"כל תקלה במלון משודרת היום בסמארטפון"
רגע לפני סוף השנה, מנכ"ל רשת מלונות פתאל מספר בראיון לאולפן ynet מדוע עדיין לא מרגישים הוזלה במחירי בתי המלון בישראל למרות הפחתת הרגולציה של משרד התיירות, מסביר איך מנהלי המלונות מתמודדים עם תרבות השיימינג ומדוע חופשה בישראל יקרה יותר מחופשה בחו"ל
2016 עוד רגע מאחורינו, וגם זו הייתה שנה בה אנחנו הישראלים מילאנו את בתי המלון באילת - ושילמנו על זה הרבה כסף. אחרי הודעת משרד התיירות הדרמטית על הפחתת הרגולציה והקלת המחויבויות של בתי המלון בישראל, אומר מנכ"ל רשת מלונות פתאל בראיון לאולפן ynet: "מתחילים להרגיש שינוי. אני מניח שבשנה הבאה נראה שינוי מינורי ובהמשך גדול יותר, אבל אני מברך על המהלך וחושב שהמדינה מתחילה להבין שבתיירות גלום פוטנציאל אדיר לצמיחה".
למה בעצם שתמהרו להוזיל, אם המחירים דומים לאלו של המתחרים שלכם - ועדיין המלונות מלאים?
"יש תקופות בשנה שיש פחות ויש תקופות שיש יותר אבל לומר שכל החדרים מלאים זה לא נכון, לפחות לא ב-2016. אנחנו רוצים להביא תיירות שגם תיתן מחירים יותר אטרקטיביים לישראלים ואנחנו בהחלט נעשה את זה בלי קשר לתחרות".
בימינו זול יותר להזמין נופש בחו"ל כולל טיסה, מאשר מלון בארץ.
"אנחנו קוראים לזה תפוחים לתפוחים. אם אתה לוקח מלון בכרתים ברמה של שני כוכבים וחצי ומשווה אותו למלון באילת ברמה של חמישה כוכבים אז מן הסתם אתה תראה הפרש בומבסטי".
אבל מלון של הרשת שלכם בברלין בהשוואה למלון בארץ באותה רמת כוכבים - זול יותר שם.
להבדיל מגישתו של יו"ר התאחדות המלונות בתל אביב, ג'ימי זוהר לגבי ההתנהלות בארץ מול Airbnb, אומר אלקס: "חד משמעית המלונות שלנו בברלין שהם מלונות עירוניים זולים יותר כי אין עומס רגולטורי כזה גדול ויש גם אלמנטים נוספים ,אבל בהחלט אם הרגולציה בישראל תהיה כמו הרגולציה בברלין ואם יתמודדו בישראל כמו שמתמודדים עם תופעת ה-Airbnb בברלין, ועוד ועוד דוגמאות, אין לי ספק שנוכל להוזיל את המחיר משמעותית ונעשה את זה בלי קשר למתחרים".
מדד השירות
השבוע פורסם "מדד מרקטסט לחוויית הלקוח", ארגון מחקר הבודק מדדים שונים בשוק הישראלי בכל הענפים נותני השירותים. הסקר בחן במהלך נובמבר 2016 את חוויית הלקוח בענף בתי המלון בישראל, בארבע הרשתות הגדולות בארץ - "דן", "פתאל", "ישרוטל" ו"קראון פלאזה". על פי תוצאות הסקר רשת מלונות דן מובילה במרבית הפרמטרים, למרות עלייה גם בנתוני רשת פתאל.
"עשינו שיפור מאוד גדול בשנים האחרונות", אומר אלקס. "חשוב גם להבין שסקר מהסוג הזה דוגם את כל מלונות רשת פתאל ואנחנו עם 38 מלונות בישראל לעומת רשתות עם עשרה או 11 מלונות כך שאם היו משווים מלונות בכל הדירוגים מצבנו היה אפילו טוב יותר והיינו במקום הראשון. אנחנו מאוד גאים בתוצאות שלנו, אנחנו מראים שיפור בכל הפרמטרים, מאוד חשוב לנו לתת לקהל שלנו את החוויה הכי טובה שניתן".
היכן הורגש עיקר השיפור השנה? על מה שמתם דגש?
"שמנו דגש קודם כל על הדברים הבסיסיים במלונאות, כלומר תחזוקת המלון, ניקיון, אדיבות הצוות, החוויה מהרגע שאתה מגיע לקבלה עד הרגע שאתה עוזב את המלון ושמחנו לראות שבכל הפרמטרים השתפרנו. הפרמטר הכי חשוב בעינינו זה המלצה להתארח שבה אתה תגיד לחבר שלך אם להתארח או לא במלונות הרשת ושם השיפור הכי גדול, וזה בהחלט מראה סימנים מאוד חיוביים בחברה".
בהמשך ל"אם נמליץ או לא", אתה חושב שגם התייר הישראלי בשנת 2016 למד איך להתנהג טוב יותר לאור מקרי השיימינג שקרו לאחרונה? כשאתה יודע שכל דבר שקורה היום מצולם ועולה לרשתות החברתיות?
"זה בדיוק מה שאני אומר למנהלים אצלנו ולמנכ"לים בבתי המלון. אני חושב שהיום אנחנו נדרשים להיות יותר מקצועיים כי כל תקלה שאתה עושה מיד משודרת בסמארטפון כזה או אחר. אני כמנכ"ל הרשת רואה את זה כדבר חיובי - אנחנו נדרשים לעשות הכל נכון".