פיסט מאתגרים וקרחון בגובה של 3,100 מטר.

 (צילום: עדן רם) (צילום: עדן רם)
(צילום: עדן רם)

"זאת ההגדרה לעיירה ציורית", מעידה כהן. "האווירה אינטימית, הכול קרוב להכול, המקומיים ששים לעזור בכל עניין - והכול תמיד עם חיוך. נפלנו על שבוע עם מזג אוויר מושלם. היו כמויות אדירות של שלג ושמש מלטפת בו זמנית. בגדול, לא צריך יותר מדי זמן בעיירה הזאת כדי להרגיש בבית".

 

מנפצות מיתוסים

לנשים יש כל כך הרבה תירוצים לא לטוס לחופשת סקי, אבל אחרי שבוע אחד על השלג לאפרת כהן יש תשובות על כולם. להלן הרשימה:

 

אני פוחדת!

"אם כל מה שאת יודעת על גלישת סקי מבוסס על סרטוני אקסטרים, הגיוני שתחששי. אבל הדרכות הגלישה מתחילות במדרונות מתונים מאוד עם מדריך צמוד. ברור שנפלנו קצת בהתחלה, אבל לאט-לאט למדנו לשלוט בתנועות ובמהירות, ופתאום כשזה מצליח את מתרגשת בכל הגוף, ואז זה נעשה ממכר!".

 

אבל קר...

"נכון, קר. אבל זה לא הפתיע אותנו, והגענו מוכנות לזה. דאגנו להיות מצוידות ככל האפשר. וחוץ מזה, מרגע שאת עולה על המסלולים המאמץ הפיזי והאדרנלין מחממים את הגוף ואת כבר לא מרגישה את הקור".

גם ערבי גבינות ויין היו. מבלות בפאסו טונלה (צילום: עדן רם) (צילום: עדן רם)
גם ערבי גבינות ויין היו. מבלות בפאסו טונלה(צילום: עדן רם)

כדי לחלץ שרירים - יש ספא. מי אמרה שחסרה לה מנוחה? ()
כדי לחלץ שרירים - יש ספא. מי אמרה שחסרה לה מנוחה?

אני יותר בחורה של בילויים

"וואו, כמה בילויים יש בחופשת סקי! זאת אולי אחת ההפתעות הכי טובות שהיו לנו. התחלנו כל יום בסשן של הדרכה וגלישה, עצרנו לדרינק בנקודה גבוהה מול נוף עוצר נשימה, והמשכנו לעוד סיבוב של גלישה. כל יום סיימנו את שעות הגלישה בספא מעולה עם ג'קוזי מפנק וסאונות, ואז – כשהשמש שקעה – יצאנו למסעדות, לברים, לערבי גבינות ויין, לטיולים על אופנועי שלג, לְמה לא? בכל ערב מצאנו את עצמנו במקום אחר ובחוויה אחרת".

 

אני לא בכושר

"את לא באמת צריכה להיות בשיא הכושר שלך כדי לגלוש סקי או סנובורד. נכון שיש בזה מאמץ פיזי, אבל הוא רחוק מלהיות מכשול שצריך לעצור או להטריד אותך. זה רק מוסיף אתגר לכיף".

 

בעיניי חופש בנות צריכה להיות חופשת מנוחה

"בחופשת סקי יש משהו אחר! זאת חופשה שמכילה את כל הבילויים, הרכילות, השיק והשופינג שיש בחופשת בנות, ולזה מתווספים אתגר ועשייה שתורמים לחופשה משהו שאנחנו עוברות יחד – אנחנו מחזקות אחת את השנייה, ממליצות אחת לשנייה, חוות את אותם הריגושים ואת אותם החששות, ופתאום יש לנו הרבה יותר רגעים בלתי נשכחים. זה לא סתם עוד טיול בעיר, בין חנויות וקניונים, זה טיול עם דרייב להצליח – ביחד".

 

הכותבת היא עורכת תוכן ב-SkiDeal

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עדן רם
מחזקות אחת את השנייה. בחופשת הבנות
צילום: עדן רם
מומלצים