העוגה האמריקנית: עד כמה הישראלים אוהבים לטוס לארה"ב?
יותר יעדים בארצות הברית נפתחים עבור הקהל הישראלי בשנים האחרונות ונראה כי הביקוש רק הולך וגדל. אז אילו חברות שולטות בקווים הישירים מנתב"ג אל שדות התעופה במדינה הצפון אמריקנית ומי החברה שאיתה הנוסעים הכי מעדיפים לטוס?
חלוקת העוגה האמריקנית על ידי שלוש חברות התעופה המבצעות טיסות ישירות מתל אביב אל ארה"ב מלמדת כי חברת אל על מחזיקה, בחישוב שנתי, כ-52 אחוזים בקווים והיא מפעילה טיסות ליותר יעדים בארה"ב מאשר שתי חברות התעופה האחרות.
כיום שלוש חברות מפעילות טיסות ישירות בין ישראל לארצות הברית: אל על, יונייטד איירליינס ודלתא. על פי נתונים שפרסמה השבוע רשות שדות התעופה, בקו בין שני היעדים טסו בינואר 2018 130,327 נוסעים בטיסות ישירות.
חברת אל על הטיסה 50.65 אחוזים מהם. זאת כשהיא מפעילה טיסות לנמל התעופה קנדי (JFK), לנמל התעופה בניוארק, לבוסטון, ללוס אנג'לס ולמיאמי. חברת יונייטד הטיסה 36.93 אחוזים מהנוסעים. החברה מבצעת לישראל טיסות מניוארק ומסן פרנסיסקו. שאר הנוסעים, קצת מעל 12 אחוזים, טסו בחברת דלתא איירליינס שטסה לישראל רק משדה התעופה קנדי.
הנתונים של רשות שדות התעופה מלמדים כי בשנת 2017 טסו בקו בין ישראל וארה"ב (טיסות ישירות) 1,540,501 נוסעים. 801,309 מהם (52.14 אחוזים) טסו בחברת אל על.
יונייטד הטיסה בשנת 2017 בקו ישראל-ארה"ב 541,213 נוסעים, גידול של 25 אחוזים בהשוואה לשנת 2016. רובו נובע מהפעלת הקו לסן פרנסיסקו. חברת דלתא איירליינס הטיסה כ-196 אלף נוסעים, ירידה של קרוב ל-15 אחוזים בהשוואה לשנת 2016.
בכל הקשור לנמלי התעופה של ניו יורק וניוארק, מתברר מהנתונים כי בקו בין נתב"ג ונמל התעופה קנדי שולטת אל על ב-70 אחוזים מתנועת הנוסעים בטיסות ישירות והשאר מבוצעות על ידי חברת דלתא. לעומת זאת בקו בין נתב"ג לשדה התעופה ניוארק שולטת חברת יונייטד ב-70 אחוזים מנתח השוק והשאר מבוצעות על ידי חברת אל על.
חברת אל על החלה להפעיל טיסות למיאמי בנובמבר 2017 ובחודש נובמבר הקרוב היא תתחיל להפעיל טיסות גם לסן פרנסיסקו ותתחרה על יעד זה עם חברת התעופה יונייטד איירליינס שהחלה להפעיל את הקו באפריל 2016 עם שלוש טיסות שבועיות. לאחר מכן עברה יונייטד תוך זמן קצר לטיסה יומית והטיסה בשנת 2017 138,337 נוסעים בקו זה.