שתף קטע נבחר

תיירות בצל העכברת: "פגיעה רוחבית בכל הצפון, זה לא נגמר בגולן"

בסוף השבוע פחתה תנועת המטיילים בצפון בשל חשש מהמחלה הזיהומית. מנהל אגף תיירות גולן שוחח עם אולפן ynet מאתר קיאקים שומם: "אל תיכנסו למים איפה שאסור, אבל יש הרבה דברים אחרים שאפשר לעשות". מתחילת יולי נרשמה צניחה של כ-30% בתפוסה בצימרים ובאתרי הנופש בצפון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

 

 

"אנחנו פה באתר אבוקיאק בפארק הירדן שמעסיק עשרות עובדים. כל יום יורדים פה מעל אלפיים איש פה למים – והיום אין נפש חיה. זה אולי נשמע דרמטי, אבל זאת המציאות. יש פה פגיעה רוחבית. אבוקיאק, חדרי לינה ואטרקציות נוספות – כל הצפון. זה לא נגמר בגולן". כך אמר הבוקר (יום א') שמוליק חזן מנהל אגף תיירות גולן שהתייחס לנזקים שנגרמים לענף התיירות בגולן ובצפון כולו בעקבות התפרצות מחלת העכברת.

 

פה אין עכברת - איפה כן אפשר לטייל בגולן

משרד הבריאות: אלו הצעדים למיגור העכברת

 

היום נערך דיון חירום במשרד הבריאות בנושא התפרצות העכברת. עד כה דווח למשרד על 253 מקרים חשודים כלפטוספירוזיס (עכברת). סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עדכן את מספר הנדבקים בעכברת ואמר כי כעת הוא עומד על 42 בני אדם.

 

משרד הבריאות מזהיר לא להיכנס למים או לאדמה רטובה ממי הנחלים הבאים: יהודייה, זוויתן, הזאכי (שפך המשושים), המשושים, שפך דליות (המג'רסה), ג'ילבון ופארק הירדן. חזן ציין בדבריו מספר מקומות שכן אפשר לבקר בהן: "נחל אל על בדרום הגולן, המפל השחור והמפל הלבן, ואת כל נחלי הצפון – חצבני, דן, בניאס, שניר, ובריכות הקצינים".

נחל הזאכי (צילום: אביהו שפירא)
נחל הזאכי(צילום: אביהו שפירא)
 

מנהל אגף תיירות גולן מתח ביקורת על משרד התיירות. "אף אחד לא דיבר על סיוע. אפילו טלפון אחד ממשרד התיירות לא קיבלנו להזדהות, לשאול אם אנחנו צריכים משהו, משהו תקשורתי, כלום. יש זילות באזור הזה מצד ירושלים וזה מה שכואב לנו. לא מתעניינים אפילו, לא שואלים".

 

הוא סיים את דבריו במסר לציבור: "שעם ישראל ינצל את מעט הזמן שנשאר לחופשה כדי להגיע לחזק אותנו. אל תיכנסו למים איפה שאסור, אבל יש הרבה דברים אחרים שאפשר ורצוי לעשות - מסוסים וג'יפים ואופניים ושבילים רגליים, שביל הגולן וכו'".

 

כתבנו גלעד כרמלי מעדכן כי גם באתר "קיאקי מעיין הגושרים" דיווחו על פגיעה בעקבות העכברת. מאות מטיילים הגיעו אתמול לאתר כדי לשוט בחצבאני, אולם מנכ"ל האתר, זוהר קוזיקרו, ציין כי "מדובר בכמות נופשים נמוכה ביחס לחודש אוגוסט, משום בשנה שעברה פקדו את האתר מידי יום במהלך חודש זה אלפי מבקרים".

מטיילים בקייקי מעיין הגושרים (באדיבות קייקי מעיין הגושרים)
מטיילים בקייקי מעיין הגושרים, אתמול(באדיבות קייקי מעיין הגושרים)
 

הקיץ: ירידה של כ-30% בתפוסה בצימרים ובאתרי הנופש בצפון 

בתוך כך, כתבנו אמיר אלון הוסיף כי מרכז המועצות האזוריות דיווח הבוקר על ירידה של כ-30% בתפוסה בצימרים ובאתרי הנופש בצפון ביחס לתקופה המקבילה בקיץ שעבר שעבר (מתחילת יולי ועד השבוע). הסיבה לירידה בנתונים, שנאספו מרכזי התיירות במועצות הצפוניות, נעוצה לדברי יו"ר מרכז המועצות האזוריות, עמיר ריטוב, בשילוב בין מגפת העכברת, הוזלת הטיסות לחו"ל וההתמקדות של משרד התיירות בקמפיינים לעידוד תיירות בערים ולא במרחב הכפרי.

 

הנתונים בצפון הארץ מצביעים על כך שככל שהיעד צפוני יותר, הפגיעה משמעותית יותר. בדרום המצב אף קשה יותר, כשבעוטף עזה התיירות היא כמעט אפסית – נתון שעל פי הערכת ריטוב נובע מהמצב הביטחוני באזור.

נחל קיבוצים מטיילים מזג אוויר מים (צילום: אבי מועלם)
נחל קיבוצים, אתמול(צילום: אבי מועלם)
 

במכתב ששלח הבוקר ריטוב, שעומד גם בראש המועצה האזורית לב השרון, לשר התיירות יריב לוין, הוא מלין על כך ש"התיירות הנכנסת המגיעה ארצה מתמקדת בעקבות הקמפיין של משרדך בערים הגדולות, בעוד תיירות הפנים יוצאת לחו"ל, בשל הוזלת המחירים ומדיניות 'השמיים הפתוחים'. המרחב הכפרי, המונה 54 מועצות אזוריות ומתפרס על פני 80% משטח המדינה, ספג בשיא הקיץ ירידה חדה בתפוסות ובהכנסות".

 

ריטוב פונה בבקשה ללוין כי יקדם קמפיינים במרחב הכפרי לטובת תיירות הפנים והתיירות הנכנסת. "המרחב הכפרי אינו שקוף והוא נפגע פעמיים - ראשית, בשל היעדר הזמנות ישראלים, שהותירו את הצימרים ואת אתרי הנופש בתפוסות נמוכות מאוד ושנית נוכח מדיניות השיווק של משרדך בחו"ל, שמתעלם מהמרחב הכפרי של ישראל, שהינו יעד נוסף ואטרקטיבי לתיירות הנכנסת".

 

אתמול: העכברת הבריחה את המטיילים מהצפון

בהלת מחלת העכברת הובילה אתמול לירידה חדה במספר המטיילים באתרי המים בצפון. כך עולה מנתוני רשות הטבע והגנים שהגיעו לידי ynet. בחורשת טל ירד מספר המטיילים ביותר מחצי: מ-1,800 בשבת שעברה ל-800 בשבת אתמול.

 

בשמורת נחל שניר צנח מספר המבקרים מ-1,650 ל-700. בגן השלושה ירד מספרם מ-2,800 ל-1,700, בבניאס מ-970 בשבוע שעבר ל-900 בשבת הזו ובשמורת תל דן ביקרו רק 550 מטיילים לעומת 817 בשבת שעברה. בשמורת המג'רסה שנסגרה היו בשבת שעברה כ-1,300 מטיילים. כ-62 אלף בני אדם הגיעו אתמול לחופי הכינרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
נחל הזאכי
צילום: אביהו שפירא
מומלצים