שתף קטע נבחר

חודש הגאווה: אלה הפסטיבלים והחגיגות השווים בעולם

מוושינגטון, דרך רומא ועד לברלין - ריכזנו עבורכם את אירועי הגאווה השמחים ביותר למקרה שמצעד הגאווה בתל אביב ישאיר לכם טעם של עוד

מצעד גאווה (צילום: shutterstock)
חוגגים בגאווה מסביב לעולם(צילום: shutterstock)

מצעד הגאווה בתל אביב, שיתקיים ביום שישי, צפוי למשוך מאות אלפי חוגגים, בהם רבבות של תיירים מחו"ל. אירוע הגאווה התל אביבי נחשב לאחד האהובים ביותר על קהילת הלהט"ב הבינלאומית, אבל בעולם יש עוד שלל אירועי גאווה גדולים ומושקעים וזה זמן טוב להיזכר בכמה מהם.

 

Capital Pride: וושינגטון

בדיוק באותו סוף שבוע שבו תל אביב תחגוג גאווה, גם בבירה האמריקנית יחגגו. החגיגות בוושינגטון נמשכות סוף שבוע שלם וייפתחו במסיבת "אדמה, רוח, נצנצים ואש" ביום שישי בערב. יום שבת ייפתח במסיבת רחוב ענקית ואחריה יתקיים מצעד הגאווה. החגיגות יימשכו גם לתוך יום שבת עם פסטיבל גאווה צבעוני, ויסתיימו במופע מוזיקלי ומסיבת זריחה.

 

מתי: 10-7 ביוני. לפרטים נוספים – הקליקו

 

 

LA Pride Week: לוס אנג'לס

עוד בארצות הברית, שבוע הגאווה של לוס אנג'לס התחיל ממש עכשיו – ויגיע לשיאו ממש אחרי המצעד בתל אביב. חגיגות שבוע הגאווה יסתיימו בפסטיבל גאווה בן יומיים שיכלול מסיבות והופעות מוזיקה של כוכבת ה-R&B קלאני וכוכבת הפופ טובֶה לוּ, בנוסף לעשרות זמרים אחרים. למחרת יתקיים מצעד הגאווה בשדרות סנטה מוניקה שבווסט הוליווד.

 

מתי: 10-9 ביוני. לפרטים נוספים – הקליקו

 

 

מי שמעוניין בחגיגות גאווה אמריקניות יוכל להגיע גם לפסטיבל הגאווה בניו אורלינס ב-10-8 ביוני, או לאירועי הגאווה בניו יורק ב-24 ביוני.

 

Rome & Milan Pride: איטליה

מי שלא רוצה להרחיק עד ארה"ב ומחפש משהו קרוב, יוכל להצטרף לחגיגות הגאווה ברומא או במילאנו. אירועי הגאווה בבירת איטליה יתקיימו יום אחרי המצעד בתל אביב, ב-9 ביוני. אבל מי שלא רוצה להפסיד את החגיגה המקומית, יכול להמתין עד ה-22 ביוני ולהצטרף לחגיגות שבוע הגאווה במילאנו – ששיאו ב-29-28 ביוני עם הקמת "כיכר הגאווה".

 

 

Zurich Pride: ציריך

העיר הגדולה ביותר בשווייץ מציעה השנה שבוע גאווה שלם של חגיגות שיחלו ממש אחרי החגיגות של תל אביב – ב-8 ביוני. החגיגות יגיעו לשיאן בפסטיבל גאווה בן יומיים שבו יופיעו זמרים רבים – אחת מהן היא לא אחרת מאשר נטע ברזילי שלנו. את החגיגות יקנח מצעד הגאווה של העיר.

 

מתי: 16-15 ביוני. לפרטים נוספים – הקליקו . 

 

 

Mado & BCN Pride: ספרד

פסטיבל הגאווה של מדריד הוא כנראה אירוע הגאווה הבולט ביותר באירופה, והוא מושך אליו תיירים רבים מרחבי היבשת ומחוצה לה. פסטיבל "Mado" יתקיים זו הפעם ה-18 ברחוב הראשי של הבירה הספרדית ויציע שבוע שלם של מסיבות, אירועי תרבות, ספורט והסברה – וכמובן מצעד גאווה ענק שבו צפויים להשתתף כשני מיליון בני אדם.

 

 

מתי: 7 ביולי. לפרטים נוספים – הקליקו . 

 

מלבד מדריד, ספרד מציעה חגיגות גאווה גם בברצלונה, עם פסטיבל BCN Pride ב-30-29 ביוני. כמו כן, גם באי הספרדי איביזה יתקיימו חגיגות גאווה עם מסיבות מטורפות ב-16-13 ביוני.

 

Christopher Street Day: ברלין

אם יש עיר שיכולה להתחרות בשובבות של תל אביב זו כנראה ברלין. ברלין מסתפקת בחגיגות של יום אחד, אשר מתחילות במצעד גאווה במרכז העיר ומסתיימות באירוע גאווה ענק מול שער ברנדנבורג. האירוע עצמו יכלול הופעות מוזיקה ומסיבת רחוב גדולה.

 

מתי: 28 ביולי. לפרטים נוספים – הקליקו . 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
גאווה מסביב לעולם
צילום: shutterstock
מומלצים