שתף קטע נבחר

הפיליפינים – אינספור איים של חופש

הפיליפינים היא מדינת איים לא שגרתית שהפכה לפופולרית בקרב מטיילים ישראלים בשנים האחרונות. מצד אחד קורצת לתרמילאים ומצד אחר גם לזוגות בירח דבש בזכות הלוקיישנים החלומיים והאיים - בין היפים בעולם. קבלו מדריך מזורז שיעזור לעשות קצת סדר בין כל הטורקיז, הירוק והלבן הזה

בשיתוף Xplorer

 

אלפי האיים הפיליפינים הם גם אלפי אפשרויות לחופשה במדינה המיוחדת: טיול בטן-גב על חופים שיוציאו לכולם את העיניים בסטורי, טרקים בתוך טבע פראי שיגרום לכם להרגיש עיתונאים של נשיונל ג'אוגרפיק או טיול אורבני וקולינארי בבירה מנילה. לא חסר מה לעשות כאן גם למשך כמה חודשים טובים אבל קודם כל איך מגיעים? 

 

 

הגישה מישראל דורשת כיום טיסות עם עצירה אחת. בעתיד ייפתח ככל הנראה קו ישיר אל מנילה עם חברת התעופה הלאומית של הפיליפינים, פיליפין איירליינס שהגישה בקשה לפני כחודש לטוס מעל סעודיה בדרך לתל אביב. 

 

כאשר אתם מגיעים בטיסה בינלאומית לפיליפינים, ניתן לנחות בשני שדות תעופה גדולים עיקריים: שדה התעופה של מנילה ושדה התעופה של סבו. אלו שני שדות מהם ניתן להמשיך הלאה בטיסות פנים למקומות נוספים בפיליפינים.

45 (צילום: איתמר קוטלר)
(צילום: איתמר קוטלר)
  

אל הפיליפינים ניתן להגיע כאמור עם טיסות וקונקשן אחד שעוצר בהונג קונג, בנגקוק או סיאול. ומה עם המחירים? אם מקדימים להזמין כחצי שנה מראש תמצאו טיסות גם במחירים של בין 900 לאלף דולר.

 

קחו בחשבון כי שדה התעופה במנילה גדול והטרמינלים מופרדים ורחוקים האחד מהשני, למשל, אל הטרמינל לטיסות פנים צריך להגיע במונית או באוטובוס מהטרמינל הבינלאומי בו נחתתם. לכן, יש לדאוג למרווח מספק של שעות בין הטיסות. ובכלל, לא מומלץ לקבוע מרווח קצר מדי בין טיסות בינלאומיות ומקומיות שלא נקנו ככרטיס משולב בעסקה אחת, אם הטיסה הבינלאומית מאחרת ותפסידו את הטיסה הפנימית, תצטרכו לרכוש כרטיס חדש על חשבונכם.

 

הפיליפינים היא יעד מבוזר מאוד – 7,641 איים. ההגעה ממקום למקום ארוכה ומורכבת יותר לעומת ארצות אחרות במזרח הרחוק. רבות מהאטרקציות התיירותיות נמצאות על איים המרוחקים האחד מהשני והמעבר בינם כרוך או במעבורת איטית או בטיסת פנים יקרה יותר. לכן, בטיול חייבים לקחת בחשבון את זמן המעברים שעלול לקחת ימים שלמים. ככלל, אם מגיעים מישראל במיוחד לטיול בפיליפינים, המינימום הוא שבועיים טיול וגם זה יספיק לטיול רק במספר מצומצם יחסית של יעדים.

8 (צילום: רועי סיניבר)
(צילום: רועי סיניבר)
 

מזג האוויר בפיליפינים עלול להיות הפכפך מאוד עם טייפונים עוצמתיים בעונת הגשמים, שעלולים להפתיע גם בעונה היבשה. כמדינה טרופית, היא מתברכת בכמויות גדולות של גשם, לחות וחום, אבל השילוב הזה הוא שיוצר גם את החופים עטויי יערות עצי הקוקוס קסומים. החודשים דצמבר טעד אמצע מאי הם החודשים הטובים לטיול. נובמבר ויוני נחשבים סבירים. זה לא אומר שלא ניתן לטייל בשאר החודשים, אבל יתכנו ימים רבים של גשם.

 

המדינה היא נוצרית, אבל החלק הדרומי והמרוחק יותר מופיע באופן קבוע באזהרות מסע של משרד החוץ בגלל מורדים מוסלמים. מצד שני האזור הזה ממילא לא נמצא כעת על דרך המלך של המטיילים.

