תיירות פוליטית: "טיסה סינית מסחרית ראשונה" לאנטרקטיקה
התקשורת הסינית דיווחה בחגיגיות על הטיסה הסינית המסחרית הראשונה לאנטרקטיקה. ב-BBC מיהרו לציין כי מדובר למעשה בשיתוף פעולה עם חברה שמתמחה בטיסות לאזור. ברקע: העניין הפוליטי הגובר של המעצמה בקטבים
התיירים הסינים נוחתים באנטרקטיקה (צילום: הטלוויזיה הסינית (CCTV))
22 תיירים שהמריאו מהונג קונג נחתו בסוף השבוע באנטרקטיקה במסגרת הטיסה הסינית המסחרית הראשונה ליבשת הדרומית הקפואה. כך דווח בכלי תקשורת בסין שהגדירו את האירוע כתחילתו של עידן חדש בתיירות של סין לאנטרקטיקה. אך לא כולם סבורים כי מדובר בעידן תיירותי חדש.
רשת BBC הבריטית דיווחה על נחיתת המטוס הסיני וציינה כי בסך הכל טסו התיירים 15 שעות לדרום אפריקה, שם תדלקו בקייפטאון, ואז המריאו ל-5.5 שעות טיסה נוספות לאנטרקטיקה, ומשם לטיסה נוספת שארכה בין 5 ל-6 שעות אל הקוטב הדרומי, שם נחת המטוס.
רשת החדשות הבריטית פקפקה בדיווח הסיני כי מדובר באבן דרך בתולדות התיירות במדינה וכי כעת סינים שירצו להגיע אל אנטרקטיקה לא יצטרכו להזמין דרך סוכנויות זרות. ב-BBC ציינו כי הטיסה שיצאה מדרום אפריקה אורגנה על ידי חברת "ווייט דזרט" (White Desert) שמתמחה בטיסות מסחריות מהסוג הזה. כך שלמעשה מדובר בשיתוף פעולה בין סוכני נסיעות סינים ואותה חברה שמקום מושבה בדרום אפריקה.
כך או כך, הדיווחים בסין על הטיסה מהווים עדות נוספות לעניין הגובר של המעצמה באנטרקטיקה. מספר התיירים הסינים באנטרקטיקה הולך ועולה במהלך השנים. ב-2008 ביקרו ביבשת הקפואה פחות מ-100 תיירים סינים וב-2016 המספר הגיע כבר ל-3,944 תיירים.
ככל הנראה הדיווחים בסין על הנחיתה ההיסטורית הם גם בעלי גוון פוליטי. מאז 2013 סין זיהתה את אזורי הקוטב כאזורי ספר אסטרטגיים ובכוונתה לקחת חלק בשליטה העתידית באזור. בתוכנית החומש של סין מוזכר רצונה של הממשלה להשקיע סכומי כסף עצומים בפרויקטים של מחקר הקטבים.
הדרך הנפוצה לבקר ביבשת אנטרקטיקה היא בהפלגה מארגנטינה או מניו זילנד. עונת התיירות ביבשת היא בין נובמבר לסוף חודש מרס. בעונה שעברה ביקרו שם 44,367 תיירים.
נחיתה באנטרקטיקה
צילום: הטלוויזיה הסינית (CCTV)
מומלצים