צפו: האוהל היוקרתי שהוקם במכתש רמון עבור תיירים מחו"ל
במסגרת פרויקט חדש של משרד התיירות לעידוד תיירות במדבר ובדרום הארץ - תיירים מאירופה שזכו בתחרות יגיעו לארץ לחופשה על חשבון המשרד. חלק ממנה יעבור באוהל יוקרתי שהוקם באמצע המדבר במיוחד עבורם. כך זה נראה
אם תעברו בימים הקרובים באזור מכתש רמון ותיתקלו באוהל גדול באמצע שום מקום תיכנסו להגיד שלום לתיירים שיתארחו בו. מדובר באוהל יוקרתי (גלאמפינג) שהוקם ביומיים האחרונים במסגרת פרויקט חדש שנועד להגדיל ולעודד תיירות מדבר בדרום הארץ, הפרויקט נקרא "Pop Up Oasis" והוא תוצאה של שיתוף פעולה בין מועצה מקומית מצפה רמון למשרד התיירות.
הפרויקט היה מלווה בתחרות שהתקיימה באירופה ברשתות החברתיות, במשך שבועיים בין 8.3 עד 22.3 במדינות גרמניה, איטליה, פולין, ספרד, שבדיה ופינלנד. במהלך התחרות התבקשו הגולשים לכתוב למה מגיעה דווקא להם חופשה בישראל. כשהפוסטים שיקבלו את כמות החשיפה והאינטראקציה הגבוהה ביותר ברשתות החברתיות יזכו.
בתחרות לקחו חלק מעל 13 אלף משתתפים ורק חמישה מהם ניצחו, המנצחים, שחלקם כבר החלו להגיע ביממה האחרונה, ישהו כאן יחד עם כתבים זרים שיגיעו לסקר את האירוח. בין הפוסטים המנצחים היה זה של PA Hermansson משבדיה אשר כתב: "זאת תהיה חוויה ממש מגניבה, אולי ירח דבש מאוחר מאוד עבורי ועבור אשתי". פוסטים זוכים נוספים הגיעו מגרמניה ומפולין.
הפרס בתחרות הוא חוויית תיירות יוקרתית מותאמת אישית בישראל: חמשת הזוכים חווים יחד עם בנות ובני זוגם את הנגב, כאורחי משרד התיירות, במשך שלושה ימים של חופשה הכוללת טיסות לישראל. חלק מהזמן הם יתארחו בגלאמפינג - האוהל המפנק בטבע, ללילה אחד וכחלק מהחוויה התיירותית המדברית, גם יטעמו מאכלי גורמה וייהנו מאטרקציות מקומיות שמציע המדבר כמו מסלול טיול וסגוואי ליד המכתש ואפילו ערב עם פויקה.
האוהל הוקם לבקשת תיירות הר הנגב על ידי גלמפינג ישראל וBasic Studio ויתועד על ידי תיירים מכל העולם שיגיעו להתנסות בגלאמפינג המדברי. בתוך האוהל שעוצב בעיצוב ישראלי מקומי ישנן פינות ישיבה מעוצבות, מטבחון מאובזר חיצוני לאוהל, מיטות זוגיות, מיני בר, פינת מדורה ואיך לא - גם WIFI. אם חשבתם להגיע לאזור כדי להתארח בו גם אז תיאלצו לעשות פרסה כי האוהל מיועד רק לתיירים נכנסים (לא מהארץ) ויפורק בעוד כשבועיים.
החופשה בה זכו חמשת המנצחים בתחרות תכלול גם טיולים רגליים במסלולים במדבר, רכיבה על אופנים וטיול ג'יפים במכתש רמון. כמו כן, תצפית כוכבים וביקור בפארק תמנע, קיבוץ קטורה, עין עבדת ושדה בוקר.
כחלק מהחוויה, הזוכים גם ילונו בבתי אירוח טיפוסיים במדבר. הנגב מצטרף לערים תל אביב, ירושלים ואילת והופך לאחד ממותגי התיירות אותם מקדם המשרד באירופה. כבמשרד טוענים כי הנגב מציע לתיירים יתרון של נופש קיצי בחורף במרחק טיסה קצר.
הקמפיין עצמו הושק ביריד התיירות ITB בברלין השנה, על ידי מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי שאמר: "כדי ליישם את חזון התוכנית להבאת מאות אלפי אירופאים בחורף למדבר, משרד התיירות תומך ביזמים ומפתח תשתיות תיירותיות שיאפשרו חוויית רכיבה על אופנים ושבילי הליכה, וכן בהקמת תשתיות ללינה ולאירוח ברמות שונות. פיתוח האזור יאריך את שהות התיירים ויתרום לכלכלת הנגב והערבה".
לדברי הלוי, מתחילת עונת החורף הנוכחית, בעקבות התמריצים שמעניק משרד התיירות לחברות תעופה, נחתו בשדה התעופה בעובדה עד כה יותר מ-124 אלף תיירים שהכניסו למשק כ-600 מיליון שקלים.
בנוסף, משרד התיירות גם הודיעה הבוקר (ג') כי חודש מרץ האחרון שבר עוד שיא מבחינת כניסות תיירים לארץ. במרץ 2018 נכנסו לישראל 393 אלף תיירים, עליה של כ-34 אחוזים ביחס לחודש מרץ 2017 ועלייה של 63 אחוזים ביחס למרץ 2016. ההכנסות מתיירות במרץ השנה נאמדות ב-2,036,810,000 שקלים.