סוויטה אווירית: המחלקה הראשונה החדשה של סינגפור איירליינס
בתחרות האווירית בין ענקיות התעופה על "למי יש יותר גדול, יוקרתי ומפנק", רובנו לא באמת יכולים להכריע ולטוס במחלקות הראשונות המדהימות האלו אבל אנחנו כן יכולים להסתכל על התמונות המגרות ולפנטז. צפו במחלקת היוקרה החדשה של החברה הסינגפורית
חברת התעופה הסינגפורית שזוכה כל שנה בדירוג גבוה מאוד כמעט בכל פרמטר, מפתיעה (שוב) עם חשיפת המחלקה הראשונה החדשה שלה. החברה חשפה ביום חמישי האחרון את מחלקת היוקרה, הסוויטה אם תרצו, במטוס הנוסעים הגדול בעולם - איירבוס A380 שנמצא בצי המטוסים שלה. כך זה נראה:
במטוס הגדול ישנן שש סוויטות במחלקה הראשונה, ומה יש באותן סוויטות אוויריות אתם תוהים? "רק" מיטות זוגיות, ארונות בגדים אישיים, מסכי טלוויזיה שטוחים בגודל 32 אינץ', וריהוט מפואר - מעור כמובן. אם אתם טיפוסים מעט יותר צנועים אולי תסתפקו במחלקת העסקים שבמטוס. גם בה ישנן מיטות (מושבים שמתכווננים גם למצב שטוח לחלוטין), אם באתם בזוג תוכלו להוריד את המחיצה שבמרכז המושב-מיטה וכך תקבלו מיטה זוגית מרובעת רק לעצמכם.
כבר לפני כעשור, ב-2008, חברת סינגפור איירליינס השיקה את מחלקת סוויטות היוקרה שלה במטוסי הדגל של החברה איירבוס A380, אז הייתה החברה היחידה בעולם שהציעה מיטות זוגיות וסוג כזה של יוקרה במטוסים. מאז חברות מתחרות כמו אמירייטס (Emirates Airline) מדובאי ואיתיחאד (Etihad Airways) מאבו דאבי ניסו להתחרות על התארים הגבוהים והן אכן הגיעו בהדרגה לרף הגבוה ולרמת היוקרה שהחברה הסינגפורית הציגה.
כתשובה הן הציעו מקלחות פרטיות במחלקות הראשונות ומיטות עם דלתות הפרדה. איתיחאד הציעה אפילו משרתים אישיים לטיסה. אבל סינגפור איירליינס לא נשארה חייבת או מאחור ולפני כשלוש שנים יצאה עם שדרוג נוסף למחלקות נוסעי הדלוקס שלה.
ב-2014 פרסמנו כאן כי נוסעי המחלקה היוקרתית של החברה ייהנו,
במסגרת השדרוג החדש אז, משירות אח"מים עוד לפני ההמראה. מזוודותיהם לא יישקלו והם למעשה כלל לא יעמדו בתור עם אחד האדם. כבר בשדה הם יוכנסו לחדרים פרטיים בהם תוגש להם ארוחה מלאה ואלכוהול איכותי. על גבי כרטיס הטיסה יצויין מספר ה"סוויטה", ובגב הכרטיס יופיע הכיתוב "Private room". מה שתחרות יכולה לעשות וזה לא הכל.
החברה הציעה לכל אחד מהנוסעים ליווי של דייל/ת עד לפתח חדרו, שם הוא יפגוש לראשונה בסלון ובמיטה שיעמדו לרשותו בטיסה שאורכה יותר מ-18 שעות, ואינה מוצעת עוד לתיירים רגילים הנוטים לטוס במטוסים "רגילים" ובמחלקות עסקים ותיירים.
כל אלו לצד שמפניות מקוריות המוגשות לאורחים (בבקבוקים ששוויים לפעמים גם אלפי שקלים) ואוכל המבושל על המטוס עצמו, מסופקים גם כמה שירותי פרימיום מיוחדים שלא נמצאים באף טיסה של אף חברה אחרת. כמו למשל פיג'מה מלאה, חולצה ומכנסיים, וגם שמיכה וכריות שכולם תוצרת בית האופנה היוקרתי ג'יבנשי, אוזניות איכותיות של חברת Bose היוקרתית, משקאות שמוכנים ומוגשים במקום, בקבוק בושם בגודל מלא (לא דוגמיות), ציוד אמבט, קפה יוקרתי הנטחן על סיפון המטוס, וכאמור גם שלל ארוחות יוקרה המבושלות ומוגשות בזמן הטיסה.
אבל כיום, מומחים שונים טוענים כי החברה נאלצה לעשות עיצוב מחדש על מנת לרענן את הנראות "העייפה" שלה ובעיקר כדי להתמודד מול שתי המתחרות שלה מהמזרח התיכון המציעות גם מחירים יותר זולים משלה. סינגפור איירליינס הוציאה על השיפוץ והרענון האחרון כ-850 מיליון דולר.
כמה עולה החלום השמיימי?
על מנת לעמוד בתחרות האווירית ובהוצאה הגדולה, החברה צמצמה את המקום במחלקה הראשונה יותר מבעבר כדי ליצור יותר מושבים במחלקת ה-Economy - מחלקת הנוסעים הרגילה שאותה קל יותר למלא. מה שאמור להפחית את עלויות החברה עבור כל נוסע. בנוסף, החברה השתמשה הפעם בחומרים דקים וקלים יותר ליצירת הסוויטות במטוסים האלו כדי לקצץ בעלויות הדלק.
לא ציפיתם שטיסה בסוויטה באוויר תעלה מחיר שייפנה לקהל הרחב כמובן. הפעם החברה לא פרסמה מחיר מדויק של כרטיס מהסוג הזה אבל מדובר במחיר שיהיה הרבה מעבר להישג ידם של רוב הנוסעים. כרטיס טיסה לחדרים הפרטיים שיצאו לפני שנתיים עלה בזמנו כ-18,400 דולר אז תעשו לבד את החשבון לכרטיס דומה כיום.
אגב, לפני כשנה באוקטובר 2016, החברה מסינגפור בחנה את האפשרות להתחיל לטוס לישראל. החברה אף החזיקה בעבר גם משרד מכירות בארץ שנסגר ב-2012, ומאז החלה חברת "אופן סקיי" בהנהלת אפרים פורטיס לייצג את סינגפור איירליינס בארץ.