שתף קטע נבחר

הדקו חגורות וקבלו את סרט הבטיחות החדש

מתי מותר לקום מהמושב, איך שמים את חגורת ההצלה או מסיכת החמצן (לא עלינו) והיכן נמצאות כל היציאות במטוס? על השאלות האלו ועוד ישיב הכוכב הישראלי והבינלאומי ליאור סושרד בסרטון הבטיחות החדש של אל על. קיבלנו הצצה ראשונה ובלעדית אל מאחורי הקלעים העל-טבעיים. צפו

 

הלבשה: זארה 

 

בשנה הבאה אל על תחגוג יום הולדת עגול ותציין 70 שנה להקמתה. בתחילת דרכה את הוראות הבטיחות העבירה החברה באמצעות דייליה כאשר הם עמדו בקדמת המטוס והסבירו באופן פיזי מה צריך לעשות במקרי חירום וכו' (עדיין ניתן לראות הסברים בצורה הזאת במטוסים קטנים ובחברות קטנות יותר).

זוכרים אותו? הפנתר הוורוד בסרטון הבטיחות הישן של אל על
זוכרים אותו? הפנתר הוורוד בסרטון הבטיחות הישן של אל על
 

עם השנים נכנסו סרטוני הבטיחות אל המסכים במטוס אשר העבירו את ההנחיות בצורת אנימציה. הסרטון אולי הזכור ביותר היה עם דמות הפנתר הוורוד שהופיע על המסך עד לפני כחמש שנים ומאז החליף אותו הסרטון הנוכחי שבו הפיה טינקרבל מסבירה למעשה, את נהלי הבטיחות.
תגידו ביי לטינקרבל: סרטון הבטיחות הנוכחי של החברה
תגידו ביי לטינקרבל: סרטון הבטיחות הנוכחי של החברה

כעת, בפעם הראשונה החליטה חברת התעופה הגדולה בישראל לרענן את הסרטון, המוקרן תמיד בשלב ההמראה של המטוס. מי שיככב בו הוא אמן החושים הבינלאומי ליאור סושרד לצד צוות האוויר של החברה הכולל את הטייסים, הדיילים והדיילות של אל על.

 

"יצאתי חבול וכאוב אבל מרוצה"

את הסרטון שצולם במשך כיומיים יצר משרד הפרסום "מקאן תל אביב". אנשי הקריאייטיב של המשרד ניצחו על כל המתרחש בו לצד סושרד בעצמו אשר הכניס גם הוא דגשים ורעיונות משלו.

סרטון על-טבעי: הכוכב של סרטון הבטיחות החדש (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
סרטון על-טבעי: הכוכב של סרטון הבטיחות החדש(צילום: שירי הדר)
 

בין ההנחיות עצמן, הסרטון החדש יכיל אשליות אופטיות, הומור ואפילו קטע אינטראקטיבי שיפעל על הקהל במטוס. "החלטנו ליצור סרטון בטיחות חדשני ומיוחד שהאנשים באמת יצפו בו מההתחלה ועד הסוף כי יקרו בו דברים לא סטנדרטים ומאוד מעניינים", מתאר סושרד.

אשליות אופטיות והרבה הפתעות בסרטון החדש של אל על (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
אשליות אופטיות והרבה הפתעות בסרטון החדש של אל על(צילום: שירי הדר)
 

בנוסף, הוא מסביר על הקושי בליצור תסריט ולכתוב טקסט לסרטון בטיחות מאחר ואין הרבה מרחב תמרון. "אי אפשר לכתוב מה שרוצים ובכלל אי אפשר לשחק עם הטקסט". התוכן המילולי בסרטונים מסוג זה הוא מוקפד מאוד, בכל זאת מדובר בסרטון עם הוראות בטיחות ולכן עליו להיות מאושר על ידי רת"א (רשות שדות התעופה האזרחית) ועל פי הנחיותיה.

הרבה טריקים והומור בסרטון הבטיחות החדש ()
הרבה טריקים והומור בסרטון הבטיחות החדש
 

יחד עם זאת היה על סושרד להתמודד גם מול קשיים פיזיים וטכניים מאחר וחלק גדול מהווידאו הוא מצולם כאשר הוא ישוב על כסא אשר מוצמד לקיר וכל גופו כמעט תלוי באוויר. "יצאתי חבול וכאוב אבל עם חיוך גדול כי הצלחנו וכי זה נראה מדהים".

 

 

מגמה עולמית

אל על מצטרפת אל חברות תעופה גדולות בעולם אשר חידשו גם הן את סרטוני הבטיחות שלהן בשנים האחרונות. חברות כמו יונייטד איירליינס, KLM, וירג'ין אמריקה ובריטיש איירווייז רעננו אותם עם פרצופים מוכרים, סלבס מקומיים ורעיונות מקוריים – ברובם גם הומוריסטיים.

כך זה נראה בצרפתית: מתוך סרטון הבטיחות של אייר פראנס ()
כך זה נראה בצרפתית: מתוך סרטון הבטיחות של אייר פראנס

בסרטון עמוס הכוכבים הבריטים של יונייטד איירליינס למשל, רואים את השף המפורסם גורדון רמזי מסביר תחילה כיצד להניח נכון את התיק מתחת למושב המטוס ובהמשך את דמותו של מיסטר בין, אותה מגלם השחקן רואן אטקינסון אשר נראה לחוץ כרגיל.

 

סרטון הבטיחות של חברת התעופה וירג'ין אמריקה בכלל נראה כאילו לקוח מ-MTV מאחר והוא עשוי כולו כקליפ קצבי וצבעוני מאוד.

בחברות אייר ניו זילנד, KLM ואייר פראנס לקחו את הסרטונים המאוד מושקעים למוטיבים מקומיים מפורסמים של המדינה עצמה.

באייר ניו זילנד הפיקו מיני סרט קולנוע (צילום: Air New Zealand) (צילום: Air New Zealand)
באייר ניו זילנד הפיקו מיני סרט קולנוע(צילום: Air New Zealand)
    

מתי תוכלו לצפות בסרטון במטוס?

לקראת סוף שנת 2017 יוכלו נוסעי החברה לראות את סרטון הבטיחות החדש בכל המטוסים והטיסות של אל על.

גם צוות האוויר האמיתי בחברה משתתף בסרטוןן (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
גם צוות האוויר האמיתי בחברה משתתף בסרטוןן(צילום: שירי הדר)
 

על ההחלטה ללהק לסרטון הבטיחות החדש של החברה דווקא את ליאור סושרד, נמסר כי "היה לנו חשוב להביא פנים בינלאומיות שיהיו מוכרות לקהל הרחב בארץ ובחו"ל וגם לתת מקום לאנשי צוות האוויר של אל על אשר הופעתם משרה אווירת ביטחון והרגשה סמכותית עבור הנוסעים הצופים בסרטון הבטיחות", מוסרת מירה פיזיצקי, ראש אגף שיווק באל על.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
על-טבעי: הכוכב הבינלאומי בסרטון הבטיחות החדש של אל על
מומלצים