הפתעה לישראלים: המטוס החדש של לופטהנזה יופעל זמנית בקו מינכן-תל אביב
חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה תאמן את טייסיה על מטוס החברה המתקדם ביותר של איירבוס, מדגם A350, בקו שבין מינכן לתל אביב בחודשים אוגוסט וספטמבר 2017. מנכ"ל החברה בישראל: "הישראלים ייחשפו לחידושים רבים"
מטוס הנוסעים המתקדם בעולם של חברת איירבוס, A350-900 יחל לפעול בעוד מספר שבועות בקו בין מינכן לתל אביב, כחלק מאימון טייסי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה. החברה הגרמנית קיבלה לא מכבר את המטוס לשורותיה, וכדי להכשיר את הטייסים שיטיסו את המטוסים מדגם זה, ועל מנת להכשיר כמה שיותר טייסים, החליטו בחברה להפעיל אותו תחילה בקווים "בינוניים" באורכם, ולא על הקו הארוך המתוכנן - בוסטון במערב ודלהי במזרח.
יצוין כי גם חברת אל על שתקבל בחודש הבא את ראשון מטוסי הבואינג 787 - הדרימליינר, תפעיל אותו תחילה בקו בין תל אביב ללונדון לפני שייכנס לשירות קבוע בקו בין תל אביב ושדה תעופה ניוארק.
"רווח כפול"
"בחברה שקלו אם להפעיל את המטוס על קווים קצרים בתוך אירופה, ובסוף על פי בקשתי הסכימו שאחד הקווים שבו יופעל בשבועות הראשונים יהיה הקו בין מינכן, הבסיס הקבוע של המטוס, לתל אביב", אמר ל-ynet מנכ"ל החברה בישראל, עופר קיש.
לדבריו, המטוס יופעל בקו בין ישראל לגרמניה במשך מספר שבועות, מספר פעמים בשבוע. "מבחינתנו יש לנו כאן רווח כפול. מצד אחד אנחנו מקבלים תוספת של מאה מושבים בכל יום שהוא יופעל בקו, וזו תוספת חשובה מאוד בעונת הקיץ. מצד שני אנחנו חושפים את הלקוח הישראלי למוצר החדש, עם מחלקת פרימיום מפוארת ועוד הרבה חידושים".
עיצובו של מטוס האיירבוס החדש מרהיב. בכל מושב מסכים אישיים גדולים במיוחד, מערכת בידור חדשנית שמאפשרת לנוסעים לסנכרן את הפלייליסט שיש להם בטלפון או באייפד עם המערכת במטוס, וזאת בנוסף למגוון רחב של סרטים ותוכניות.
תצורת הפנים של המטוס כוללת 293 מושבים, בהם 48 מושבי שינה במחלקת העסקים, 21 מושבים במחלקת הפרימיום ועוד 224 מושבים במחלקת התיירים. אורכו של המטוס 66.80 מטרים ומוטת כנפיו 64.75 מטרים. גובהו מעל הקרקע 17.06 מטרים, מהירות השיוט שלו היא 0.85 מאך וטווח הטיסה שלו הוא כ-9,500 ק"מ. חידוש נוסף הוא בכך שהמטוס נחשב לשקט מאוד, וחסכוני ביותר בצריכת דלק.