שתף קטע נבחר

מציאות מדומה ואחרת: ישראל ביריד התיירות בברלין

עם משקה אנרגיה ממותג בתמונות מתל אביב, משקפי מציאות מדומה המעבירים את חווית הביקור בארץ הקודש, וגם עם חומוס: כך ניסו למכור השנה לתיירים ולאנשי התיירות את ישראל. וגם: מה עוד יש להציע לגרמניה לתייר הישראלי ואיפה נמצאת ארץ הקודש?

יריד התיירות ITB בברלין מתקרב לסיומו, כך שמרבית העסקאות כבר נחתמו, הפגישות התקיימו והגימיקים נחשפו. אחרי שבשנים האחרונות מכרו את ישראל לתיירים ולאנשי התיירות באמצעות בירה עשויה מחומוס וכותל מהלך, הפעם הלכו בביתן הישראלי על גימיקים חדשניים ומעט שונים.

 

בין השאר הוצע למבקרים בביתן של משרד התיירות הישראלי להצטלם עם אביזרי-ים שונים באווירה תל אביבית ולשתות משקה אנרגיה ממותג בתמונות מהעיר, לקפוץ לביקור וירטואלי בנופים היפים של ישראל ובאטרקציות המרכזיות באמצעות משקפי תלת ממד, לקבל קריקטורה אישית ממותגת עם הלוגו הישראלי הצבעוני או לטעום עוגה שעשויה - שוב, מחומוס.

כך נראה הביתן הישראלי ביריד התיירות בברלין (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
כך נראה הביתן הישראלי ביריד התיירות בברלין(צילום: עמית קוטלר)

הביתן הישראלי ביריד התיירות הגדול בעולם שיינעל בסוף השבוע, הועתק השנה ממוקמו והוצב בנקודה מרכזית למדי בין עשרות ביתני הענק, בהם המדינות השונות מנסות למכור את עצמן לעולם, כל אחת עם הגימיקים שלה. ועדיין, את האולם בו הציגה ישראל חלקנו שוב עם שכנותינו - לבנון, ירדן, מצרים ואחרות, וגם עם סעודיה, כאשר כל אלה וגם הישראלים מצויים מטרים ספורים מביתן הענק של איראן.

 

אז איפה זה ארץ הקודש?

המחזה הסוריאליסטי הזה, החוזר על עצמו שנה אחר שנה ביריד התיירות בברלין, מסקרן בכל פעם מחדש ובניגוד לחדשות היום-יום, מתגלה כהזדמנות מופלאה לתקשורת אישית עם הנציגים ממדינות ערב, ללא מתחים פוליטיים בין המדינות. עם זאת, הביתן הפלסטיני ביריד, אותו משווקים באופן מדהים כ"ארץ הקודש", נשאר במקומו מהשנים הקודמות ולא הועבר למרכז היריד כמו יתר מדינות המזרח התיכון.

ארץ הקודש? (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
ארץ הקודש?(צילום: עמית קוטלר)
 

על פי נתונים שפרסם השבוע משרד התיירות, מתברר כי ניסיונות השכנוע של המשרד להביא תיירים לישראל נושאים פרי. בחודש פברואר 2017 נרשם שיא בתיירות הנכנסת לישראל מאז מבצע "צוק איתן". 234 אלף תיירים הגיעו לארץ בחודש שעבר, עלייה של 22% לעומת פברואר 2016.

 

שר התיירות יריב לוין אמר בתגובה לנתונים כי "מגמת העלייה בכניסת התיירים לישראל ממשיכה גם בשנת 2017, עם גידול של למעלה מ-22% החודש. פעולות השיווק פורצות הדרך, אותן אנחנו מובילים בחודשים האחרונים במשרד התיירות, הביאו לעליות משמעותיות בהגעת התיירים. נמשיך לבסס את מעמדה של ישראל ולקדם אותה כיעד תיירות בינלאומי, במטרה להמשיך בשגשוג וחיזוק שוק התיירות בישראל".

שר התיירות יריב לוין (צילום: ניר שמול) (צילום: ניר שמול)
שר התיירות יריב לוין(צילום: ניר שמול)
 

ולצד הניסיונות לשכנע תיירים להגיע לישראל, אי אפשר שלא לדבר על מיקומו של היריד בהקשר של התייר הישראלי. גרמניה היא עדיין אחת המדינות המתויירות ביותר על ידי ישראלים, ובכל שנה מחדש נשברים שיאים בתיירות הישראלית למדינה. ב-2016 נרשמו לא פחות ממיליון לינות של תיירים ישראלים במדינה. גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל, מספרת כי התייר הישראלי מוצא בגרמניה מגוון חופשות עבור מגוון הרכבים של נופשים - החל מחופשות עירוניות ועד לטבע העשיר שיש למדינה להציע. צפו בדברי מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל ל-ynet:

 

ביריד התיירות בברלין, הנחשב כאמור לגדול בעולם, הציגו יותר מ-10,000 מציגים המגיעים מכ-180 מדינות. בין המדינות הבולטות השנה היתה בוצואנה, נותנת החסות המרכזית ל-ITB. גם מדינות אפריקה האקזוטיות האחות כדוגמת נמיביה, זימבבואה, אוגנדה ואחרות, הציגו ביתנים מרשימים ומושקעים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית קוטלר
ישראל ביריד התיירות הבינלאומי
צילום: עמית קוטלר
מומלצים