מחאת מיץ העגבניות שהכניעה את יונייטד איירליינס
חברת התעופה האמריקנית הפסיקה להגיש בטיסות קצרות את המיץ שהופך למבוקש לאחר שהמטוס ממריא. הנוסעים לא עברו על כך בשתיקה - וההנהלה חזרה בה
חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס הפסיקה בשבוע שעבר להגיש מיץ עגבניות בטיסות פנימיות שאורכן פחות מארבע שעות. בעקבות המהלך פרצה מחאה ברשתות החברתיות שגרמה לחברה לשנות את החלטתה.
לסיפורים מעניינים נוספים היכנסו לפייסבוק של ynet חופש
ב"טלגרף" הבריטי דווח כי בנוסף להסרת מיץ העגבניות מהתפריט, החברה הפסיקה להגיש בטיסות הקצרות גם ספרייט זירו, וויסקי ג'ים בים וקוניאק קורוואזיה, אך קיצוצים אלה עברו ללא התנגדויות משמעותיות.
"אתם אומרים עגבניות", נכתב בציוץ שפרסמה החברה, "אנחנו אומרים שאנחנו שומעים אותכם. מיץ העגבניות הוא כאן להישאר".
הציוץ של חברת יונייטד איירליינס
You say tomato. We say, we hear you. Tomato juice is here to stay. #letscallthewholethingoff https://t.co/R6QskrYE8i
— United Airlines (@united) May 10, 2018
בהודעה רשמית שפרסמה מסרה יוינייטד איירליינס: "אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יידעו שאנחנו מעריכים ומחשיבים אותם ושאנחנו מקשיבים. הלקוחות שלנו אמרו לנו שהם לא מרוצים מהסרת מיץ העגבניות, אז אנחנו מחזירים אותו למטוסים".
"אין מיץ עגבניות במטוס??????!!!!! מה אתם עושים יונייטד איירליינס???? כולם יודעים שמיץ עגבניות טעים יותר באוויר!!!!". אחד מציוצי המחאה נגד המהלך.
No Tomato Juice on a plane??????!!!!! What are you doing United Airlines???? Everyone knows tomato juice is so much better in the air!!!! @united pic.twitter.com/J4YN6C0nmi
— Jaime Pulfer (@Pulfer680News) May 10, 2018
"אם המחיר שלכם שווה למתחרים, אעדיף את חברת התעופה שמגישה מיץ עגבניות".
Seriously @united, you are ditching tomato juice on your flights??? I’ve always been a united guy and will book based on price, but if your price is equal to your competitor, the airline serving the tomato juice will get my business! #Mottsorbust
— Jason Chase (@chasing_jason) May 9, 2018
בכתבה שפורסמה ב"טלגרף" ציינו כי זה לא מפתיע שהסרת מיץ העגבניות עוררה תרעומת בקרב הנוסעים. ב-2013 חברת לופטהנזה הודיעה כי היא מתקשה להסביר מדוע נוסעים שותים כל כך הרבה מיץ עגבניות בטיסותיה (1.8 מיליון ליטרים בשנה ליתר דיוק).
בעקבות כך מכון המחקר הגרמני פראנהופר ערך ניסוי שנועד לבדוק אם ההנאה משתיית מיץ עגבניות משתנה באוויר. משתתפי הניסוי הוכנסו לגוף של מטוס נוסעים ובו תנאים מדומים של לחץ אוויר ורעשי טיסה.
בזמן שהתנאים דימו ישיבה במטוס על הקרקע אנשים העניקו למיץ העגבניות ציון משוב שלילי ותיארו אותו כעבש ומיושן. אך כשעורכי הניסוי דימו תנאי טיסה דברים השתנו והנבדקים החלו לתאר את המיץ כנעים ופירותי. את התופעה, כך נטען אז, ניתן להסביר במילה אחת: אוּמָמִי – הטעם החמישי האופייני למונוסודיום גלוטמט ולחומצות אמינו נוספות . ככל הנראה כשמיץ עגבניות מוגש במטוס שנמצא בגובה - עם כל התנאים הקשורים בכך - מתחדד בו אותו טעם ולכן הוא פופולרי בקרב הנוסעים.