שתף קטע נבחר

למה התחלנו לשלם על כל דבר בטיסה?

אפקט הלואו קוסט: חברות התעופה הסדירות מנסות להדביק את הקצב ולרכוב על הגל המוזל. הנוסעים מהצד השני נאלצים לפגוש מודל חדש של מכירת כרטיסי טיסה בן שלושה מצבים. אז מה הכי משתלם ולמה בהרבה מקרים הזול הוא היקר יותר?

בשיתוף Xplorer

 

חשבתם שרק בטיסות מוזלות עובדים במודל לואו קוסט? בעת האחרונה, אנחנו עדים ליותר ויותר חברות תעופה סדירות "רגילות" שעוברות למודל תמחור דומה לזה של לואו קוסט, לכן חשוב לדעת את זה מראש בשלב רכישת הכרטיס כדי להימנע מתוספות יקרות לאחר מכן.

מחירי לואו קוסט גם בסדירות? כך תדעו איך לא ליפול (צילום: easyJet) (צילום: easyJet)
מחירי לואו קוסט גם בסדירות? כך תדעו איך לא ליפול(צילום: easyJet)
 

בסוף חודש אפריל האחרון חברת אל על הודיעה על המעבר לשיטת "שלוש הקטגוריות" החדשה בטיסות לאירופה. מה זה אומר? שאין יותר סוג אחד של כרטיס הכולל הושבה, ארוחה חמה, שליחת מזוודה לבטן המטוס ותנאים נוספים שלרוב היו כלולים במחיר.

לבדוק עד כמה משתלם לקנות כרטיס בסיסי או קלאסי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לבדוק עד כמה משתלם לקנות כרטיס בסיסי או קלאסי(צילום: shutterstock)

כעת ניתן לבחור אם רוצים לרכוש את הכרטיס הבסיסי LITE, הדומה בתנאיו לזה של חברות לואו קוסט, כרטיס CLASSIC המזכיר באמת את הכרטיס הקלאסי או את ה-FLEX שנותן קצת יותר לנוסע מבחינת מזוודות ואופציות לשינויים וביטולים.

 

אל על היא לא היחידה שפועלת כך. חברות תעופה ותיקות כמו אייר פראנס, KLM, אליטליה ועוד כבר החלו להקפיד על מידות של כבודה ולגבות כסף על חריגה. על הושבה, ארוחה ושליחת מזוודה. כלומר כרטיס בסיסי כיום, באותן החברות המוזכרות ועוד נוספות - כבר לא כולל את הצרכים שבעבר היו נראים לי חלק טריוויאלי ממחיר כרטיס הטיסה.

עמדת מדידת הכבודה של אל על בנתב"ג
עמדת מדידת הכבודה של אל על בנתב"ג
 

מטוס בואינג 737-800 של אל על (צילום: זהר עזר)
לא הראשונה: שיטת מכירת כרטיסים שפוזלת ללואו קוסט(צילום: זהר עזר)

בדוגמאות שלפנינו ניתן לראות כמה וכמה חברות תעופה ידועות ופופולריות שפועלות בקווים מישראל ומוכרות שלושה תעריפים שונים לאותה הטיסה – כל תעריף כולל שירותים אחרים. עוד נראה כי במקרים בהם הלקוח רוצה לטוס עם מזוודה (לבטן המטוס) וגם לבחור מושב, לא משתלם לו לרכוש כרטיס בסיסי ולהוסיף לו את השירותים הנוספים.

    ()

כשהזול יותר הופך ליקר

טיסת אל על לברלין: 23 דולר הפרש

מחיר הכרטיס הבסיסי שכולל רק טרולי עומד על 210$. אם רוצים להוסיף מזוודה, המחיר עולה ל-285$. הושבה עולה עוד 30$ - הלוך וחזור, סה"כ 315$. והכרטיס אינו ניתן לשינוי או ביטול.

כרטיס טיסה עם אל על לברלין (מתוך XPLORER)
כרטיס טיסה עם אל על לברלין(מתוך XPLORER)
אבל, אם רוכשים מראש כרטיס טיסה בתעריף השני, הקלאסיק, אז מקבלים מזוודה והושבה במחיר 292$ בלבד וכבונוס, הכרטיס ניתן לשינוי תאריך (בתשלום). כלומר מה שעל פניו ברושם ראשוני וזריז נראה זול יותר, בסופו של דבר מסתיים ב-23 דולר יותר.

 

אליטליה לאתונה: 11 דולר הפרש

גם במקרה הזה מצאנו כי כרטיס בסיסי עם חברת התעופה האיטלקית לבירת יוון עולה 111$. נשמע זול על פניו אך מה הוא כולל? לא הושבה או מזוודה. אם מוסיפים מזוודה, המחיר עולה ל-176$. אם רוכשים מראש את התעריף השני, מקבלים מזוודה, הושבה וגמישות בתאריכים במחיר 165$ בלבד.

כרטיס טיסה עם אליטליה לאתונה (מתוך XPLORER)
כרטיס טיסה עם אליטליה לאתונה(מתוך XPLORER)

לוט לוורשה: 10 דולר הפרש

כרטיס בסיסי רגיל עולה 229$, אם מוסיפים לו מזוודה, המחיר קופץ ל-281$. כרטיס בתעריף השני עם מזוודה וגמישות בשינוי תאריכים עולה 271$.

כרטיס טיסה עם לוט לוורשה (מתוך XPLORER)
כרטיס טיסה עם לוט לוורשה(מתוך XPLORER)

איזי ג'ט לברלין: גם בלואו קוסט זה עובד

גם בחברות הלואו קוסט כדאי לדעת על התעריפים השונים כי גם במקרים האלו זה יוצא יותר משתלם: מחיר כרטיס טיסה בסיסי עומד על 174$, עם תוספת מזוודה של 15 ק"ג הוא יעלה 272$, ללא בחירת מושב. כרטיס בתעריף השני שכולל מזוודה במשקל 23 ק"ג ובחירת מושב עולה 276$ - קצת יותר יקר אך הרבה יותר משתלם.

כרטיס טיסה עם איזי ג'ט לברלין (מתוך XPLORER)
כרטיס טיסה עם איזי ג'ט לברלין(מתוך XPLORER)

לא לקנות לפני שיודעים מראש את כל הנתונים והתוספות

הבעיה היא שבמרבית אתרי השוואות הטיסות בעולם עדיין לא מראים את כל סוגי הכרטיסים אלא רק את הבסיסי, הזול ביותר – מה שבפועל מייקר את הכרטיס ולשווא. למעשה, לא ניתן לבצע השוואת מחירים נכונה כשלא יודעים מה מחיר התוספות מראש. אז איך בכל זאת אפשר לבדוק כמה יעלו לנו התוספות לפני שנרכוש את הכרטיס?

המקרה הקלאסי כשהזול עולה ביוקר (צילום: Alitalia) (צילום: Alitalia)
המקרה הקלאסי כשהזול עולה ביוקר(צילום: Alitalia)

ישנם מספר דרכים: או במחקר מעמיק באתרי חברות התעופה או בשיוחת עם נציגיהם. לעיתים סוכני הנסיעות יכולים לעזור אך לא תמיד יש לכולם גישה למנועי החיפוש של טיסות הלואו קוסט. באתר אקספלורר מוצגים כל התעריפים בתהליך הראשוני של השוואת המחירים, מה שמאפשר למצוא את הכרטיס המשתלם לכם בחיפוש זריז.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Xplorer
צילום: שאטרסטוק
עולם התעופה הסדיר עובר למודל לואו קוסט
צילום: שאטרסטוק
מומלצים