שתף קטע נבחר

השלט דהוי והמטיילים נדחסים: "עניין של זמן והגשר יקרוס"

כ-150 מטיילים עברו בשבת על אחד מהגשרים התלויים בפארק נשר, זאת חרף האזהרה שהגשר מתאים ל-50 איש בלבד. מטייל שניסה להזהיר: "אנשים עיקמו פרצוף ועלו". בקק"ל אומרים כי האחריות היא על העירייה שמצידה לא רואה בעיה במצב בקיים

הגשרים התלויים בנשר (צילום: גיא גונן)
עומס מטיילים על הגשר(צילום: גיא גונן)
 

פארק קק"ל בנשר מציע אטרקציה לא שגרתית – שני גשרים תלויים באורך של 70 מטרים מעל אפיקו העמוק של נחל קטיע והחורש הים תיכוני הסבוך. הצעידה בגשרים הללו היא חוויה אשר מושכת מטיילים רבים, וכך היה גם בשבת האחרונה שהתברכה במזג אוויר נעים וחם מהרגיל לעונה.

 

הייתם עולים? גשר זכוכית חדש בסין מעורר אימה

 

עם זאת, מטיילים שפנו ל-ynet מתריעים כי רבים מהמבקרים בפארק אינם מקפידים על כללי הבטיחות – והם חוששים שהדבר עלול להוביל לאסון. "בכניסה לגשר יש שלט דהוי שמזהיר שהגשר יכול להכיל בכל רגע נתון עד 50 איש, אבל אף אחד לא טרח לקרוא את השלט והוא ממילא אינו ברור. על הגשר עברו בכמה הזדמנויות כ-150 איש צפופים ודחוסים", מספר גיא גונן מהוד השרון, שטייל במקום עם משפחתו בשבת האחרונה.

הגשרים התלויים בנשר (צילום: גיא גונן)
וכך נראה השלט שמזהיר כי הגשר מתאים לעד 50 איש בלבד(צילום: גיא גונן)

 

לטייל אל העצים היפים בישראל 

 

"אנשים נדחפו להיכנס לגשר באופן שמעורר תדהמה", הוא מוסיף. "כשניסיתי להסביר לאנשים שהם לא אחראים ולוקחים סיכון מיותר, ושכדאי לחכות שהעומס יירד – כמובן שהם עיקמו את פרצופם ועלו על הגשר".

 

גונן מציין שלמרות שמדובר במקום מאוד יפה, הוא אינו אופטימי: "זה רק עניין של זמן וצירוף של כמה תנאים – והגשר יקרוס ואסון המכביה יחזור על עצמו. חבל שנסיק מסקנות רק אחרי האסון". הוא מוסיף כי ניסה להתקשר למשרדי קק"ל במרחב צפון כדי להתריע בזמן אמת על הסכנה – אך לדבריו לא היה מענה.

 

מהקרן הקיימת לישראל נמסר בתגובה: "האחריות לתחזוקת פארק נשר שפותח על ידי קק"ל היא של עיריית נשר, שהפארק מצוי בתחומה. בשבוע שעבר התקיים סיור עם ראש העיר החדש על מנת לבחון דרכים לסיוע שלנו בטיפול יערני בפארק, ולפיתוח נוסף בעתיד. נדאג להעביר לעירייה את פרטי הפנייה".

הגשרים התלויים בנשר (צילום: Ori, ויקיפדיה)
הגשרים התלויים בנשר(צילום: Ori, ויקיפדיה)
  

מעיריית נשר נמסר בתגובה: "פארק נשר-קק"ל מתוחזק כהלכה על ידי עיריית נשר, שמשקיעה מדי שנה מאות אלפי שקלים בתחזוקת הגשרים ובניקיון הפארק. נושא בטיחות הגשרים נבדק על ידי מחלקת ההנדסה של העירייה באופן שוטף, קבוע ורציף. העלייה וההליכה על הגשרים היא בטוחה לחלוטין בהתאם להוראות הבטיחות המפורסמות בכניסה לגשר.

 

"בשבוע שעבר, קיימו ראש העיר ומנכ"ל העירייה סיור משותף בפארק עם מר עומרי בונה, מנהל המרחב של קק"ל, במטרה למצוא דרכים נוספות לשפר ולהנגיש את הפארק לציבור. בתום הסיור סוכם על תכנון הנגשה של מסלול ההליכה מהכניסה לפארק ועד אזור הגשרים, עבור בעלי מוגבלויות והורים המגיעים למקום עם עגלות. בתוך כך, נמצאת העירייה בעיצומו של תהליך לביצוע מתיחת פנים ורענון הפארק, מבחינת ניקיון, שילוט, תיקון ספסלים וכדומה, הן מהפן הבטיחותי והן מהפן האסטטי. במקביל ייבחנו אפשרויות לקיים בשיתוף קק"ל הפנינג משפחות ופיתוח של פעילויות ואטרקציות קבועות".

 

נתקלתם במחדלי בטיחות במהלך הטיול שלכם? ספרו לנו במייל האדום ונדאג להזהיר את הציבור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא גונן
מטיילים נדחסים על הגשר התלוי בנשר
צילום: גיא גונן
מומלצים