שבוע לתקרית יונייטד: זוג הורד מטיסת החברה
מייקל הול ואמבר מקסוול היו אמורים לטוס מטקסס לקוסטה ריקה כדי לקיים את טקס חתונתם. כשמצאו נוסע שרוע על מושביהם עברו למחלקת "תיירים פלוס" במטוס. מה עשו להם? אתם כבר יכולים לנחש לבד. וגם: עקרב חי עקץ נוסע בטיסת יונייטד לקנדה
שבוע אחרי תקרית יונייטד, הסיפורים על התנהלות החברה לא מפסיקים להיחשף, ולמעשה להראות כיצד המקרה בו הורד ד"ר דיוויד דאו בכוח מטיסת החברה בשבוע שעבר אינו חריג במיוחד אלא מלמד על התנהלות ונהלי אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם.
אחרי סיפור היחס המשפיל לו זכתה מיס ונצואלה לשעבר, והנוסע הנעזר שלא הורשה להעלות סגוואי מורשה לטיסה, היום מתפרסם סיפורם של בני זוג מאורסים שהורדו שלשום מטיסה של יונייטד, שהייתה אמורה להביא אותם מטקסס - לחתונתם בקוסטה ריקה.
פרשת יונייטד - הסיקור המלא ב-ynet
עדכונים נוספים גם בפייסבוק ynet חופש
מייקל הול וארוסתו אמבר מקסוול סיפרו לרשת החדשות KHOU-11 מיוסטון כי נוסע השתרע על מושביהם, לאחר שהם היו האחרונים לעלות על המטוס. על פי הדיווח, הם עברו לשבת במקומות פנויים במחלקת התיירים, כמה שורות מקדימה. לדברי הול, אנשי הצוות המטוס דחו את בקשתם לשלם תוספת מחיר על המושבים, שהוגדרו על ידי יונייטד כ"מחלקת תיירים פלוס", וביקשו מהם לשוב למקומותיהם המקוריים.
"לא חשבנו שזה 'ביג דיל', זה לא שניסינו לעבור לשבת במושבים המחלקה הראשונה", סיפר הול. "פשוט עברנו כמה שורות קדימה מהמושבים שלנו, ונשארנו במחלקת התיירים". לדבריו, קצין ביטחון מ"שירות המרשלים" הפדרלי של ארצות הברית עלה לאחר מכן לתא הנוסעים, וביקש מהם לרדת מהמטוס. "הם אמרו לנו שאנחנו מתנהגים באופן לא הולם ומהווים סיכון להמשך הטיסה ולביטחונם של שאר הנוסעים", הוסיף הול.
לטענת גורמים יונייטד, בני הזוג ניסו פעם אחר פעם לשבת במקומות יקרים יותר מאלו שרכשו, ולא שמעו להוראות הצוות. עם זאת, תגובה רשמית של החברה לאירוע לא התקבלה.
הול אומר כי הוא וארוסתו לא יטוסו שוב עם החברה, בשל הסיטואציה שהייתה "די מוזרה" כהגדרתו. "השירות של החברה התדרדר מאוד, האופן בו הם התנהלו היה אבסורדי לחלוטין". למרות העיכוב, החתונה עדיין מתוכננת להתקיים ביום חמישי, ועל פי כלי התקשורת בארצות הברית, השניים הגיעו בשלום לא מכבר לקוסטה ריקה.
ורק זה היה חסר להם: עקרב עקץ נוסע ביונייטד
העיסוק בעלילות יונייטד לא נרגע לאורך כל השבוע האחרון בארה"ב ובעולם כולו, אבל בסוף השבוע האחרון עסקו רשתות התקשורת שם גם במקרה אחר, לפיו נוסע בטיסת יונייטד לקנדה נעקץ על ידי עקרב שנפל מתאי האחסון העליונים במטוס.
רשת CNBC דיווחה כי האירוע התרחש ביום ראשון שעבר, במהלך טיסה מיוסטון לעיר קלגרי. על פי הדיווח, אנשי הצוות התייעצו בקשר מיד לאחר האירוע עם רופא, והוא הנחה אותם כיצד לפעול. החברה מסרה כי לא נשקפה לנוסע סכנת חיים, וכי גורמי רפואה המתינו לנוסע בשדה התעופה בקלגרי ובדקו אותו לאחר הנחיתה.
"בעלי הרגיש שיש לו משהו בשיער. הוא תפס אותו בזנב, ואז הוא עקץ אותו ונפל על שולחן האוכל", סיפרה לינדה, אשתו של הנוסע שנעקץ, ריצ'רד בל, לרשת CNN. לדבריה, בעלה הצליח להעיף את האורח הלא רצוי מהשולחן, והוא נחת במעבר שבין המושבים. בראיון לרשת קנדית הוסיפה לינדה כי היא לא זיהתה בעצמה שמדובר בעקרב. "הסתכלתי עליו וחשבתי שזה נראה כמו לובסטר קטן". הדיילות לכדו את העקרב, השליכו אותו לאסלה בתא השירותים של המטוס והורידו את המים. אנשי יונייטד יצרו קשר עם הנוסעים, התנצלו על האירוע והציעו להם פיצוי.
לפני כשנתיים התרחש אירוע דומה בטיסה של אלסקה איירליינס מלוס אנג'לס לפורטלנד, כאשר עקרב עקץ נוסעת רגע לפני ההמראה, בזמן שהמטוס החל לעשות את דרכו על המסלול. גם נחשים שיבשו בעבר טיסות - בינואר האחרון בוטלה טיסה של חברת אמירייטס מעומאן לדובאי, לאחר שנחש חי נמצא במזוודתו של אחד הנוסעים, זמן קצר לפני עליית הנוסעים למטוס.
חודשיים לפני כן נמצא נחש גם על טיסת פנים של חברת אירומכסיקו. אז היה מדובר בדרמה גדולה יותר, כאשר הנחש השתלשל באמצע הטיסה מתאי האחסון העליונים של המטוס אל מעל למושבים וגרם לבהלה. בניגוד למקובל, בשל היותה של הטיסה קרובה לנחיתה, החליט הקברניט שלא לבצע נחיתת חירום אלא להנחית את המטוס כמתוכנן.