שתף קטע נבחר

עונש מאסר לבעל חברה לכתיבת ביקורות מזויפות בטריפאדוויזר

בית משפט באיטליה גזר תשעה חודשי מאסר על בעלים של חברה שסיפקה שירותי כתיבת ביקורות מזויפות למסעדות ובתי מלון באתר המלצות התיירות הבינלאומי

לוגו אתר טריפאדוויזר (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
לוגו אתר טריפאדוויזר(צילום: שאטרסטוק)
 

בית משפט בעיר לצ'ה שבאיטליה גזר תשעה חודשי מאסר על בעלים של חברה בשם "פרומו סאלנטו" (PromoSalento) שהציעה שירותים של כתיבת ביקורות מזויפות על אודות מסעדות ומלונות באתר המלצות התיירות הבינלאומי טריפאדוויזר (TripAdvisor). בנוסף לעונש המאסר, התקדימי לעבירה זו, קנס בית המשפט את הבעלים של החברה ב-8,000 אירו.

 

טריפאדוויזר הסירו פוסט על אונס באתר נופש

  

בהצהרה שפרסמה ענקית התיירות באתר שלה נכתב כי בית המשפט הרשיע את האיש בחודש יוני בגין עבירות של שימוש בזהות מזויפות כדי לבצע תרמית. באתר רואים בפסיקה אבן דרך באכיפה בתחום. "כתיבה של ביקורות מזויפות בטריפאדוויזר תמיד היוותה הפרה של החוק באזורי שיפוט רבים", נמסר מאתר טריפאדוויזר. "אולם, זו הפעם הראשונה שבה אנחנו רואים אכיפה עד לנקודה של הרשעה בפלילים".

 

ענקית התיירות האמריקנית מסרה כי כמה בתי עסק באיטליה הודיעו לה כבר ב-2015 כי אדם מסוים מציע לכתוב ביקורת מזויפות בעמודים שלהם באתר. בבדיקה שערכה החברה זוהו יותר מ-1,000 ניסיונות של אותה חברה לפרסם ביקורות למאות בתי עסק. במקביל, המשטרה האיטלקית פתחה בחקירה משלה לפרשה.

 

טריפאדוויזר יירטה את הביקורות המזויפות

באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הצליחה טריפאדוויזר לזהות את הביקורות המזויפות ולחסום אותם לפני שפורסמו, או להוריד אותן זמן קצר לאחר מכן. כך מסרה החברה בהודעה שפרסמה.

 

רוב החברות שרכשו את שירותי הביקורות נמחקו מאתר טריפאדוויזר, וחלקן סומנו באדום כדי להזהיר לקוחות אפשריים כי אסור לבטוח בהן. חלק מהלקוחות של חברת הנוכלות ניסו להקטין את הנזק ולסייע לטריפאדוויזר על ידי העברה של חשבוניות ופרטי תשלום. ענקית התיירות הצטרפה להליך המשפטי כתובע אזרחי וסיפקה ראיות לתביעה.

 

במגזין התיירות טרוול אנד לייז'ר דווח כי מאז 2015 טריפאדוויזר הצליחה לסכל את פעילותן של יותר מ-60 חברות שעסקו בכתיבת ביקורות מזויפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
לוגו אתר טריפאדוויזר
צילום: שאטרסטוק
מומלצים