שתף קטע נבחר

וויזאייר: "ממשלת ישראל מקשה עלינו להתרחב"

מנכ"ל חברת הלואו קוסט ההונגרית אמר כי הם רוצים להגדיל את הפעילות בארץ, אבל ממשלת ישראל מערימה קשיים. המרוויחים מהקמת בסיס פעולה מרכזי: וויזאייר, מדינת ישראל ונתב"ג. המפסידים: חברות התעופה הישראליות

 

קבלת המטוס ה-100 בשדה התעופה בבודפשט    (צילום: דני שדה)

קבלת המטוס ה-100 בשדה התעופה בבודפשט    (צילום: דני שדה)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ממשלת ישראל מעכבת את בקשתה של חברת וויזאייר להקים בסיס פעולה מרכזי (Airline hub) בנתב"ג, ובכך מונעת ממנה להרחיב את פעילותה בארץ. כך אמר אתמול מנכ"ל חברת וויזאייר ההונגרית, יוזף ואראדי, באירוע לרגל קבלת המטוס ה-100 שלה.

  

כיום וויזאייר טסה ליותר יעדים מישראל מכל חברת תעופה זרה אחרת. "ישראל היא שוק גדול וחשוב מאוד עבורנו, אבל הלוגיסטיקה בעייתית מאוד", אמר ואראדי. "הטיסות מחלק מיעדי מרכז אירופה הן ארוכות עבור סוג הפעילות שלנו, ולכן אנחנו חייבים לפתוח בסיס בתל אביב. כבר תקופה ארוכה אנחנו מקיימים שיחות עם הממשלה, אבל לא ממש מתקדמים".

 

לדבריו, מהפכת השמיים הפתוחים בישראל אינה מלאה. "אם נוכל להקים בסיס בישראל זה ישנה את כל הפעילות שלנו". להערכתו, בין הסיבות לכך שהחברה אינה מקבלת אישור לפתוח בסיס בישראל: השפעה על חברות התעופה הישראליות ונושאי ביטחון.

מנכ
המטוס ה-100 של חברת וויזאייר(צילום: דני שדה)
   

הקמת בסיס פעולה מרכזי (שנקרא גם בקיצור "האב") בתנב"ג מאפשרת לחברת תעופה להחנות מטוסים בנמל התעופה בזמנים שהיא בוחרת ולהלין במקום צוותים טכנים לצורך עבודות תחזוקה. הקמה של האב תאפשר לחברת התעופה להפעיל עוד קווים ישירים ליותר מדינות ללא צורך לטוס כל פעם למדינת המוצא שלה.

 

במקרה כזה גם מדינת ישראל תרוויח מפתיחת קווים נוספים שיגדילו את כמות התיירים הנכנסים והפיכה ליעד לטיסות קונקשן שמניבות רווח לנמל התעופה ולמדינה. המפסידות מהקמת האב הן כמובן חברות התעופה האחרות באותה מדינה. יתרונות נוספים לפתיחת האב הם חיסכון בכוח אדם עבור החברה שיכולה להפעיל טייסים וצוות אוויר וקרקע מקומיים מאותה מדינה.

 

וויזאייר פועלת בישראל כבר חמש שנים ומפעילה טיסות לאילת ולתל אביב מ-16 מדינת באירופה. בשנת 2017 היא הטיסה בקו מישראל ואליה כ-700 אלף נוסעים.

מנכ"ל וויזאייר יוזף ואראדי (צילום: דני שדה)
מנכ"ל וויזאייר יוזף ואראדי(צילום: דני שדה)

"לא מתכוונים לרכוש את אליטליה"

ואראדי התייחס לעליית מחירי הדלק ואמר כי אם הם ימשיכו לעלות לא תהיה ברירה וגם מחירי הכרטיסים יעלו. "אין ספק שהתייקרות הדלק תשפיע על התעשייה, אבל אנחנו חברה יעילה ולכן נוכל להמשיך ולהישאר תחרותיים".

  

ואראדי הכחיש את הפרסומים לפיהם וויזאייר בוחנת אפשרות לרכוש את אליטליה. "אין לנו כוונה לרכוש אותה, אבל אנחנו בהחלט רוצים להיכנס לשוק האיטלקי. אם תהיה הזדמנות, נשמח לפעול שם. אליטליה היא חברה לא רווחית, לא יעילה ומלאה בבעיות, ולא נראה לי שיש מישהו שבאמת מוכן לרכוש אותה", אמר.

 

לחברת וויזאייר יש כאמור מאה מטוסים והיא הזמינה עוד 268 מטוסים שיסופקו לה על ידי חברת איירבוס עד שנת 2026. באותה שנה החברה מתכוונת להגיע למאה מיליון נוסעים בשנה, לבצע 600 אלף טיסות בשנה ולהפוך לחברת התעופה החמישית בגודלה באירופה.

 

ממשרד התיירות נמסר כי פתיחת בסיס פעולה מרכזי בנתב״ג היא בתחום משרד התחבורה בלבד. ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה

 

בהכנת הידיעה השתתפה שירי הדר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
המטוס ה-100 של חברת וויזאייר
צילום: דני שדה
מומלצים