לעוף איתם: שרון ספקטור
שרון ספקטור הגיעה למקצוע הדיילות בשלב מאוחר יותר בחייה ובאופן די מפתיע. עם הרבה חוש הומור וטונות של כריזמה היא מעבירה איתנו טיסה קצרה ועושה לנו שיעור מזורז במונחי הטיסה. צפו בפרק הראשון של הפרויקט המיוחד בערוץ החופש החושף את עולם הדיילוּת
שם: שרון ספקטור
גיל: 46
מצב משפחתי: נשואה פלוס ילדה וחתולה.
ותק בדיילות: שנתיים
חברה: ישראייר
יעד מועדף: גנואה, איטליה
יעד מומלץ: ליסבון, פורטוגל
מעוניינים בפרקים נוספים?
ספקטור שגרה בגבעתיים היא דוגמה קצת אחרת מסיפורי הדיילות הקלאסיים. זה לא היה חלום חייה והיא נכנסה לתחום בשלב יחסית מאוחר יותר בחייה אחרי שעסקה בתחום האומנות ולמדה משחק.
איך הגעת למקצוע?
"זה היה 'אאוט אוף דה בלו' לגמרי. אני בכלל חיפשתי עבודה עם שפות, ואז פתאום קפצה לי מודעה - דיילת אוויר, אמרתי איזה יופי", וכך הגיעה ספקטור לעבוד כדיילת בחברת ישראייר.
מה זה אומר מבחינתך להיות דיילת?
"את גם קצינת ח"ן, את גם קצינת ת"ש, את גם מלצרית באוגוסט בבננה-ביץ'. פסיכולוגית, פסיכיאטרית, מגישת עזרה ראשונה". ספקטור מסבירה על מספר סוגים של תפקידי דיילוּת במטוס.
"במטוס שמסוגל להכיל 180 איש, ללא אנשי צוות, יש ארבעה דיילים. בכל טיסה עומד הפרסר שהוא מנהל השירות והבטיחות בטיסה, יש את דייל 2 - הוא נמצא במטבח האחורי, המכונה גאלי. לאחר מכן יש דייל 3 הוא אחראי על הקוקפיט - תא הטייס, עומד בקידמת המטוס ואחראי על הקשר עם הטייסים".
מה את חושבת על הנוסע הישראלי?
"בגדול הנוסע הישראלי הוא חביב, סקרן, ידידותי, שואל שאלות, לפעמים גם עונה עליהן מיד אחרי שהוא שואל אותן. בניגוד לנוסעים אירופים שהם קצת יותר, נגיד מרובעים אולי. אז נכון שאולי חוויית הטיסה היא יותר שקטה במקרים האלה, אבל מצד שני אין לך את האינטראקציה האנושית. לפעמים את מוצאת את עצמך בשעת לילה מאוחרת יושבת פה, וזה פתאום נהיה כמו ה'זר ברכבת'. אנשים חולקים סיפורים, אנשים משתפים, יש רגעים מאוד אנושיים, מאוד מרגשים".
מהן השאלות הפופולריות שאתם שומעים הרבה מצד הנוסעים?
השאלה הקלאסית היא אם יש מיץ עגבניות. אז לא. אין לנו מיץ עגבניות", מתבדחת ספקטור. "עוד שאלה שאנחנו מקבלים הרבה היא - מעל איפה אנחנו עכשיו בדיוק? ואז אני מציצה מעבר לחלון, רואה איזו שכבת עננים סמיכה כזאת ומתחתיה אדמת טרשים מפוקסלת, אין לך מושג מעל מה את עכשיו בדיוק. יש כמובן את שאלת 'מתי מגיעים?' או 'כמה זמן עוד נשאר?' זה בדרך כלל כבר קורה בשלב הבורדינג (העליה למטוס)".
מה לא יודעים על המקצוע?
"בשביל להתמיד בעבודה הזאת אתה צריך להיות טיפוס קצת אחר, קצת מיוחד, גם קצת שרוט ומאוד מאוד לאהוב את כל העולם המטורף הזה של צינור הפח המעופף הזה, בגובה 40 אלף רגל, עם חמצן מלאכותי מדוחס שמשפיע לך על המוח".
עריכת תוכן: שירי הדר ואסף קוזין | עיצוב גרפי: בן שפייר
עריכת וידאו: אסף קוזין | הפקה: מיכאלה חזני