שתף קטע נבחר

לפני פסח: בוטל התשלום בכניסה לחוף בית ינאי

שתי בשורות לחובבי החופים לקראת החג: חוף בית ינאי יהיה פתוח חינם לכל מי שיחפוץ, החוף שבשמורת טבע חוף הבונים יוכרז כחוף מותר לרחצה ויהיו בו שירותי הצלה

חוף בית ינאי (צילום: Rivi Fayoun מתוך ויקיפדיה)
חוף בית ינאי(צילום: Rivi Fayoun מתוך ויקיפדיה)

החוף שבשמורת טבע חוף הבונים יוכרז לראשונה באופן קבוע כחוף מותר לרחצה על ידי משרד הפנים, והחוף שבגן הלאומי נחל אלכסנדר חוף בית ינאי ייפתח לקהל הרחב ללא תשלום. כך הודיעה הערב (יום ד') רשות הטבע והגנים. הסדרים חדשים אלו ייכנסו לתוקף כבר בעונת הרחצה הזו.

 

במיוחד לפסח: חופי ישראל ייפתחו מוקדם השנה 

 

עד כה הכניסה לחוף בית ינאי בחורף עלתה 10 שקלים לרכב, ביום חול בקיץ 24 שקלים לרכב ובשבתות וחגים 33 שקלים לרכב. ההסדרים החדשים קודמו על רקע חוות דעת משפטית של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, אשר הסדירה את הנושא לאחר מסכת דיונים ארוכה שהתנהלה בין רשות הטבע והגנים, שאמונה על הגנים הלאומיים ושמורות הטבע, ומשרד הפנים, שאמון על הסדרת והכרזת החופים בישראל.

 

במסגרת זאת, חוף הבונים יזכה להכרזה כחוף מוכרז לרחצה כחלק בלתי נפרד משמורת הטבע חוף דור הבונים. זאת כבר בתחילת עונת הרחצה השנה ולמשך השנים הבאות. רשות הטבע והגנים תספק את מתקני ושירותי החוף הנדרשים, לרבות שירותי הצלה.

חוף הבונים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חוף הבונים(צילום: מוטי קמחי)

חוף הבונים. בקרוב יותר לרחצה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חוף הבונים. בקרוב יותר לרחצה(צילום: מוטי קמחי)
 

בעניין חוף בית ינאי, בהתאם לאותה חוות דעת של המשנה ליועמ"ש ועל סמך הסכמות עם מועצה אזורית עמק חפר ועם משרד האוצר על שותפות בהוצאות תפעול החוף, החל מיום שישי, 30 במרץ (ערב חג הפסח) תפתח רשות הטבע והגנים את חוף בית ינאי שבגן הלאומי למבקרים ורוחצים ללא כל עלות. זאת למעט חניון הלילה שפועל במקום, שבו תימשך גביית דמי הכניסה.

 

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, אמר כי "הסדרים חדשים אלו מבטאים את רצון הרשות זה זמן רב להבטיח את חוויית הביקור של המבקרים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים לרבות בחופים שבתוכם, זאת תוך שמירה בראש ובראשונה על בטיחות ושלומם של המבקרים והרוחצים.

 

"אנו שמחים על חוות הדעת של המשנה ליועמ"ש ועל ההסכמות שהגענו עם משרדי הפנים והאוצר תוך שמירה על ערכי הטבע. יחד נפעל לממש את ההחלטות למען הסביבה, המבקרים והקהל הרחב".

 

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "פתיחת חוף בית ינאי חינם אין כסף היא חלק מההחלטה החשובה שקיבלתי - לפתוח את חופי ישראל לציבור הרחב בחינם, כדי לאפשר לכולם, גם למשפחות מעוטות היכולת, ליהנות ממשאב הטבע האדיר שלנו. אני מברך על כך שחוף בית ינאי ייפתח כבר לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה, להנאת כולם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Rivi Fayoun מתוך ויקיפדיה
חוף בית ינאי
צילום: Rivi Fayoun מתוך ויקיפדיה
מומלצים