שתף קטע נבחר

התייר ה-4 מיליון השנה בדרך לישראל

שר התיירות לוין הציב בתחילת השנה יעד של ארבעה מיליון תיירים, וכעת פחות מחודש לפני סוף 2018 ניתן לומר בוודאות שהיעד יושג. הגידול במספר התיירים שמגיעים לארץ נמשך גם בחודש שעבר, ובסך הכל מתחילת השנה עברו יותר מ-20 מיליון נוסעים בנתב"ג

תיירת סינית בים המלח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תיירת סינית בים המלח(צילום: shutterstock)
 

נמשך הגידול במספר התיירים שמגיעים לישראל : נתונים מקדמיים של תנועות הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון ושדה התעופה בעובדה, כמו גם ניתוח הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מלמדים כי היעד של 4 מיליון תיירים בשנת 2018, עליו הכריז שר התיירות יריב לוין, הושג. למעשה, על פי כל הנתונים, התייר ה-4 מיליון יגיע לישראל בשבוע השלישי של החודש והשנה צפויה להסתיים עם כניסתם של כ-4.1 מיליון תיירים.

 

עומס, עושק ורמאויות: קריאת האזהרה של בכיר בענף התיירות

  

כמו כן, יותר מ-20 מיליון נוסעים עברו בנמל התעופה בן גוריון ב-11 החודשים הראשונים של השנה ומעל מיליון וחצי נוסעים עברו בו במהלך חודש נובמבר. הגידול השנתי עומד על 10.7% ביחס ל-2017 והגידול בחודש נובמבר עומד על 7.5%. הנתונים מתייחסים לישראלים ותיירים בכניסות לישראל ויציאות ממנה.

 

כך נראית קבלת הפנים לתיירים שנוחתים בעובדה 

 

הבוקר (יום ד') תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני כניסות התיירים לישראל בחודש נובמבר 2018 והם יהיו, כצפוי, גבוהים מאלה של נובמבר 2017. גם נתוני דצמבר מלמדים על המשך גידול בכניסות התיירים.

 

בעשרת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 3.4 מיליון כניסות של תיירים לישראל. בחודשים נובמבר-דצמבר בשנה שעברה הגיעו לישראל 646 אלף תיירים. כלומר שגם אם בחודשים אלה השנה לא היה חל כל גידול, היה מספר התיירים עובר את רף הארבעה מליון שהציב משרד התיירות.

נתוני תיירות 2018 ()
 

יצוין כי בשלוש השנים האחרונות חל גידול עקבי בכניסות תיירים לישראל ובכל שנה נרשם שיא חדש, זאת לאחר ירידה שהחלה בשנת 2015 בעקבות מבצע צוק איתן.

 

את הגידול בתיירות הנכנסת אפשר לזקוף הן לפעילות השיווק והתמיכה בחברות תעופה זרות מצד משרד התיירות והן למדיניות השמיים הפתוחים שהוביל משרד התחבורה שהביאו לגידול במספר חברות התעופה שפועלות בישראל, גידול במספר היעדים וגם תחרות גדולה שתרמה לעלייה במספר התיירים ובעיקר לזינוק במספר יציאות הישראלים לחו"ל.

 

המדינות המובילות בכניסות תיירים לישראל הן ארה"ב (22% מכלל התיירים), צרפת (8.5%), רוסיה (7.8%), גרמניה (6.3%) ואנגליה (4.64%).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
תיירת סינית בים המלח
צילום: shutterstock
מומלצים