שתף קטע נבחר

"תמיד שמשי כאן": החזאית הגרמנייה עם התחזית מישראל

באירופה בכלל ובגרמניה בפרט מזג האוויר החורפי סוער במיוחד, אך בארץ נראה שהקיץ מסרב להיפרד. זאת אחת הסיבות שחזאית מגרמניה הגיעה לארץ הקודש והעבירה את התחזית הישראלית במדינה הצפונית, כשברקע חופי תל אביב או נופי ירושלים צבועים בשמש חמימה. והרי התחזית בגרמנית

 

בחודשיים האחרונים מקבלים צופי הטלוויזיה בגרמניה את תחזית מזג האוויר שלהם בצורה שאולי תכאיב מעט לסובלים מקור. החזאית אנקה דורקופ (Anneke Durkopp) הגיעה לארץ בנובמבר וצילמה את התחזית של ישראל בכמה לוקיישנים פוטוגניים בתל אביב ובירושלים. התחזית השמשית שודרה בגרמניה בזמן שבאירופה מתמודדים עם גלי קור.

 

התחזית של דורקופ שודרה במהדורות המרכזיות בערוצים הגדולים במדינה כמו SAT1 ו-RTL וגם בערוצים קטנים יותר. בסוף הגשת התחזית המקומית בגרמניה מפנה החזאי באולפן לדורקופ (ה"שרון וכסלר" של גרמניה). היא מתחילה את התחזית שלה כרגיל לכאורה, אבל לאחר כמה שניות מבינים שהיא כלל לא באולפן הרגיל. דורקופ עומדת כשמאחוריה מסך כחול, וברגע שמזיזים אותו מגלים שהיא על חוף ימה של תל אביב, או בגרסה אחרת - ליד העיר העתיקה בירושלים.

החזאית הנאה אנקה דורקופ לצד הדוגמנית שיר אלמליח ()
החזאית הנאה אנקה דורקופ לצד הדוגמנית שיר אלמליח

התחזיות צולמו במסגרת קמפיין של משרד התיירות לשיווק טיול אחד בשתי ערים - תל אביב וירושלים. הקמפיין התחיל לפני כשנה וחצי, ואז הובילה אותו הדוגמנית שיר אלמליח. בכמה סרטונים שהופקו אז נראית אלמליח מושכת בידה בחור שכביכול מצלם אותה ברחבי הארץ. הקמפיין נשלח לתחרות בינלאומית באו"ם, תורגם לכמה שפות ופורסם ברחבי אירופה, כמו זה שהתפרסם באפריל האחרון באמסטרדם, הולנד.

 

הקמפיין המדובר בכיכובה של אלמליח זכה להדים רבים ויצר שיח ער גם ברשתות החברתיות. לפני כחמישה חודשים הגיעו לארץ בני הזוג מורד ונטלי אוסמן מרוסיה, שהתפרסמו בזכות תמונות האינסטגרם של השניים. הרעיון - "משיכת" בן הזוג המצלם את השניים ברחבי העולם - זהה לחלוטין לזה שבסרטוני משרד התיירות בכיכובה של אלמליח. הזוג אף הגיש תביעה נגד לשכת הפרסום הממשלתית בטענה שמדובר ב"העתקה חסרת בושה", לאחר שביקשו שהפרסומים יוסרו, מה שכידוע לא קרה מעולם.

כך נראית התחזית המחויכת מתוך מסעדה מוכרת בירושלים ()
כך נראית התחזית המחויכת מתוך מסעדה מוכרת בירושלים
 

הפעם, חלקו השני והחדש של הקמפיין, שהושק אתמול (יום ב'), מתמקד כאמור בשיווק שתי ערים בלבד ושמו Two Cities One Break (שתי ערים, חופשה אחת). מעבר לתחזיות שהועברו מישראל לגרמניה, ישנו גם סרטון חדש שהופיע כחסות בתחילת תחזיות מזג האוויר ובסופה. בסרטון, שיוצא במספר גרסאות דומות (אחת תל אביבית ואחת ירושלמית), רואים שוב את הדוגמנית אלמליח - הפעם לצד החזאית הגרמנייה, והשתיים מבלות בערים השונות.

 

הסרטון בגרסה התל-אביבית:

 

 

הסרטונים מדברים בשפה צעירה וקלילה, כזאת המזכירה את ה"סטורי" באינסטגרם, ורובם מצולמים מנקודת מבטה של החזאית שמבלה עם שיר אלמליח בתל אביב ובירושלים. אם המסר לא היה ברור עד כה, אז השיר SUNNY, "שמשי", שמתנגן ברקע, עוזר להבין שמדובר ביעד שטוף שמש, להבדיל מאירופה הקרה בחודשים אלה. ואכן מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי מדבר בכל הזדמנות ובכל כנס שהוא מופיע בו על טמפרטורת המים בים התיכון ואומר לאירופים: "בשבילכם זה ג'קוזי".

 

 

ישראל תפורסם גם מחוץ לגבולות הטלוויזיה: על שלטי חוצות, בתחנות אוטובוס ובתחנות רכבת ברחבי גרמניה, בעיתונות וברשתות החברתיות. כמו כן מתקיים שיתוף פעולה עם אינסטגרמרים מובילים באירופה לקידום הסרטון והגרלה לחופשות. בהמשך יופץ הקמפיין בתשע שפות - בתשע מדינות נוספות: ברוסיה, באנגליה, בצרפת, באיטליה, בפולין, ברומניה, בשבדיה, בהולנד ובאוקראינה.

 

במשרד התיירות מסבירים כי הקמפיין שנוצר על ידי בית הקונספטים "אלנבי", הוא חלק ממהפכה במדיניות השיווק. מהפכה שיזם שר התיירות יריב לוין, והוא מזמין לחופשה עירונית קצרה ("סיטי ברייק") המשלבת ביקור בשתי ערים שונות וייחודיות - במחיר של כרטיס טיסה אחד. הקמפיין מציע חבילות נופש של שני לילות בירושלים ושני לילות בתל אביב, במרחק של ארבע שעות טיסה מאירופה וכ-45 דקות נסיעה מעיר לעיר.

שר התיירות יריב לוין ושיר אלמליח במהלך צילומי הקמפיין החדש בי-ם ()
שר התיירות יריב לוין ושיר אלמליח במהלך צילומי הקמפיין החדש בי-ם
  

"לפני קצת יותר משנה צילמנו את הקמפיין הראשון של משרד התיירות עם שיר אלמליח. הייתה לנו תקווה שנצליח להגדיל במעט את מספר התיירים המגיעים לישראל. הקמפיין עלה על כל הציפיות והשיג הצלחה אדירה - גידול של יותר מחצי מיליון תיירים. אני משוכנע שגם הקמפיין היצירתי הזה ישיג תוצאות יוצאות דופן", אמר שר התיירות לוין.

 

תרגום מגרמנית לעברית: נאוה הוניג רואף

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"כאן תמיד שמשי": החזאית הגרמנייה לצד שיר אלמליח
מומלצים