10 (צילום: רועי סיניבר)
(צילום: רועי סיניבר)
  

כבר לפני כמה עשורים חייבה הממשלה הפיליפינית לימודי אנגלית בבתי הספר בכל האזורים במדינה והפכה אותה למעיין שפה שקולה בחשיבותה לשפה הרשמית - הפיליפינו. התוצאה של כך ברורה מאוד בשטח ובכל מקום שמגיעים אליו, כולל באזורים הנידחים ביותר, כל המקומיים מדברים אנגלית שוטפת וניתן לתקשר איתם בקלות יחסית.

 

אז איפה מומלץ להיות?

בנאווי וצפון לוזון

בחלקו הצפוני של האי לוזון בפיליפינים (בו נמצאת מנילה), ניתן למצוא את אחד מאזורי הטבע המרהיבים ביותר במזרח הרחוק. טרסות אורז בנות אלפי שנים מתנוססות בגאון על צלעות ההרים ונמתחות עד לקצה גבול האופק. האזור הוכרז, איך לא, כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו ויש שהגדירו את המקום כפלא השמיני של העולם הקדום.

1 (צילום: איתמר קוטלר)
(צילום: איתמר קוטלר)

נקודת המוצא לסיור בין טרסות האורז בצפון הפיליפינים הינה העיירה בנאווי שנמצאת בגובה של 1,200 מטרים מעל פני הים. את טרסות האורז רואים כמעט מכל נקודה בבנאווי, אבל המקומיים טוענים (בצדק) שהמחזה המרהיב ביותר נפרש מנקודת התצפית של בנאווי (Banaue View Point). אל אזור טרסות האורז מגיעים בנסיעת לילה ארוכה ממנילה.

 

מנילה: בין חומות לקניות

בבירת הפיליפינים נמצא הקניון בין הגדולים באסיה - SM MALL OF ASIA ואת היום אפשר להעביר גם בין החומות של העיר העתיקה במנילה- אינטראמורוס.

 

פלאוון – לתור את עולם היורה

פלאוון, האי החמישי בגודלו במדינת הפיליפינים, נמתח לאורך של למעלה מ-2,000 ק"מ ומסביבו ניתן למצוא כ-1,800 איים קטנים, רובם בלתי מאוכלסים. הנוף על האי נותן למטיילים בו את התחושה של "העולם האבוד". סלעי גיר מתקופת היורה מתפרצים מבטן האדמה אל תוך סבך של צמחיית ג'ונגל טרופית.

 

עד לפני מספר שנים בודדות, כפר הדייגים הקטן סבאנג (כשעה וחצי נסיעה מהעיר פורטו פרינססה), היווה לא יותר מתחנת הכניסה לשמורת הטבע המפורסמת ביותר בפלאוון - הנהר התת קרקעי של פורטו פרינססה. עם ההתפתחות של מספר מקומות לינה ומסעדות, מטיילים החלו לראות בסבאנג יעד בפני עצמו, אבל גם היום הוא לא מהווה תחרות לעיירת המטיילים של אל נידו. הכפר ממוקם על חוף שליו מעוטר בדקלים ומוקף ביערות גשם. סירות קטנות לוקחות את המבקרים אל הנהר התת קרקעי ובחזרה.

1 (צילום: איתמר קוטלר)
(צילום: איתמר קוטלר)

פורט ברטון

מציע חוף יפייפה ואווירה טבעית עם תנאי מחייה בסיסיים יחסית, ברוב המקומות יש חשמל רק בחלק משעות היממה. בין מטיילי הפיליפינים, יש כאלו שישבעו שכאן היתה להם את החוויה הכי "טבעית" ואמיתית במדינה, בעוד אחרים יסתייגו מהתנאים והשקט "המשעמם מדי".

 

מרכז המטיילים אל נידו 

בנסיעה צפונה, מגיעים אל העיירה ומרכז המטיילים באי - אל נידו. כאן חייבים כמובן לעשות טיול חופים ואיים. הפעילות שנקראת באנגלית Island Hooping מופעלת על ידי המקומיים שייקחו אתכם לסיורים בין האיים, החופים, המערות והלגונות הנסתרות שנמצאים בסמוך לאזור החופים הצפוניים של פלאוון.

 

ניתן להסתפק בשייט בין האיים, אך ניתן גם לשלב בסיור פעילויות נוספות כמו שייט בקיאקים, סיור במערות חבויות ומסלולים רגליים באיים עצמם. העולם התת-מימי בכל האיזור הזה מרהיב ביופיו ועשיר בדגים טרופיים, אלמוגים וכמויות גדולות של צדפות ענק. צלילה היא אופציה טובה, אבל ברוב המקרים מספיק לשחות עם שנורקל בשביל להתרשם מהיופי שנמצא מתחת למים.

