זה הצילום הזוכה בתחרות הצילומים הגדולה
כ-250 צילומים נשלחו אלינו לכבוד תחרות הצילום של תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM. צפו בראיון עם הזוכה ובכל הצילומים שהגיעו לשלב הגמר
צילום מרהיב של ים המלח שצילם עידן מאירוביץ' מרמת השרון - זה הצילום הזוכה בתחרות צילומים שנערכה לקראת תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שנערכת היום (ג') ומחר בביתן 2 בגני התערוכה (מרכז הירידים אקספו) תל אביב.
כ-250 צילומים מכל רחבי הארץ נשלחו אל התחרות, ומתוכם 16 תמונות עלו לשלב הגמר. התחרות נערכה בשיתוף פעולה בין יזמי התערוכה, ידיעות אחרונות ו-ynet. בעידן הסטורי, האפקטים והמיידיות לעלות הכל מהר לרשתות החברתיות, הופתענו לגלות שגם החובבנים מביניכם מקדישים מחשבה רבה לצילום עצמו.
מאירוביץ', שקטף את המקום הראשון, הצליח לתפוס את ים המלח באופן שטרם ראינו עד היום. נכון, מדובר במשאב טבע נדיר שגם ככה מצטלם נהדר כמעט בכל עדשת מצלמה, אבל משהו בבחירה לצלם דווקא בחורף, בשעות בהן האור מיוחד מהרגיל וגושי המלח ניבטים באופן שונה מבדרך כלל - תפס את תשומת לבנו. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהחשיבות שיש לתת לאזור הזה, שהולך ונעלם.
התמונות הנוספות שהגיעו לשלב הגמר
הצלם אשר כהן מסביר: "לאחרונה השתתפתי בסיור לימודי ובין האתרים ביקרנו בתל אפולוניה. כנער שלמד בתיכון ברעננה, היינו מסיירים רגלית בסביבה לפני מעל 40 שנה וכל מה שאני זוכר זה היה שדה תעופה למטוסים קלים ובסיס/מפעל תחמושת צבאי. לא ניתן היה הרבה לסייר בגלוי באזור. מידי פעם הצצנו וראינו שרידים ארכיאולוגים וזה סקרן אותי במידה רבה. עברו להן השנים הצבא פינה את השטחים הרבים, המקום עבר פיתוח והאתר שוקם ונפתח לקהל הרחב. כשמשוטטים באתר ומכל פינה צצה לה פיסת ים מבינים מדוע התעקשו הצלבנים המוסלמים ומי לא לשים יד ורגל על פיסת נוף מדהימה זו. אך כל זה כאין ואפס כשמגיעים אל קרעי החומה הצפונית של המבצר ובבת אחת מתגלה לו החוף המצוקי העשוי מסלעי כורכר בואכה נתניה... חלקת האלוהים הקטנה, גן עדן עלי אדמות שעדיין נשמר לרשות הרבים ולא הפך לפיסת נדל"ן פרטית".
אברהם אלטלף, עו"ד ומגשר וצלם חובב עם חיבה לגיאולוגיה: "הצילום ששלחתי צולם בשדה הבולבוסים שלמרגלות הר צין - הור ההר. מדובר בתופעה גיאולוגיית מיוחדת ונדירה של מתחם גדול מאוד שבו פזורות אלפי אבנים עגולות בגדלים שונים, בחלקו המזרחי של ההר.
"בתוך שדה הבולבוסים מצויים מגדלי אבנים קטנים מסוגים שונים שנוצרו בידי אדם. ההר מצוי בסמיכות למפעל הפוספטים צין. התמונה צולמה בלילה, בחשיפה ארוכה (30 שניות באיזו 3,200), כאשר היא משלבת בקומפוזיציה את כל הנושאים הללו. המיקוד בצילום הוא על מגדל האבנים, בתוך מתחם שדה הבולבוסים, כאשר ברקע רואים את הר צין.
"הר צין מקבל, בגלל החשיפה הארוכה גוון כתום/אדום בגלל הזוהר של אורות כתומים שמגיע ממפעל הפוספסטים המצוי מחוץ לתחום הצילום, בצד ימין של התמונה. בנוסף היתה לי תאורה קצרה מאוד של פנס קטן מצד שמאל, שהאירה את מגדל האבנים ויצרה תאורה וצל מיוחדים ומירכזה את המבט אל מגדל האבנים".
הסבר הצלם גדנקן: "הייתי בטיול בעמק החולה. והיה יום גשום וכבר מהבוקר קיוותי שהשמש תצא ותתגלה קשת. אפילו אמרתי את זה לחברים. ופתאם מול העיניים יצאה השמש וקשת כפולה יפיפיה התגלתה - אבל הלוקיישן לא היה יפה לצילום. המון הפרעות ביני לבין הקשת.
"המדריך צעק לי: עלה על הטרולי אני אקח אותך. ומיהר להסיע אותי לנקודה מושלמת. רכנתי על הקרקע והספקתי לצלם מעט מאוד תמונות לפני שנעלמה הקשת".