עיכוב של יממה בטיסה לוורשה
סיוט עובר על נוסעי טיסת וויזאייר מנתב"ג לוורשה משעות אחר הצהריים אתמול. תקלה בבלון החמצן של המטוס גרמה ככל הנראה לעיכובים רבים ולבסוף לביטול הטיסה. הנוסעים המתוסכלים עדיין לא מקבלים תשובות: "אנחנו שבויים של וויזאייר, אף אחד לא מעדכן אותנו". וויזאייר: "ביטחון הנוסעים והצוות הם בראש סדר העדיפויות"
טיסה של חברת וויזאייר מישראל לוורשה הייתה אמורה לצאת אתמול (ד') בשעה 20:00 מטרמינל 1. לאחר מספר רב של דחיות ועיכובים הטיסה עדיין לא יצאה, וככל הנראה לא תמריא עד השעה 18:00 היום. הסיבה? בלון חמצן.
ככל הנראה מדובר במחסור בחמצן בבלון החמצן של טיסה מספר W6 1560. "הטיסה הזאת מתעכבת מעל יממה בגלל שהם השתמשו בבלון וגמרו את כל החמצן בו", מספרת אחת הנוסעות, שלדבריה קיבלה את ההסבר הזה מנציגי החברה בנתב"ג: "אז הם התחילו לחפש בלון חלופי. אמרו שילוו בלון מהתעשייה האווירית. במשך שלוש שעות אמרו לנו שכבר יש בלון ורק צריך לקבל אישור להרכיב אותו, אבל בינתיים אין טיסה".
"כולם פה מתוסכלים, אין עם מי לדבר. בנציגות הקרקע של וויזאייר בנתב"ג גם מתוסכלים. הייתי מעדיפה שיעבירו אותי לטיסה חלופית או שפשוט ייתנו לנו תשובה סופית מה קורה, אבל אין שום איש קשר וגם צוות שירות הקרקע לא מקבל תשובות מהחברה, יש רק טלפון בחו"ל שלא עונים בו. מתסכל מאוד", אומרת אותה נוסעת.
הטיסה בוטלה או התעכבה? המדריך לנוסעים שרוצים פיצוי
ישנו לילה שלם בנתב"ג - קיבלו פיצוי של עשרות אלפי שקלים
"שבויים של חברת התעופה"
"היינו אמורים לנחות אתמול ב-23:00 בוורשה אבל היה עיכוב בטיסה, לא הסבירו לנו למה. בסוף גררו אותנו עד 1:00 בלילה, ורק כשהם עברו את חמש השעות של העיכוב הם העבירו אותנו למלונות", מסביר אורן ויסר, אחד הנוסעים בטיסה לוורשה.
"נוצר מצב שאנחנו שבויים של חברת התעופה. אנחנו לא יכולים לעזוב את הטיסה הזאת ולקחת טיסות אחרות, כי אנחנו לא יודעים אם יזכו אותנו. יש אנשים שהזמינו טיסה חזרה ביום שבת, כך ש-60% מהחופשה שלהם הלכו, ואנחנו לא רואים שום פעילות מצד החברה לנסות לעזור לנו", מוסיף ויסר.
"אמרו שמדובר ב-10 דקות עבודה"
"באנו לשמח חבר במסיבת הרווקים שלו. לא רק שבסוף נשארנו בארץ ולא טסנו, כשניסינו לשפר את המצב ולשמח אותו קצת בלילה, לאחר שיצאנו חזרה מהשדה, התבשרנו על עיכוב ביזיוני נוסף עד לשעה 15:00 של היום למחרת", מתאר שי פלג, נוסע נוסף בטיסה.
"ואז בארוחת הבוקר הודיעו על עיכוב נוסף לשעה שש בערב. אתמול אמרו לנו שמדובר בסך הכל בעשר דקות עבודה של הברגה של בלון החמצן, אבל הינה - אנחנו עדיין כאן. נפלנו בין הכיסאות. לא מדובר בחברה ישראלית שאפשר ליצור איתה קשר. אם מנסים להתקשר אליהם, כל דקת שיחה עולה 10 שקלים, ואף אחד לא מספק תשובות כרגע", אומר פלג.
ליאת קומפאס, נוסעת נוספת שנמצאת כעת בבית המלון שאליו נשלחו חלק מנוסעי אותה טיסה, אומרת כי "אין להם תשובות, אין איש קשר שמדבר איתנו, לא קיבלנו שום הודעה מאף נציג. רק שומעים מהקבלה פה במלון שאנחנו צריכות לעשות צ'ק אאוט עכשיו, אבל לא נוסעים לשדה".
הסוף עדיין לא נראה קרוב
רק בשעה 1:00 לפנות בוקר הגיעה נציגת החברה לדבר עם הנוסעים בטרמינל, והודיעה למעשה על ביטול אותה טיסה. הנציגה בישרה להם שהטיסה תצא למחרת בצהריים, ולכן הם מפנים אותם מהשדה - למלון או חזרה הביתה, לפי שיקול דעתם של הנוסעים.
עם זאת, בשעות הלילה המאוחרות יותר, לאחר שהנוסעים יצאו מנתב"ג לדרכם, הם קיבלו הודעות על עיכובים נוספים בטיסה, וכי במקום ב-12 בצהריים היא תמריא ב-15:00. לאחר מכן נודע להם שהיא תמריא ב-18:00, כאמור.
חלק מהנוסעים בטיסה "בילו" את הלילה בנתב"ג, בטענה שלהם אמרו שהטיסה תמריא ב-12:00 ולא דיווחו על יתר העיכובים. נוסעים שהגיעו היום בחזרה לשדה מדווחים כי הם רואים בלוח הטיסות שהטיסה שלהם לוורשה עם וויזאייר תמריא רק בשעה 20:00 ולא ב-18:00.
מוויזאייר נמסר: "ההמראה של טיסת W6 1560 מתל אביב לוורשה בתאריך 20 בדצמבר 2018 מתעכבת בשל טיפול נדרש במטוס. בהתאם למדיניות החברה והחוק, נוסעים שנשאו בהוצאות כספיות שנגרמו בשל העיכוב מתבקשים לשלוח קבלות דרך אתר החברה www.wizzair.com, והחברה תדאג להחזר כספי.
וויזאייר מתנצלת על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותיה, ומדגישה כי ביטחון הנוסעים והצוות הם בראש סדר העדיפויות של החברה".