שתף קטע נבחר

"תפוח אחד רקוב באורוגוואי"

יום לאחר הסערה באורוגוואי סביב סירוב האירוח של הזוג מישראל באכסנייה במדינה, בדקנו מה אומרת ע' אשר קיבלה את הדחייה ורק אתמול שמעה על מה שהתרחש סביבה בזמן שהייתה ללא קליטה וגם - ריאיון עם מדריך תיירים מקומי "מדובר בגזענות ובאנטישמיות"

 

 

בעלי האכסנייה באורוגוואי שסירב לארח זוג ישראלי בשבוע האחרון רק משום שהגיע מישראל, כנראה לא תיאר לעצמו שהמקרה יגיע כל כך רחוק. החל מתביעה מצד חבר בבית המחוקקים נגד גזענות ואפליה, כתבות נרחבות בכלי התקשורת במדינה אודות המקרה, הורדת אפשרות ההזמנה בבוקינג וב-Airbnb ועד לקבלת צו סגירה והריסה למקום, מאחר וכלל לא היה רשום כחוק.

"לא רצויים כאן": האכסנייה "ואליזס" (מתוך אתר בוקינג)
"לא רצויים כאן": האכסנייה "ואליזס"(מתוך אתר בוקינג)

לשון הודעת בעלי המקום לסיבת ביטול ההזמנה
לשון הודעת בעלי המקום לסיבת ביטול ההזמנה
בשלהי הפרשה המביכה הזאת, שפורסמה לראשונה בערוץ החופש של ynet, בדקנו מה מצב התיירים הישראלים כעת באורוגוואי ומה אומרת ע', המטיילת שקיבלה את הסירוב והתחילה את הסיפור, שעד אתמול כלל לא ידעה מה מתרחש סביב המקרה שלה ושל בן זוגה בגלל בעיות קליטה במקום.

 

תגובות חמות מצד המקומיים

"כל הכבוד להתגייסות של כל האנשים, זה מרגש מאוד", אמרה ע' בשיחה עם אביה, יול ברדוש, אתמול. ברדוש מספר לנו היום על היחס החם שקיבלו בתו ובן זוגה בימים האחרונים. "האנשים באורוגוואי התנצלו בפניהם ואמרו להם עד כמה המקרה לא משקף בכלל את דעתם ושהם תמיד מוזמנים", הוא אומר ומוסיף שחלקם אפילו הזמינו אותם להתארח בביתם. על השאלה האם בין התגובות מהמקומיים, ע' ובן זוגה קיבלו גם כמה תגובות פחות חמימות וחיוביות, ענתה ע' שלא הייתה תגובה שלילית אחת.

חוף הים של העיר רוצ'ה במזרח המדינה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
חוף הים של העיר רוצ'ה במזרח המדינה(צילום: shutterstock)

המקום בו הכל התחיל: אכסניית "ואליזס" ברוצ'ה ()
המקום בו הכל התחיל: אכסניית "ואליזס" ברוצ'ה
 

ע' מספרת עוד פרט שלא היה ידוע קודם לכן. באותו יום בו הזמינו את מקום הלינה בעיר רוצ'ה שלבסוף סירב לארח אותם, נאלצו השניים להישאר במקום בו שהו עד אותה נקודה. "הם נשארו בסוף לישון עוד כמה לילות בחוף לה פלומה שבאורוגוואי ולא המשיכו בטיול כמתוכנן לרוצ'ה, בגלל אותה תקרית והסירוב שקיבלו ברגע האחרון", מספר ברדוש לאחר שהתעדכן בפרטים אמש. כעת, מספר יול כי השניים נמצאים כבר בדרך לברזיל. 

המקומיים באורוגוואי הציעו לזוג להתארח אצלם, מונטווידאו הבירה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
המקומיים באורוגוואי הציעו לזוג להתארח אצלם, מונטווידאו הבירה(צילום: shutterstock)

"רק תפוח רקוב אחד בסל"

"מדובר באחת המדינות הכי פתוחות שיש, שמקבלת תיירים מכל העולם ועם אנשים מאוד נחמדים", כך אומר הבוקר דורון אורביץ, מדריך טיולים באורוגוואי בריאיון לאולפן ynet.

חסימה להזמנה: עמוד המקום בבוקינג לאחר פניית ynet (מתוך אתר בוקינג) (מתוך אתר בוקינג)
חסימה להזמנה: עמוד המקום בבוקינג לאחר פניית ynet(מתוך אתר בוקינג)
 

על המקרה המדובר סביב אותו זוג ישראלי אמר אורביץ כי "זה עניין שלא מתקבל על הדעת בשום פנים ואופן. מדובר בגזענות ובאנטישמיות. אבל אני חושב שבעלי המלון הספציפי הוא רק תפוח רקוב אחד בסל. 99 אחוזים מהישראלים שמגיעים לנפוש ולבלות באורוגוואי ובמלונות הפזורים על רצועת החוף במדינה – מאוד מרוצים כאן". אורביץ עובד כמדריך בחברת הטיולים "אורוגוואי-טריפ", כך שיוצא לו להכיר לא מעט תיירים מישראל בפרט ומהעולם בכלל ולהסתובב יחד איתם במקומות התיירותיים במדינה.

דורון אורביץ, מדריך טיולים באורוגוואי  (צילום: shutterstock)
דורון אורביץ, מדריך טיולים באורוגוואי (צילום: shutterstock)
 

בנוסף לאורביץ, שוחחנו עם מספר צעירים ישראלים שמטיילים כעת במדינה הדרום אמריקנית. לדבריהם, הם לא חשים בשינוי לרעה מאז הפרשה המדוברת וכי כולם מקבלים אותם בסבר פנים יפות.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
העיר רוצ'ה, אורוגוואי
צילום: shutterstock
מומלצים