מנכ"ל אייר אינדיה בישראל: "נגיע לכאן מוקדם משחשבנו"
"תוך חודשיים-שלושה נפעיל שלוש טיסות שבועיות בין דלהי לתל אביב, בהמשך נחליט אם להכפיל את מספרן - ואני מאמין שזה יכול לקרות". כך אומר מנכ"ל חברת אייר אינדיה, אושוואני לוהאני, המבקר בישראל. "מעולם לא הרגשתי טוב כמו בישראל", הוסיף
"אנחנו נגיע לישראל הרבה יותר מוקדם ממה שחשבנו, תוך חודשיים-שלושה כבר נפעיל שלוש טיסות שבועיות בין דלהי לתל אביב". כך אמר בסוף השבוע אושוואני לוהאני, מנכ"ל חברת התעופה ההודית אייר אינדיה, שתחל לפעול בקרוב בישראל. לדבריו, "בהתאם לתפוסות של הטיסות נחליט אם להכפיל את מספרן, ואני מאמין שזה בהחלט יכול לקרות".
מנכ"ל חברת התעופה ההודית שהגיע לישראל כדי "לסגור את הפינות האחרונות" לקראת תחילת הפעלת הקו, לא יכול היה להסתיר את התרגשותו. "כשצפיתי מחלון החדר במלון בים, הרגשתי מה שלא חשתי בשום מדינה אחרת, המדינה הזו מקסימה ואני שמח שאנחנו נמצאים פה", אמר.
לדבריו, השאלה האם חברת אייר אינדיה מגיעה לישראל אינה עומדת על הפרק. "מה שעומד על הפרק הוא כמה מהר אנחנו נוכל להתחיל להפעיל את הטיסות לישראל וזה תלוי בלוגיסטיקה, בכל האישורים של רשויות התעופה, תחזוקה, מלונות ועוד. אבל אנחנו נתחיל הרבה יותר ממה שמצפים והצפי הוא שתוך חודשיים-שלושה הטיסה הראשונה כבר תנחת בישראל", אמר.
המסלול המתוכנן: 6 שעות לדלהי
"נכון לעכשיו התוכנית היא להפעיל שלוש טיסות בשבוע. אם נמלא אותן, ואין לי ספק שזה יקרה, אנחנו נשקול להכפיל את מספר הטיסות. אנחנו חברה מסחרית ואנחנו חייבים להרוויח כסף. כדי שזה יקרה הטיסות שלנו צריכות להיות מלאות", אמר והוסיף כי זמן הטיסה המתוכנן להודו יהיה כשש שעות (זאת בהשוואה לשמונה שעות באל על), משום שהחברה תבחר בנתיב קצר, ככל שיתאפשר.
עוד הוסיף כי החברה תפעיל בקו מטוס בואינג 787-8 (דרימליינר) חדש עם 256 מושבים, בהם 18 מושבי מיטה במחלקת העסקים. "מחלקת העסקים במטוס שלנו היא ברמה גבוהה משמעותית ממחלקה ראשונה בחברות תעופה אחרות, ונציג את המוצר החדשני ביותר בתחום".
מנכ"ל החברה אמר עוד כי המחירים לטיסות בין שתי הערים טרם נקבעו אבל בתוך זמן קצר תעלה ישראל על מפת ההזמנות של החברה ובתחילה יוצעו מחירי השקה מפתים. "אנחנו רוצים שהישראלים יכירו את המוצר שלנו ולכן נעשה מבצעי היכרות. לאחר מכן נתאים את המחירים לשוק ונהיה תחרותיים. בנוסף, אנחנו בונים על כך שרבים מהנוסעים שייסעו איתנו בין תל אביב לדלהי יהיו נוסעים שיטוסו בטיסות המשך. לדוגמה, הישראלים יוכלו להמשיך איתנו לנתיבים שאנחנו מפעילים במזרח הרחוק כמו סינגפור, בנגקוק, סידני או מלבורן. הנוסעים מהודו יוכלו להמשיך מישראל ליעדים של חברות תעופה החברות בברית התעופה הגדולה STAR ולהמשיך עם יונייטד לארצות הברית או עם חברות אחרות בברית ליעדים שונים באירופה".
"להכפיל את תנועת התיירות מהודו לישראל תוך שנה"
חסן מדאח, מנהל לשכת משרד התיירות הישראלי בהודו, סיפר כי הוא נמצא כבר שנתיים בקשר עם החברה ההודית וכי היו מספר פגישות כדי להציג בפני מנהלי החברה את הכדאיות הכלכלית להגיע לישראל. מספר הישראלים שיצאו בשנה שעברה להודו גדל ב-20% בהשוואה לשנת 2015 ומספר התיירים בהודו נמצא בעליה מתמדת. "בשנת 2016 הגיעו מהודו כ-45 אלף תיירים ואם אייר אינדיה תפתח את הקו לישראל אני מאמין שהשנה המספר יגדל ל-70 אלף, לפחות. לתיירים מהודו קל להסתדר בישראל משום שגם ההודים וגם הישראלים דוברים אנגלית", אמר.
שר התיירות יריב לוין בירך ביום ששי על כניסתה של חברת איר אינדיה לפעילות בישראל ואמר כי משרדו שם לו מטרה להביא לישראל קווי תעופה ישירים מוטי תיירות נכנסת. "אני שמח לארח את ראשי חברת אייר אינדיה לקראת פתיחת הקו בישראל שיביא לגידול נוסף בתיירות הנכנסת מהודו". לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, "כל חברת תעופה נוספת שמגיעה לישראל מגדילה את התחרות, מוזילה את המחירים ומי שמרוויח הוא הצרכן הישראלי".
מנהל לשכת מארגני תיירות נכנסת, יוסי פתאל, הוסיף כי "עם פתיחת קו התעופה על ידי אייר אינדיה ובסיוע תקציבי השיווק של משרד התיירות, חברי הלשכה יפעלו להכפיל את תנועת התיירות מהודו לישראל תוך שנה".
יצוין כי ניתוח כלכלי שנעשה ברשות שדות התעופה לקראת הגעת המשלחת של אייר אינדיה מלמד כי רק 27% מכלל הטסים מישראל להודו כיום עושים זאת בטיסות ישירות (של אל על) ואילו שאר הנוסעים טסים בחברות תעופה זרות דרך יעדי ביניים, ועם כניסת החברה ההודית לישראל, מצב זה עשוי להשתנות.