3 (צילום: איתמר קוטלר)
(צילום: איתמר קוטלר)
 

צלילות סביב קורון

צפון מזרחה לאל נידו נמצא קורון, אי קטן וכביכול חסר ייחוד במראה שלו, אבל מה שמעניין הוא מה שנמצא מסביב ולא מה שיש על האי עצמו. הצלילות בין האיים שפזורים בסמוך לקורון לא יביישו גם את אתרי הצלילה הנחשבים ביותר.

 

לצד שוניות אלמוגים ועושר בבעלי חיים ימיים, ניתן לצלול לכמה אתרים של ספינות יפניות ואחרות שנשאבו אל המצולות. על האי ישנה כמות לא מבוטלת של מועדוני צלילה וחסרי הניסיון יוכלו ללמוד לצלול במקום.

4 (צילום: איתמר קוטלר)
(צילום: איתמר קוטלר)

 

סבו והסביבה – סרדינים וכרישי לוויתן

האי סבו מהווה תחנת מעבר לטיסות פנים אבל מהווה אטרקציה בפני עצמו. בחלקו הדרומי ניתן לצאת לשחייה עם כרישי לוויתן באוסלוב, לאחר מכן לעשות טיול "קניונינג" במפלי הקווואסן כולל קפיצות ממפלים עד גובה של 15 מטרים.

 

בחוף של העיירה מואל בואל ניתן לצלול בין להקות סרדינים מהגדולות בעולם ולצפות מדי פעם בצב ים שצולל לצידכם. לצד סבו, ניצב האי בוהול: שם נמצאות 1,268 "גבעות השוקולד" שנקראות כך על שם הצבע שהן מקבלות בחלק מעונות השנה. באי בוהול - האמיצים מוזמנים להיקשר לאומגה באורך כ-600 מטרים ואם תסתכלו היטב, תוכלו לראות את קופי הטרייסר הקטנים בעולם שחיים כאן.

7 (צילום: רועי סיניבר)
(צילום: רועי סיניבר)

9 (צילום: רועי סיניבר)
(צילום: רועי סיניבר)
 

שירגאו – אי הגולשים אבל לא רק

שירגאו נמצא בצד הדרום מזרחי של הפיליפינים ונחשב לאחד מיעדי הגלישה הטובים בעולם. אתר הגלישה המרכזי נקרא Cloud 9 ומציע גלי צינור לווירטואוזים שביננו. חסרי הניסיון יכולים לשכור גלשן ומדריך ולהיכנס לעולם הגלישה באחד משלל אתרי הגלישה באי.

 

האווירה בשירגאו שונה משאר איי הפיליפינים, תיירותית אבל עדיין לא ממוסחרת לעייפה, ללא תתקשו למצוא כאן חוף שקט לעצמכם. אבל, לא רק גולשים יהנו כאן: האי מציע כמה אטרקציות טבעיות יפייפיות, כמו בריכות טבעיות שנוצרות על ריף הסלע בשעות השפל, לגונה מקסימה בשם Sugba בין צוקי גיר עם מים בצבע טורקיז ואפילו צלילה עם מדוזות שאינן ארסיות. האי מפורסם גם בזכות הפירות הטרופיים כגון המנגו שמשולב בתפריט המסעדות באי או הפרי דוריאן שיש לו ריח דוחה וטעם מפתה.

 

 

בורקאי

יש כאלו שמכנים אותו "אילת של הפיליפינים" או "אי השעשועים" אבל קשה מאוד להתחרות באווירת הכיף בשילוב בתי המלון המפוארים והמגוון העצום של פעילויות שמוצע למטייל בים וביבשה.

6 (צילום: רועי סיניבר)
(צילום: רועי סיניבר)

 בבורקאי אפשר לצאת לצלילה חוויתית במיוחד עם מסיכת אמודאים לעומק של חמישה מטרים והיא מיועדת גם למי שאינו יודע לצלול (Helmet scuba diving), מהצד השני - מעל המים אפשר להיקשר לסירה ולעוף עם מצנחי רחיפה. יש כאן מגוון ענק של אפשרויות לינה, החל מהוסטלים בסיסיים לתרמילאים ועד לריזורטים מפנקים. רבים מהמטיילים אוהבים לקנח באי את הטיול בפיליפינים.

 (צילום: רועי סיניבר)
(צילום: רועי סיניבר)

לפרטים נוספים ולטיסות זולות הכנסו לאתר.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Xplorer
צילום: רועי סיניבר
המדריך המזורז לאיים הפיליפינים
צילום: רועי סיניבר
מומלצים