שתף קטע נבחר

אוויר משכר: האלכוהול הכי שווה שתמצאו במטוסים

קוקטיילים מיוחדים בטעמים שמתאימים לגובה רב, בירה מחבית בגובה 30 אלף רגל והיינות הטובים ביותר מארץ הקודש: האלכוהול הטוב ביותר שתוכלו למצוא בטיסה הבאה שלכם. וגם: איזו חברה מציעה בר מלא וחופשי לגמרי?

לא מעט תקריות אלימות במטוסים בשנים האחרונות התרחשו כיוון שנוסעים עלו לטיסה שיכורים או השתכרו במהלכה. אבל אם שותים באחריות, במידה ולא בהגזמה, חוויית האלכוהול בטיסה יכולה להיות מהנה - למרות המלצות מומחים להימנע משתייה בשחקים.

לחיים! (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
לחיים!(צילום: Shutterstock)

חברות התעופה יודעות שרבים מאיתנו אוהבים להכניס קצת אלכוהול לגוף בזמן שאנחנו באוויר, והן מפתחות לא מעט חידושים והמצאות בתחום.

 

לחובבי הקוקטיילים הקיציים: אייר פראנס

חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס תכניס לתפריט המחלקה הראשונה (La Première) החל מהחודש הקרוב (יולי 2017) קוקטיילים חדשים של קולין פילד, הברמן הראשי של רשת מלונות ריץ וזוכה פרסים רבים בתחום.

הברמן קולין פילד. ילמד את הדיילים לשקשק ()
הברמן קולין פילד. ילמד את הדיילים לשקשק

הקוקטיילים שנבחרו הותאמו לטעם המשתנה של החך בגובה 30 אלף רגל. המשקאות הקיציים של החברה יבוססו בין היתר על קלבדוס, קוניאק, שמפניה וארמניאק. צוותי המחלקה הראשונה של החברה עוברים בימים אלה הכשרה מיוחדת כדי שידעו להכין את הקוקטיילים באוויר.

 

עדכונים נוספים גם בפייסבוק של ynet חופש

 

באייר פראנס מבטיחים לעדכן את תפריט הקוקטיילים שיוגשו במטוסי ה-777 וה-A380 של החברה מדי שלושה חודשים. לצד אלה ימשיכו להגיש לנוסעי כל המחלקות יינות צרפתיים.

 

לחובבי הבירה: KLM וקתאי פסיפיק

מי שלא יכול להתאפק עד יולי יוכל למצוא בירות בחברת התעופה ההולנדית KLM וגם בזו מהונג קונג, קתאי פסיפיק. כבר בקיץ שעבר הכניסה החברה ההולנדית לטיסותיה את אחד הפיתוחים המעניינים שנראו בתחום: עגלת מטוס שהיא בעצם חבית בירה של הייניקן, עם ברז מזיגה. עד השנה שעברה לא הוגשה בירה מחבית במהלך טיסות בשל לחץ הגז שממלא את החביות, אך העניין נפתר באמצעות עגלת השירות המיוחדת.

הבירה של ההולנדים (צילום: KLM) (צילום: KLM)
הבירה של ההולנדים(צילום: KLM)

ואילו בחברה ההונג-קונגית קתאי פסיפיק, שהודיעה השבוע על הרחבת פעילותה בישראל, פיתחו בירה מיוחדת המתאימה ו"מטעימה" לשתייה בגובה טיסה. הבירה לא נמזגת מחבית, אלא מוגשת בבקבוקים. למרבה הצער, ה"בטסי ביר" לא מוגשת בטיסות מישראל להונג קונג אלא באופן בלעדי בקו לונדון-הונג קונג.

הבירה של ההונג קונגים ()
הבירה של ההונג קונגים

 

לחובבי היינות היוקרתיים: סינגפור איירליינס

את מבחר היינות במטוסי חברת התעופה הסינגפורית לא בחר סומלייה אחד, אלא שלושה, כולם בעלי שמות עולמיים. החברה מדווחת כי 1,600 בקבוקי יין נשתים במטוסיה מדי שנה, וזה לא פלא. במחלקת העסקים של החברה מוצעים לנוסעים היינות היוקרתיים ביותר בעולם, החל ממיסטר ריגס מדרום אוסטרליה ועד לשמפניות של דום פריניון וקרוג.


מתוך תפריט היין של סינגפור איירליינס ()
מתוך תפריט היין של סינגפור איירליינס

לאורחי מחלקות היוקרה של סינגפור איירליינס, החל ממחלקת העסקים ועד לסוויטות המעופפות המפוארות, מוגש תפריט יין נרחב בן עמודים רבים, בנפרד מתפריט המזון. עכשיו רק נשאר לנו לחכות שהם יתחילו לטוס לישראל.

 

לשתות כחול-לבן: אל על

ממש כמו בחברות הגדולות בעולם, גם אל על מתפארת בתוצרת היין המקומית של ארץ מוצאה. בעזרת יועץ היין של החברה, יאיר היידו, הורכב תפריט היינות החדש לקיץ 2017, המוצע לנוסעי מחלקות היוקרה. בתפריט של מחלקת העסקים תוכלו למצוא את בלאן דה בלאן המבעבע של יקב רמת הגולן, את שרדונה 2016 של יקב תבור, את מדיטרניאן 2012 - הבלנד העשיר של יקבי כרמל, וגם את הגוורצטרמינר, יין הקינוח של יקב רמת הגולן.

יינות הקיץ של אל על (צילום: באדיבות אל על) (צילום: באדיבות אל על)
יינות הקיץ של אל על(צילום: באדיבות אל על)

במחלקה הראשונה באל על תוכלו למצוא את יין הדגל של כרמל, לימיטד אדישן 2012, את הפטיט סירה לגאסי 2014 של טפרברג, אחד האהובים על חובבי היין, ואת ויונייה 2016 של יקב יתיר.

 

"יינות אלה הם הלב של היינות שבחרתי עבור נוסעי אל על, שכן בתנאים של טיסה היינות נטעמים אחרת מאשר על הקרקע", אומר היינן היידו. "היינות המוחצנים הופכים להיות גרוטסקיים ממש, בעוד היינות העדינים, המפגינים יותר פרי מאשר עץ, יהיו אלה שינעימו לנו את הטיסות".

 

כל אלכוהול שתרצו: אמירייטס

על אחד הפיתוחים המרשימים בתחום האלכוהול בטיסות - ויש שיאמרו מוגזמים - חתומה חברת התעופה אמירייטס מהמפרץ הפרסי. כבר לפני כמה שנים הציגה החברה את הבר העשיר במטוסי ה-A380 שלה, שאף הוקם בירידי תיירות ברחבי העולם כאטרקציה הבולטת לנוסעי מחלקות היוקרה של החברה. כל אחד מהברים על המטוסים מגיע עם ברמן שעבר הכשרה מיוחדת לתפקידו.

הבר של אמירייטס (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
הבר של אמירייטס(צילום: Shutterstock)

לאחרונה עברו הברים על מטוסי החברה מתיחת פנים, שטחיהם הורחבו, השולחנות הוחלפו, ונוספו מסכי טלוויזיה גדולים. על מבחר האלכוהול האינסופי בטיסה הם דווקא שמרו. כמה חבל שאנחנו עדיין לא יכולים לטוס איתם מתל אביב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים