שתף קטע נבחר

שמיים פתוחים לבעלי החיים: כל מה שרציתם לדעת על הטסת החיה שלכם

הטרמינל הראשון לבעלי חיים שנפתח בנמל התעופה JFK בניו יורק ומספר הבקשות העולה להטסת חיות מחמד הם הזדמנות מצוינת לעשות סדר בנושא. כמה זמן צריך להתכונן מראש? אילו חיות מורשות לטוס איתכם בתא הנוסעים ואילו בתא המטען? וכמה כל זה יעלה לכם?

שמיים פתוחים - גם לבעלי חיים: 18 מיליון בעלי חיים טסו בשנה האחרונה ברחבי העולם. בישראל כ-17 אלף כלבים וחתולים הועלו למטוסים, והמספר בעלייה של כשישה אחוזים מדי שנה. בנמל התעופה JFK בניו יורק זיהו את הצורך (והפוטנציאל העסקי) ופתחו את ARC - טרמינל פרטי לבעלי חיים. טרמינלים דומים אפשר למצוא גם בפרנקפורט ובאמסטרדם.

כל הטיפים והמידע להטסת בע"ח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כל הטיפים והמידע להטסת בע"ח(צילום: shutterstock)

בארץ אולי לא נראה מתחם לבעלי חיים בלבד בנתב"ג בקרוב, אבל בעוד מספר שנים ייפתח פנסיון בנמל התעופה הישראלי, שישמור על החיות שלכם בזמן שאתם טסים לחו"ל. ברדיוס של קילומטרים בודדים מנתב"ג, אגב, תוכלו למצוא עוד כעשרה פנסיונים שכאלה.

 

ההכנה לטיסה

להטסת בעלי חיים נדרשת הכנה של חודש עד שבעה חודשים. ההכנה כוללת חיסונים וטיפול וטרינרי לפי דרישות מדינת היעד, המשתנות ממדינה למדינה. במקרים מסוימים ההכנות הווטרינריות אורכות חודשים ארוכים. הכנת מסמכי הטסה ואשרות כניסה למדינות שונות חייבת להתבצע תוך הקפדה רבה, שכן הנהלים משתנים תכופות, ומשנה לשנה האכיפה וההקפדה גוברת. מסמכים מסודרים מבטיחים יציאה וכניסה בטוחה ללא עיכובים וקנסות מיותרים.

 

מומלץ להרגיל את החיה לפני הטיסה לכלוב בצורה שתרגיש בתוכו הכי בבית שאפשר (לפעמים גם שמיכה או צעצועים אהובים מוכנסים לכלוב). כלוב ההטסה מצויד בכלי מים ואוכל, מחוזק, מרופד ומסומן כנדרש לפני טיסה.

 

אפשר או אי אפשר להטיס את חומי

בחירת מסלול הטסת החיות נקבע לפי דרישת המשפחה, אבל חייב לעמוד בדרישות חברות התעופה. ישנה הגבלה על מספר חיות בטיסה אחת, וגישות שונות של חברות התעופה לנושא חייב להיכלל בחישוב. גם לעונות השנה, גודל המטוס ויעד הטיסה יש משקל רב בקבלת ההחלטה. לכן עדיף להתכונן ולהזמין טיסה לפחות חודשיים מראש.

לא מוכנים להיפרד מהכלב שלכם בחופשה? כך תטוסו יחד איתו (Terminal 4 Pets) (Terminal 4 Pets)
לא מוכנים להיפרד מהכלב שלכם בחופשה? כך תטוסו יחד איתו(Terminal 4 Pets)

רוב חברות התעופה מבינות את הצורך הגובר בהטסת בעלי חיים ומציעות סל שירותים ייעודי המגלה התחשבות בצרכי החיות הטסות. רבות מהחברות עוסקות בהכנות לפיתוח תנאי הטסה נוחים לחיות, כמו הכנת אזורים ייעודיים בבטן המטוס עם בקרת טמפרטורה מתאימה בטיסה ובקרה על מצבן בזמן הטיסה.

תרצו אותו איתכם בטיסה? ודאו שמשקלו + הכלוב קטן מ-8 ק"ג (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תרצו אותו איתכם בטיסה? ודאו שמשקלו + הכלוב קטן מ-8 ק"ג(צילום: shutterstock)

חלק מחברות התעופה מאפשרות לחיות בית קטנות (עד 8 ק"ג כולל תיק ההטסה) לעלות לטיסה ולהתרווח עם בני המשפחה לידן (כפוף למדיניות החברה המטיסה ודרישת מדינת היעד). חברות מסוימות מציעות שירותי הסעה לשדה, בידוק מהיר, העמסה נפרדת ושירותי VIP ייחודיים.

