שתף קטע נבחר

הזמינו מקום: מלון החלל הראשון פתוח להרשמה

חברת אוריון ספאן האמריקנית הודיעה כי בסוף שנת 2021 תשגר תחנת חלל שתשמש מלון יוקרה בגובה של 321 קילומטרים מעל פני כדור הארץ. כמה זה עולה ואיך נרשמים – כל הפרטים

אוריון ספאן אורורה סטיישן  מלון חלל (קרדיט: Orion Span)
האם כך ייראה מלון החלל הראשון?(קרדיט: Orion Span)
המירוץ לתיירות החלל: אוריון ספאן (Orion Span), חברת סטרט אפ אמריקנית שעוסקת בתעופה ובחלל, הציגה לפני כמה ימים בכנס חלל שנערך בסן חוזה שבקליפורניה מודל של מלון החלל שהיא בונה, אורורה סטיישן (Aurora Station), והודיעה שהוא כבר פתוח לקבלת הזמנות.

 

לסיפורים מעניינים נוספים היכנסו לפייסבוק של ערוץ החופש

 

למעשה מדובר בתחנת חלל שיכולה לארח שישה בני אדם – ארבעה תיירים ושני אנשי צוות. התחנה תשוגר, לפי התכנון, בסוף שנת 2021, ותארח את התיירים הראשונים בשנת 2022.

 

בהודעה לתקשורת שפרסמה החברה נמסר כי תיירי החלל יחיו כמו אסטרונאוטים במשך 12 ימים שבהם ירחפו בגובה של 321 קילומטרים מעל פני כדור הארץ, יחוו חיים ללא כוח משיכה, יראו את אורות הצפון ואורות הדרום וייקחו חלק במחקרים, כגון גידול מזון בחלל.




אוריון ספאן אורורה סטיישן  מלון חלל (קרדיט: Orion Span)
בהחלט לא "קלאב מד". הדמייה של המלון(קרדיט: Orion Span)
  

המלון יקיף את כדור הארץ בכל 90 דקות, מה שאומר שתיירי החלל יזכו לצפות ב-16 זריחות ושקיעות בכל יממה. מדובר כמובן בעסק יקר מאוד. הזמנה לאדם אחד עולה 9.5 מיליון דולרים. דמי הרישום כדי להיכנס לרשימת ההמתנה עומדים על לא פחות מ-80 אלף דולר. להרשמה - הקליקו.

 

ברגע שהתחנה תהיה לקראת פתיחה, החברה תיצור קשר עם האורחים כדי לקבוע תאריכים סופיים. תיירי החלל יעברו תקופת הכשרה של שלושה חודשים. בשלב הראשון ההכשרה תיעשה מרחוק דרך האינטרנט ולאחר מכן במתקן מיוחד ביוסטון. בסוף התהליך, בתחנת החלל עצמה, יזכה התייר לתעודת הסמכה של אסטרונאוט אוריון ספאן.

 

באתר "ספייס קום" ציינו כי אורכו של המלון יהיה 13.3 מטרים ורוחבו 4.3 מטרים. עוד צוין כי עדיין לא ברור איך המלון ואורחיו יגיעו לשייט בחלל, זאת מאחר והחברה עדיין לא אישרה כי הגיעה לסיכום עם גורם כלשהו שישגר את התחנה לחלל. אם הכל כן יילך כמתוכנן עם הזמן תשגר החברה מלון נוסף שיתחבר לתחנת החלל המודולרית.

אוריון ספאן אורורה סטיישן  מלון חלל (קרדיט: Orion Span)
וכך זה ייראה אם יחובר מלון נוסף(קרדיט: Orion Span)
 

ניסוי מוצלח לספינת החלל של ברנסון 

בתוך כך, ביום חמישי ספינת החלל SpaceShipTwo שאותה פיתחה חברת Virgin Galactic של ריצ'רד ברנסון, ושאמורה גם כן להסיע בעתיד תיירים לחלל, ביצעה ניסוי מוצלח, זאת לאחר שהניסוי הקודם בסוף אוקטובר 2014 הסתיים בהתרסקות ובמותו של אחד הטייסים ופציעתו הקשה של השני.

 

 

ספינת החלל המריאה על גבי מטוס מעל סיירה נאבדה ושוחררה ממנו מעל מדבר מוהאבי, כשהיא בגובה של 46,500 רגל (15 ק"מ). בשלב זה הופעלו המנועים הרקטיים במשך 30 שניות וספינת החלל הגיעה למהירות של 1.87 מאך ולגובה של 84,000 רגל. לאחר מכן נחתה ספינת החלל בשלום כמתוכנן. כך מסרה החברה.

 

החברה של ברנסון עדיין לא הודיעה מתי תתחיל להסיע נוסעים בספינת החלל, אך ההערכה שהמחיר יהיה 250 אלף דולר לאדם. על-פי התכנון, ספינת החלל תיקח תיירים לגובה של 100 ק"מ מעל פני כדור הארץ, גובה שבו הם יוכלו לראות את כדור הארץ וגם להיות במצב של חוסר כוח משיכה.

 

בעבר דווח כי כמה מעשירי העולם ואושיות תרבות ומדע רכשו כרטיסים לטיסות העתיד לחלל, בהם טום הנקס, אשטון קוצ'ר, בראד פיט, אנג'לינה ג'ולי וקייטי פרי. הזמרת ליידי גאגא הודיעה כי היא מתכוונת להופיע בחללית SpaceShipTwo - בחלל. בסך הכול, יותר מ-700 בני אדם נרשמו לטיסות הראשונות לחלל שהיא אמורה לקיים אם וכאשר תיכנס לשימוש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: Orion Span
מלון החלל הראשון, הדמייה
קרדיט: Orion Span
מומלצים