שתף קטע נבחר

חדש בנתב"ג: שתי דלתות עלייה למטוס

לראשונה יוכלו מטוסים רחבים להוריד ולהעלות נוסעים בו-זמנית דרך שרוול כפול

השרוול הכפול בפעולה (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
השרוול הכפול בפעולה(צילום: דני שדה)
 

היסטוריה בנתב"ג: טיסה של חברת "בריטיש איירווייס" מלונדון לתל אביב התחברה לשרוול כפול. מעכשיו יוצב נמל התעופה המקומי בשורה הראשונה עם נמלי תעופה בעולם שמאפשרים למטוסים רחבי גוף להוריד ולהעלות נוסעים בעת ובעונה אחת, דרך שתי דלתות.

  

טקס חניכת הזרוע הרביעית    (צילום: עידו ארז)

טקס חניכת הזרוע הרביעית    (צילום: עידו ארז)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

לפני כשבועיים נחנכה בנמל התעופה הזרוע הרביעית (E), שנקראת על שמו של שר התחבורה ויו"ר רשות שדות התעופה לשעבר חיים קורפו. בזרוע החדשה יש שמונה שרוולים, ובכל אחד מהם יש גשר-אוויר אחד שמתחבר לדלת המטוס וממנו עולים או יורדים הנוסעים. בשונה מכל שאר הזרועות בנתב"ג, בזרוע זו יש שלושה שרוולים שבהם יש שני גשרי אוויר. לראשונה בנמל התעופה גשרי האוויר הם שקופים.

 (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
(צילום: דני שדה)
 

הזרוע הרביעית של נתב"ג באה לתת מענה לגידול העצום במספר הנוסעים שעוברים בנמל, ולמעשה תאפשר לחבר, בה בעת, 32 מטוסים לשרוולים שמהם ניתן לעלות למטוס. לפי הצפי, השנה יעברו בנמל התעופה בן-גוריון כ-23 מיליון נוסעים, ובשנה הבאה יעבור המספר את רף 25 מיליון הנוסעים - ונתב"ג ייכנס לקטגוריה של נמלי התעופה הגדולים בעולם.

 

בפרויקט הקמת הזרוע הרביעית וחניות בסביבתה הושקעו כ-700 מיליון שקל. בזרוע זו יופעלו חנויות דיוטי פרי, טרקלין אח"מים ומתחם מזון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
השרוול הכפול בפעולה
צילום: דני שדה
מומלצים