 

טרנד חדש של הטסת חיות על תקן של "תמיכה רגשית לנוסע" (Emotional support pets) מוכר ברוב חברות התעופה אך דורש את העברת החיה התומכת בתהליך ארוך ומדוקדק לקבלת תקן זה. מחויבות חברות התעופה לתת מענה נעים לחיות הבית יחד עם הקשחת דרישות ההטסה למדינות השונות יוצרות עולם חדש, תחרותי ומרתק.

 

כל מה שחשוב לדעת לפני שמטיסים את חיית המחמד 

חיות בית שניתן להטיס בתא הנוסעים:

1. כלבי נחייה.

2. חיות עם היתר כחיה טיפולית-רגשית שקיבלה אישור מסודר מחברת התעופה.

3. ברוב חברות התעופה ניתן יהיה להטיס חיות בית שמשקל החיה כולל תיק הטיסה שחייב להיות רך (לא קשיח מפלסטיק) לא יעלה ביחד על 8 ק"ג .

הכינו את בעל החיים שלכם לטיסה - לפחות חודשיים מראש (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הכינו את בעל החיים שלכם לטיסה - לפחות חודשיים מראש(צילום: shutterstock)
 

יוצאים מן הכלל: לעתים ניתן להעלות בעלי חיים במשקל של עד 10 ק"ג - באייר קנדה למשל. אם גובה הכלב, למרות שהמשקל מתאים, לא יאפשר להכניסו לתיק רך במידות שינתנו על ידי חברת התעופה, אז גם במקרה הזה הוא לא יוכל לטוס. למכרסמים ברוב חברות התעופה לא יינתן אישור.

 

ישנן מדינות שבשום אופן לא ניתן להטיס חיות בקבינת הנוסעים - בדרך כלל זו החלטת המדינה המקבלת, עקב חוקי המדינה. כל שאר חיות הבית יוטסו בבטן המטוס, למעט מקרים בהם מוטסת גופת אדם בבטן המטוס, או מקרים בהם הטמפרטורה באוויר ו/או בהמראה ובנחיתה לא מתאימות לבעל חיים, בשאר המקרים יהיה ניתן להטיס בבטן המטוס.

בדקו את מדיניות חברת התעופה והמדינה בנוגע לקבלת חיות (Terminal 4 Pets) (Terminal 4 Pets)
בדקו את מדיניות חברת התעופה והמדינה בנוגע לקבלת חיות(Terminal 4 Pets)
 

מגבלה נוספת היא סוג המטוס ופתח הכניסה לכלובים, וכלבים ענקיים. בנוסף, אם הטיסה מורכבת מתי טיסות ויותר, צריך אישור לשתי הטיסות עבור אותו בעל חיים.

 

גם גזעים שונים של כלבים יקבלו טיפול שונה. כלב שנחשב כמסוכן ולכל חברת תעופה יש הגדרה אחרת לשכזה, חברת התעופה היא שתקבע באיזה כלוב היא מוכנה להטיס אותו או להטיל וטו ולא להסכים להטיסו כלל.

 

כלבים פחוסי אף כמו פקינז ובולגו צרפתי - ישנן חברות תעופה שמסרבות להטיסם בגלל סכנת חנק וקשיי נשימה, מהם הם סובלים.

 

ישנם מקרים בהם בעלי החיים כלל לא מורשים לטוס בתא הנוסעים יחד עם בעליהם. מדינות שדורשות שחיות הבית תטוסנה לבד הן: דרום אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, אנגליה ואירלנד.

 

הטסת חיות בית ללא ליווי המשפחה היא בדרך כלל בטוחה, מסודרת ונעימה יותר לחיות הבית אך כמעט תמיד יקרה יותר. עם זאת, בסך הכל רוב המשפחות בוחרות לשלוח את החיה לבד. בין היתר כדי שהמשפחה תוכל להגיע ליעד, להתארגן ולמצוא סידור לקבלת החיה שלה. 

לא חייבים להיפרד מהכלב בחופשה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא חייבים להיפרד מהכלב בחופשה(צילום: shutterstock)
 

מחירים מוערכים להטסת בעלי חיים:

כלוב טיסה ממוצע: כ-200$

כרטיס טיסה: כ-150$

מסמכים ובדיקת דם: כ-250$

טיפול ותמיכה בכל ההליך שאורך כ-8 שעות: כ-200$

להטיס חתול לאירופה לפי הפירוט מעלה: כ-1000$

להטיס חתול ליפן, לאחר המתנה בארץ של 6 חודשים: כ-1,500$

להטיס חתול לניו יורק: 300$

כרטיס לחיות בית שטסות כמטען: $3,000

 

תודה לד"ר איתן קרינר, מנכ"ל pets 4 terminal על הסיוע בהכנת הכתבה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
כמה יעלה לכם להטיס את החתול שלכם?
צילום: shutterstock
מומלצים