שתף קטע נבחר

מנכ"ל יונייטד: "הנוסע היה פרוע ותוקפני"

אחרי שהתנצל בתחילה על רישום היתר, מנכ"ל יונייטד לא מתבלבל ומכנה במכתב לעובדי החברה את הנוסע שהורד מהטיסה באלימות "פרוע ותוקפני". עוד ציין כי הוא מגבה את פעולת העובדים. וגם: הרשת בוערת ומכסחת את חברת התעופה

"פשוט תהרגו אותי! אני רוצה הביתה!":

כך נראה הנוסע לאחר ש"טופל" על ידי המאבטחים במטוס

מנכ"ל חברת התעופה יונייטד, אוסקר מונוז, מיהר להתנצל אתמול (ב') לאחר פרסום התיעוד המזעזע של הורדת נוסע מטיסת החברה משיקגו ללואיוויל בקנטאקי באלימות, רק בגלל אוברבוקינג (תפוסה גבוהה מדי).

 

"האירוע מקומם, נדבר עם הנוסע", כתב מונוז. אך שעות ספורות לאחר מכן, הוסיף המנכ"ל חטא על פשע בהודעה שכתב לעובדי החברה. "העובדים פעלו על פי תקנות החברה כשהורידו את הנוסע מהטיסה", כתב המנכ"ל והוסיף: "מדובר בנוסע פרוע ותוקפני".

מנכ"ל יונייטד איירליינס, אוסקר מונוז. מגבה את העובדים (צילום: CNBC) (צילום: CNBC)
מנכ"ל יונייטד איירליינס, אוסקר מונוז. מגבה את העובדים(צילום: CNBC)

"כשאנשי הצוות ניגשו אליו, הנוסע הרים את קולו וסירב להיענות לבקשתם", כתב המנכ"ל. "בכל פעם שפנו אליו שוב, הוא הפך להיות יותר ויותר פרוע ותוקפני. לצוות לא נותרה ברירה אלא להזעיק את כוחות הביטחון של שדה התעופה בשיקגו, לסייע בהורדתו מהטיסה".

המנכ"ל ממשיך וכותב כי "הנוסע המשיך להתנגד ורץ בחזרה לא תוך המטוס, תוך שהוא פוגע באנשי הצוות ובכוחות הביטחון". מונוז חתם את המכתב בכך שעל החברה ללמוד מהתקרית, אך הוסיף כי הוא "מגבה ועומד מאחורי כל אחד מכם, העובדים".

 

עדכונים בפרשת יונייטד גם בפייסבוק של ynet חופש

 

כפי שפורסם אתמול, לטיסה 3411 של יונייטד הועלו נוסעים רבים מדי, ולא היו מתנדבים לרדת ממנה. לפיכך בחרה החברה כמה נוסעים שיורדו מהטיסה. לדברי עדים במטוס, הנוסע שהתנגד הורד מהמטוס על ידי כוחות ביטחון תוך שהוא אוחז בכסאו, צועק ובוכה - ללא הועיל. הדבר צולם על ידי כמה מהיושבים במטוס. עם רדתו מהמטוס, צולם הנוסע מדמם בפניו באופן חמור, כאשר הוא בוכה ואומר פעמים רבות "תהרגו אותי וזהו, אני רוצה הביתה".

 

בתוך כך, בשלב הטרום-מסחר בבורסה של ניו יורק, דווח על כ-6% ירידה במנייתה של חברת יונייטד בעקבות המקרה. גם התגובות מגורמים שונים ממשיכות לזרום כל העת, כאשר האחרונה היא של חברת הקונגרס אלנור נורטון. "אני מגנה את פעולתה הפוגענית של חברת יונייטד, בהורדת הנוסע מהמטוס", צייצה חברת הקונגרס. "אבקש שימוע במחלקת התחבורה סביב מקרה זה ומקרים נוספים דומים", כתבה נורטון.

 

הרשת מכסחת את יונייטד

ובינתיים, הרשת סוערת ועמוד הפייסבוק של יונייטד הוצף באלפי תגובות הנעות בין אכזבה מחברת התעופה לנאצות, קללות, סרטונים ו"ממים" המתייחסים למקרה וליחסה של החברה לנוסעים.

בין היתר עוצב לוגו החברה כשהוא כולל פסי-דם ופורסם תרשים מחלקות המטוס עם הכיתוב "מחלקת משחקי הרעב", על שם הסרט האלים. כמו כן, נראתה קריקטורה בה שוטר ענק-ממדים מחפש מתנדבים לירידה מהטיסה כשאלה בידו, מספר תמונות פורסמו תחת הכותרת "אם אנחנו לא יכולים להכות במתחרינו, נכה בנוסעינו" וכן פורסם לוגו החברה המתחרה Southwest עם הכיתוב "אנחנו מכים את מתחרינו, לא אתכם".

"שירות הלקוחות של יונייטד" (צילום: CNBC) (צילום: CNBC)
"שירות הלקוחות של יונייטד"

"כך מחפשת החברה מתנדבים לרדת מהמטוס"
"כך מחפשת החברה מתנדבים לרדת מהמטוס"

"המתנדבים יקבלו שובר נגד מכות בעתיד"
"המתנדבים יקבלו שובר נגד מכות בעתיד"

"מדריך הישרדות בטיסות יונייטד" ()
"מדריך הישרדות בטיסות יונייטד"

"מחלקה ראשונה, מחלקת עסקים ומחלקת משחקי הרעב"
"מחלקה ראשונה, מחלקת עסקים ומחלקת משחקי הרעב"

"אם לא נוכל להכות במתחרינו, נכה בכם"
"אם לא נוכל להכות במתחרינו, נכה בכם"

המתחרה Southwest: "מכים במתחרינו, לא בכם"
המתחרה Southwest: "מכים במתחרינו, לא בכם"

"אתם מגעילים, האנשים הכי דוחים בעולם, ואני אתר פורנוגרפי"
"אתם מגעילים, האנשים הכי דוחים בעולם, ואני אתר פורנוגרפי"

"מחפש מקום לאימון באמנויות לחימה, אפשר להזמין טיסה?"
"מחפש מקום לאימון באמנויות לחימה, אפשר להזמין טיסה?"

"טוסו איתנו בשמיים הידידותיים"
"טוסו איתנו בשמיים הידידותיים"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל החברה והנוסע שהורד מהטיסה
מומלצים